Stranica 7 od 48
Re: Korozija na novijim vozilima
Poslato: 17 Nov 2013, 16:26
od MAD MAX
Mislim da bi DW trebalo da se "ispovedi" u onoj drugoj temi, zašto je "zaluđenik" za Opela?

Re: Korozija na novijim vozilima
Poslato: 17 Nov 2013, 16:30
od Day Walker
Da pratis malo vise desavanja, znao bi zasto sam bas Opel izabrao

U mom "fanatizmu" nije cilj da kazem da je opel najbolji i savrsenstvo kao npr reno, vec da ga odbranim od nekih koji ga ne vade iz usta a dodirne tacke sa njim nisu imali.
Ako te bas interesuje koju marku najvise volim to je Audi i Mercedes..
Re: Korozija na novijim vozilima
Poslato: 17 Nov 2013, 16:31
od dragvorl
Re: Korozija na novijim vozilima
Poslato: 17 Nov 2013, 16:34
od Paja
Da ponovim pitanje na koje nisam dobio odgovor.
Nego kad se povela tema, zna li neko razlog tolikih opelovih problema sa korozijom u prošlosti? Za Fiat mi je jasno da je matori Anjeli napravio politički dil sa Rusima koji je uključivao isporuku ruskih limova koji nisu bili dovoljno kvalitetni.
Pitanje nije prozivka. Stvarno me interesuje što se to dešavalo. Postoji li neki "viši" razlog ili ne.
Re: Korozija na novijim vozilima
Poslato: 17 Nov 2013, 16:48
od MAD MAX
Što se korozije tiče, postoji dvojaka priča. Prva je sam kvalitet lima, a druga antikorozivna zaštita.
Limove za autoindusriju nekada je moglo da radi par željezara da valja. Drugo, taj lim je imao i posebne uslove skladištenja, morao je da "odleži" itd...
Kako se menjala tehnologija presovanja, limovi su postajali kvalitetniji, otporniji na cepanje u alatima i sl. Prvi alati su bili drveni, pa tako stari auti tipa "bube" su bili obli, jer je teško bilo raditi oštre prelaze.
Tu je postojala i podela na tanje i legirane limove (čelične) u žargonu, i standardne debljine. Čelični limovi su uglavnom korišćeni na francuskim automobilima. Oni su nešto tanji, jer zbog svojih mehaničkih karakteristika mogli su biti presoivani kao takvi. Zato je bila priča da francuski auti imaju "tanak" lim. Ovi limovi su bili jako otporni na koroziju i nisu patili od dubinske korozije. Ali standard francuskih starih automobila je bio da praktično nisu imali zaštitu osim par osnovnih premaza.
Ruski automobili, naša Zastava i sl automobili, Opel, pa delom nekada i Fiat, imali su limove koji su patili od dubinske korozije. Ta kotozija se ne može očistiti, u vidu je malih tačkica, koje jako duboko prodiru u lim i nema mu spasa, zaštite, čišćenja i sl.
Danas se limovi galvanizuju (na normalnim vozilima ali opet ne svim

) i tu postoje razni postupci i redosled radnji. Cela priča značajno otežava presovanje i izradu. tako neka vozila imaju cinkovan lim, ali korodiraju oko varova i punktova koji su rađeni naknadno (primer nekih Hondi i Tojota i sl) itd....
I sad kad čujem priču da bi Smederevo moglo da proizvodi lim za Fiat, ubijem se od smeha. Kad Zastava bila najjača, nije postojala mogućnost da Smederevo radi tako nešto za Juga, po ma koju cenu. Tako da se svašta može čuti

Re: Korozija na novijim vozilima
Poslato: 17 Nov 2013, 18:05
od Floyd
Ma to se ne vidi
Salu na stranu, cuo sam za taj slucaj jer je bas DW okacio link (bas me cudi sto je toliko opsednut korozijom

) i svakako je za osudu ali cini mi se da je izolovan problem koji se otklanja u garanciji.
Laki021 napisao:Neverovatno...
Neverovatno je kod BMW-a dok je kod Opela sasvim normalno.
Inace i ja sam imao problem sa korozijom na Alfi 147, tada staroj 4 godine i sredjeno je u garanciji.
Mislim da sam pisao o tome...ovde ili na starom forumu.
Re: Korozija na novijim vozilima
Poslato: 17 Nov 2013, 18:26
od methane.master
paja napisao:Pitanje nije prozivka. Stvarno me interesuje što se to dešavalo. Postoji li neki "viši" razlog ili ne.
Priča, doduše nepotvrđena je da su Rusi izgradnju fabrike u Toljatiju koja je proizvodila Lade (Fiat 124) deo su platili su isporukama čelika.
Evo jedan pasus sa Wikipedije:
Unfortunately the Beta gained a reputation for being rust-prone, particularly the 1st Series vehicles (built from 1972 to 1975). A widely circulated rumor states that the cars used Russian steel supplied to Fiat in return for building the Lada factory,[10] however these claims have never been verified and the steel problems are more likely due to poor rustproofing techniques as well as the prolonged strikes that plagued Italy at that time than the metal's origin.
Re: Korozija na novijim vozilima
Poslato: 17 Nov 2013, 19:51
od nikaragva
Novija vozila (neka) imaju garanciju 12 godina na limariju. Da li je tu garanciju moguce iskoristiti, ukoliko nemas pojma ko je prvi vlasnik, gde je kupljeno auto, i ako auto odavno ne odlazi u ovlasceni servis?
Re: Korozija na novijim vozilima
Poslato: 17 Nov 2013, 19:53
od Grujic
Ne može, obavezno je održavanje u ovlašćenom i pregledi u istom
Re: Korozija na novijim vozilima
Poslato: 17 Nov 2013, 19:54
od nikaragva
Pih, ko ce 12 godina placati dranje koze sa ledja. Za razliku u ceni, mozes ga komplet ofarbati i uraditi generalnu

Re: AW: Korozija na novijim vozilima
Poslato: 17 Nov 2013, 20:06
od Floyd
Meni je korozija na Alfi sredjena free preko garancije za limariju iako nemam pojma ko je pre bio vlasnik a osnovna garancija je istekla. Istina, auto je uvek odrzavan u ovlascenom serv.
Gesendet von meinem GT-I9505
Re: Korozija na novijim vozilima
Poslato: 17 Nov 2013, 21:13
od dunx81
Grujic napisao:Ne može, obavezno je održavanje u ovlašćenom i pregledi u istom
Upravo tako. Bilo je slucajeva da su ljudi imali problema sa realizacijom reklamacije rubova na Loganima jer su posle 2 godine prestali da posecuju ovlacene. Da bi zadrzali pravo garancije na koroziju morali su se jos naredne 4 godine pojavljivati na pregledima koji su propisani servisnim uputstvom. Al verujem da to ni 10% vlasnika to nije radilo...nisam ni ja.
Re: Korozija na novijim vozilima
Poslato: 22 Nov 2013, 17:16
od Kuzmanovic
Evo Renoove limarije(ono malo sto ima

). Rub zadnjeg tocka na meganu 2004. godiste, ovako go lim stoji vec 5 godina pod svim vremenskim prilikama i ne pokazuje trag korozije. Mozda stoji i duze, ali tih 5 godina je auto kod nas.
P.S. Ode Mad Max sa foruma?

Re: Korozija na novijim vozilima
Poslato: 22 Nov 2013, 17:37
od kvcali
jedan stariji merc i jedan superpremium

Re: Korozija na novijim vozilima
Poslato: 22 Nov 2013, 19:25
od perfiko