Stranica 7 od 34

Re: Taxi prevoz

Poslato: 07 Nov 2012, 09:40
od nuk
Ja sam pomenuo odbijanje akciza samo u smislu da se to odrazi na krajnju cenu da bi taj vid prevoza bio pristupacniji i tako demotivisalo ljude da koriste sopstvene automobile po gradu ako bas ne moraju

TapaTalk

Re: Taxi prevoz

Poslato: 07 Nov 2012, 09:42
od ftj
Mislim da bi to na kraju rezultovalo samo većom zaradom taksista.

Re: Taxi prevoz

Poslato: 07 Nov 2012, 09:45
od Heinz
Neki bi biše zaradili prodajom tog goriva na crno nego radom na taxiju.

Re: Taxi prevoz

Poslato: 07 Nov 2012, 10:07
od snork
nikaragva napisao: I uveo bih uniforme u skolama, da ne bude kao 90ih da dobijes batine zbog patika.
Nosile su se uniforme u školama, negde do 1990. godine... :) Ali uniforma nije uključivala obuću, tj. svako je imao cipele/patike iste kao i inače.

Re: Taxi prevoz

Poslato: 07 Nov 2012, 10:22
od nuk
@ftj, heinz

Verovatno ste u pravu, nazalost.


TapaTalk

Re: Taxi prevoz

Poslato: 07 Nov 2012, 11:03
od methane.master
snork napisao:
nikaragva napisao: I uveo bih uniforme u skolama, da ne bude kao 90ih da dobijes batine zbog patika.
Nosile su se uniforme u školama, negde do 1990. godine... :) Ali uniforma nije uključivala obuću, tj. svako je imao cipele/patike iste kao i inače.
Mene je ta uniforma ukačila samo u prvom osnovne, posle su je ukinuli, a to je bilo 1980/81. :mrgreen: Inače i tada se ta obaveza izvrdavala koliko je god bilo moguće. Što se same uniforme tiče, bila je obična tanka teget jakna u kojoj su deca izgledala kao šljakeri iz IMT-a koji su naleteli na izvor mladosti.

Re: Taxi prevoz

Poslato: 07 Nov 2012, 11:07
od profesorPROST
snork napisao: Ja bih za taksi zabranio sve ispod E segmenta
D-segment, onda ovi ne mogu ;)

Volkswagen Passat
Mercedes C-Class
BMW 3 Series
Audi A4
Opel Insignia
Peugeot 407/Peugeot 508
Ford Mondeo
Volvo S60/Volvo V60
Citroen C5
Toyota Avensis
Skoda Superb
Renault Laguna...

Odličan je i C segment za Taxi :)

Re: Taxi prevoz

Poslato: 07 Nov 2012, 12:04
od NexT
ftj napisao:Treba taksi organizovati kao što je tendencija u svim drugim delatnostima koje napreduju a to je da ne možeš pomisliti da sa puntom taksiraš. Treba da opstanu samo ozbiljni igrači čija bi vozila radila u 3 smene i koja bi zadovoljavala određene standarde. Vozilo neka bude osnovno sredstvo ali neka sva vozila budu uniformisana tj. iste boje i da se ne mogu koristiti u privatne svrhe. Odbijanje akcize za gorivo je već previše tj. nema apsolutno nikakvog opravdanja u današnjem sistemu za tako nešto.
Jel opet ne znas o cemu pricas? :)

Kako da rade u 3 smene i kako da ne mogu da se koriste u privatne svrhe, kad je taksista vlasnik tog auta, on ga odrzava i placa sve sto treba?
Ni uniformisana kola ne treba da prodju iz tog razloga. Kad bude postojalo preduzece koje ce da kupi par hiljada kola, i samo da zaposljava vozace, to moze da se trazi. A to nece postojati jos dugo...
I, da, ozbiljno pricam o nekoliko HILJADA vozila jednog udruzenja, jer u suprotnom pucas. To je probao onaj internacionalni taksi ili kako se vec zvao. Kupili 250 kola i pokusali da rade u Beogradu :uf: A i tu su taksisti davali neke pare za kola...
Bez tih par hiljada kola ti ne mozes da pokrijes Beograd i ocekujes da ces imati normalno vreme dolaska vozila na adresu.

Sve to moze da se sredi i bez uniformisanih kola (pricam o standardu i pravilima ponasanja). Samo zivimo u banana drzavi koja ne zna ko joj prisluskuje predsednika i gde presecaju njegovu kolonu, a kamoli da se bakcu taksijima...

Re: Taxi prevoz

Poslato: 07 Nov 2012, 12:46
od ftj
Eto kao što rekoh kad su beneficije u pitanju svi se slažemo ali kad se traže obaveze onda i ne baš.

Ako je taksista preduzetnik onda nije vlasnik vozila on kao fizičko lice već preduzetnička radnja i ako bi automobil bio osnovno sredstvo onda je to osnovno sredstvo za RAD preduzetničke radnje a ne vozilo vlasnika za privatne potrebe. Po istom osnovu bi trebalo propisati i pravila da to sredstvo za rad mora biti sa određenim oznakama i bojom, međutim taksistima smeta čak i TX oznaka jer onda imaju problema sa kasnijom prodajom(gle kurca).

Priča zašto neko preduzeće nije našlo način da posluje profitabilno ne znam kakve veze ima sa ovom temom.

Re: Taxi prevoz

Poslato: 07 Nov 2012, 12:52
od nuk
Tako i ja nekako razmisljam.
Meni samo nije jasno zasto se dize tolika fama kao da je taksi prevoz nesto od nacionalnog znacaja a nije, zasto su taksisti ugrozeni, bar se predstavljaju tako i ko njih uopste sprecava da rade nesto drugo ako im ovo ne valja.
Zasto po toj logici ne mogu da se bune pekari, obucari, serviseri ili bilo ko drugi kad im posao lose ide?

Re: Taxi prevoz

Poslato: 07 Nov 2012, 12:57
od NexT
Kao sto vlasnik firme kupi auto za "firmu" pa ga vozi i posle radnog vremena?

Jos jedna stvar oko "rada u 3 smene". To ne moze da postoji, posto je vozilo registrovano na ime i prezime. Ako te zaustavi kontrola/policija/komunalci i vide da se ime na saobracajnoj vozila ne poklapa sa tvojom vozackom, vozilo se iskljucuje iz saobracaja i pise se kazna vlasniku vozila. Isti moze da ostane bez dozvole za rad.

A, i dalje ne vidim kakve veze ima boja. Kada vozilo sluzi za posao ima jasno vidljivo taksi oznaku na vozilu i TX tablice.
Imas milion kombija po gradu, pa je svaki u boji firme koja ga je kupila... Zasto bi obaveza bila da svi budu iste boje? Imas 1000+ autobusa javnog prevoza na ulici, pa je pola njih ulepljeno u reklame, a svaki privatnik ima "svoju boju".

Obaveza taksiste je da:
1. placa porez, takse i ostala sranja
2. da vozi odgovarajuci auto koji ce uvek biti ispravan
3. da vozilo uvek bude cisto
4. da on bude cist i kulturan

Sve ostalo ne vidim kakve veze ima sa obavezama...

Re: Taxi prevoz

Poslato: 07 Nov 2012, 13:11
od Texonja
Nisam ispratio ovo oko 3 smene od pocetka, pa mozda ovo sto cu napisati i nema veze sa celom pricom, ali samo da pomenem da moj surak iz Nisa ima 2 auta na taxiju u Nisu, oba Toyote Avensis, obe rade u 3 smene, jedna oko 2 god, jedna nesto manje od godinu dana. U njihovom udruzenju ima jos 15tak Avensisa, identicnih, svi rmbaju 24h dnevno. Naravno, placa ljude koji voze i nisam cuo da je imao bilo kakvih problema do sada.

sent from my HTC Sensation

Re: Taxi prevoz

Poslato: 07 Nov 2012, 13:18
od NexT
To je firma...
U manjim gradovima su drugacije registrovani (NS, Nis, Sabac), kola se vode na firmu, pri cemu vlasnik firme ne mora uopste da ima dozvolu za taksi (on kao pojediniac)
To u manjim gradovima moze da funkcionise jer udruzenja sa 10-15 auta mogu da ih pokriju... Ovde si samostalni taksista koji radi pri udruzenju (recimo Pink, Beo taxi ili koje vec). Njima placas "smenu" tj kao clanarinu, a sve ostalo je na tebi.
U Beogradu moras da imas 1000+ vozila da bi mogao da obezbedis normalan rad...

Re: Taxi prevoz

Poslato: 07 Nov 2012, 13:24
od Laki021
A zar ne mozes da imas firmu koja je clan nekog udruzenja?

Re: Taxi prevoz

Poslato: 07 Nov 2012, 13:28
od NexT
Kako mislis? Ja da kupim 5 auta i zaposlim ljude da ih voze, a da budem pod znakom Pinka i da se u kolima samo smenjuju vozaci?

To ne znam, ali mislim da ne moze.
U svakom slucaju, ja u Bg taksiju ne vidim nikakvu zaradu... Pare su u limo servisima...

Problem je sto taksi u Srbiji generalno nije uopste uredjen. Kada se to bude sredilo, bice i bolji kvalitet usluge, a da uopste ne mora da se menja koncepcija, da rade u 3 smene itd...
U Bg jos i nekako, ali pogledajte po unutrasnjosti koliko ima kola bez TX tabli koji su kao taksi... I onda neko pita kako im se isplati da voze po XY% manjim cenama...