Stranica 7 od 11
Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi
Poslato: 10 Maj 2015, 08:58
od Vladapetr
Brate, zadnja 2 posta kao da su napisana prva u temi, tj kao da niko ništa pre toga napisao nije. Još kad se (opet) krene sa traženjem ličnih motiva...

Bataljujem, nema vajde.
Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi
Poslato: 10 Maj 2015, 09:36
od dragvorl
Ima nas ovde koji imamo razlicito misljenje od tebe i da mozda nisi uvek u pravu, valjalo bi da to shvatis.
Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi
Poslato: 10 Maj 2015, 10:11
od Vladapetr
Uopšte se ne radi o tome da li sam u pravu, sa tim nemam problem. Radi se o načinu na koji se polemiše i koliko se tudji postovi (ne) čitaju.
5 strana raspravljamo o tome da li je u redu tokom garancije u nov auto umesto novih stavljati reparirane delove, nidza upada sa komentarom "ej smorili ste, reparirani deo je bolji jer je jeftiniji(!?) a garancija je ista."
U klipu sa početka rekoše da su kontaktirali i VW-ov servis i dobili odgovor da i oni isto tako rade, a ti napišeš da kome se ne svidja Fiatova politika može da izabere drugu marku... Koju?
I kao finale ide taj lični motiv, za koji i napominjem da je patent ovog mesta jer to nigde drugo nisam video da se radi. Ne, nisam kupio nov auto niti su mi uvalili repariran deo - al opet smatram da to nije u redu. Nisam uzeo kredit u švarcarcima al opet smatram da je to država jako loše odradila. Nisam u poslovno/familijarnim odnosima sa Karićima al sam opet uzeo slobodu da mislim kako je Bogoljub ozbiljno dobar biznismen. Itd, itd...
Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi
Poslato: 10 Maj 2015, 10:22
od fq400
Ja se slažem da kupac novog automobila treba da bude obavešten da zamena delova u garanciji podrazumeva upotrebu repariranih a ne potpuno novih delova. Tako može sam da odluči da li pristaje na to ili ne pa da eventualno gleda drugog proizvođača. E sad, ako to baš svi rade, ona nema mnogo izbora, ali tu nema pomoći ukoliko neće da pređe na bicikl ili taksi.
Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi
Poslato: 10 Maj 2015, 10:24
od ftj
U pravu si ali i ti bi mogao da citas tudje postove pa da uvidis da termin refabrikovano nije isto sto i remontovano/reparirano.
Evo recimo ja sam davno citao da remontovana turbina(ne refabrikovana nego ono sto svi rade za 200-300e kad zvekne) iz nekog razloga nikad ni u teoriji ne moze da radi isto kao nova fabricka.
A za bogija nemam reci i nadam se da je opet problem u definiciji tj. namakao covek ozbiljne pare pa iz toga sledi da je ozbiljan biznismen.
Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi
Poslato: 10 Maj 2015, 10:46
od Vladapetr
fq400 napisao:E sad, ako to baš svi rade, ona nema mnogo izbora, ali tu nema pomoći ukoliko neće da pređe na bicikl ili taksi.
U dokumentu koji je Dragvorl kačio negde na početku teme ima procedura jednog proizvodjača (GM valjda) gde stoji baš to, da su u obavezi da te pismeno obaveste o nameri da upotrebe repariran/refabrikovan deo. Na tu praksu se nisu naterali sami nego ih je to nateralo samo tržište ili država svojim zakonima. Da je bilo više onih koji misle "jbg tako mora" - i tamo bi se radilo isto kao ovde.
ftj napisao:U pravu si ali i ti bi mogao da citas tudje postove pa da uvidis da termin refabrikovano nije isto sto i remontovano/reparirano.
Termin nije lako odrediti, jer npr ono što mi nazivamo refabrikovanim nije ono što se u klipu od pre neke strane navodi kao proces refabrikovanja nekog dela.
U svakom slučaju sve vreme pričamo o delovima čiju je neispravnost ispravljala fabrika.
Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi
Poslato: 10 Maj 2015, 10:50
od Ivan
Ajde objasni mi u cemu je razlika izmedju refabrikacije i remonta.
Posto se konkretno kod turbina remont radi tako sto se staro kuciste proveri i ispeskira, stavljaju se novi impeleri, osovine i karike... (originalni delovi direktno od proizvodjaca turbine), imaju licencu proizvodjaca, daju garanciju, turbo se testira na radnom stolu itd.
Ovo pricam za ts uzice jer sa njima imam iskustva.
To je meni vise nego ok za 300e, ali nije ok ako ja platim recimo 1000e i dobijem isto to.
Послато са GT-N7100
Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi
Poslato: 10 Maj 2015, 10:54
od dragvorl
Sad sam opet pogledao ovaj prilog i toliko supljina uopstenosti i pogleda iz jednog ugla ima. Ovaj covek sa 500L je hteo da mu se vrati deo koji se inace ne vraca jer se salje nazad u fabriku, onda su mu stavili kao novi zamajac, a ne prica se o tome da li je video zamajac koji je skinut da bi se uverio da je stavljen novi

. Kapiram da su tu Fiat i auto kuca napravili popust sto ga nisu obavestili (velika i vrlo glupa greska) pa su morali da ucine ustupak. Vlasnik takodje uporno prica kako mu je ugradjen polovan i ne original deo

. Nesto se bunio i sto mu je auto obezvredjen, a odrzava ga u ovlascenom servisu, ni to mi bas nije jasno, kako ce to da utice negativno na postprodaju. Za VW su samo naveli da se ugradjuju refabrikovani delovi, a ne i da li se ugradjuju u garanciji, sto je vrlo bitno.
Vladapetr napisao:U dokumentu koji je Dragvorl kačio negde na početku teme ima procedura jednog proizvodjača (GM valjda) gde stoji baš to, da su u obavezi da te pismeno obaveste o nameri da upotrebe repariran/refabrikovan deo. Na tu praksu se nisu naterali sami nego ih je to nateralo samo tržište ili država svojim zakonima. Da je bilo više onih koji misle "jbg tako mora" - i tamo bi se radilo isto kao ovde.
Taj dokument koliko vidim se odnosi na vangarantni period. Sporna stvar se desila u garanciji gde po defaultu mogu da idu novi ili refabrikovani delovi, pa ne znam da li su u obavezi da obavestavaju, no ovo je vec malo domen van same auto tehnike.
Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi
Poslato: 10 Maj 2015, 10:59
od Ivan
Kod vwa si makar ranije dok smo imali novog passata uvek mogao da biras da li hoces novi deo ili tausch (za delove je gde je tausch bio u ponudi), uslov za tausch je bio da tvoj fabricki deo nije diran/otvaran (npr. Dizna, pumpa itd.), vracas im taj deo i dobijas remontovani sa fabrickom garancijom.
Послато са GT-N7100
Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi
Poslato: 10 Maj 2015, 11:36
od dragvorl
Ivan napisao:Ajde objasni mi u cemu je razlika izmedju refabrikacije i remonta.
Za jedno odgovara fabrika koja je konstruisala i proizvela deo i dobijas poboljsane delove ukoliko postoje apdejti i uocene greske, dobijas fabricku garanciju, kod nekih kao za potpuno nov deo. Za drugo odgovara Jova, Mica ili Sima koji rade i vracaju deo u prvobitno stanje, sto ne znaci da ce 100% biti losije uradjeno nego fabricki, ali nije sigurno ni da ce biti isto. Razlika je takodje u tome da dobijas original VW, Fiat, ili koji vec deo, a ovde dobijas remontovan kod nekog. Nekome je bitno, nekome nije. Kao sto Sova moze da ti mozda uradi volan bolje nego fabricki, ali neki ce uvek pre uzeti fabricki nego da im neko radi. Ista prica kao i za spone sto je neko pomenuo ove sto rade iz KG, mozda oni naprave i bolje nego fabricke, ali neko preferira original, isto tako neko vise veruje svom majstoru nego ovlascenom servisu. Samo stvar izbora.
Honeywell is qualified to produce remanufactured turbos having developed the original equipment specifications for numerous applications in cooperation with global automotive manufacturers. Garrett Original Reman turbos have been meticulously restored, recalibrated and rebalanced, for the independent aftermarket ensuring seamless integration with vehicle engines.
“As the original turbo designer, Honeywell has the technical knowledge and manufacturing experience to deliver Garrett® units matching the engine management system requirements through its original assembly, calibration and testing processes,” said Olivier Rabiller, vice president and general manager of Honeywell Transportation Systems Aftermarket. “The Garrett brand – synonymous with quality performance and reliability – is introducing a product developed with these core values to the independent aftermarket across Europe.”
Each Garrett Original Reman turbo is re-assembled to the same specifications as original new parts and inspected against original production drawings. As a starting point, Garrett remanufactured turbos receive several new original components, such as actuators, compressor wheels, bearing systems, seals, O-rings, piston ring seals, bolts and clamps. As an additional customer benefit, any part which has been upgraded since its original introduction will be replaced with the newer part in a remanufactured Garrett turbo.
“We have worked with our distribution network to answer a growing need in the market for a reliable remanufactured turbo replacement with an attractive price point for owners of older vehicles,” said Rabiller. “We recognize that Europe has an aging car parc and consumers are looking for this type of solution that offers great value for the late-model car owner who needs a repair, but doesn’t need or want to pay for a completely new part.”
The complexity of Garrett turbos involves rotational speeds in excess of 250,000 rotations per minute. These highly precise boosting technologies require component tolerances that can be as small as 4 microns - the same as a particle of dust and 17 times smaller than a human hair.
“Given the incredible sophistication of modern turbos and the extreme conditions under which they perform, experience has shown that reliable replacements are much more likely when manufactured to the original specifications,” said Rabiller. “While consumers may be tempted by the savings of other remanufactured turbochargers, the implications to vehicle performance and fuel consumption may be significant and can lead to even more costly vehicle repairs. In this case, it is not wise to expect the savings associated with non-original replacements are scaled to an acceptable level of performance and durability.”
Garrett Original Reman turbos will come with the same warranty as its new replacement turbochargers. The new Garrett Original Reman turbos continue to ramp up production and are available only through the independent aftermarket across continental Europe.
https://garrett.honeywell.com/assets/re ... lease.html
Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi
Poslato: 10 Maj 2015, 11:42
od Grujic
Pa refabrikacija bi ipak trebalo da bude veći stepen popravke/sređivanja od remonta... Valjda.
I meni je bzvz da za auto u garanciji stave takav deo... Nemam ništa protiv da ja odem u servis pa mi ponude to i to za moje pare, al ovo mi je nekako ono....
Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi
Poslato: 10 Maj 2015, 11:45
od Ivan
Da li sam na spanskom napisao.
Takodje ovde dobijas poboljsane fabricke delove za koje odgovara fabrika i imaju fabricku licencu za rad.
Ruzno je da se neko ko radi po fabrickoj licenci sa fabrickim delovima naziva jovom, micom, simom kao da je neki random lik koji to u svojoj supi radi
Послато са GT-N7100
Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi
Poslato: 10 Maj 2015, 11:45
od Laki021
Samo da pomenem posto se pominju a verujem da 90% ljudi nije culo za njih.
Honeyweel je ogromna firma, prave sve od igle do lokomotive (mozda bolje aviona).
Nisu toliko poznati jer osim termoregulatora ne prave uredjaje za krajnje korisnike. Po avionima, kolima i ko zna cemu imate gomilu njihovih kljucnih delova.
Konkretno u ovom slucaju mislim da su najveci proizvodjac turbina na svetu.
Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi
Poslato: 10 Maj 2015, 11:56
od dragvorl
Ivan napisao:Da li sam na spanskom napisao.
Takodje ovde dobijas poboljsane fabricke delove za koje odgovara fabrika i imaju fabricku licencu za rad.
Ruzno je da se neko ko radi po fabrickoj licenci sa fabrickim delovima naziva jovom, micom, simom kao da je neki random lik koji to u svojoj supi radi
Послато са GT-N7100
Jel stvarno mora ovde da se isteruje u svakom postu mak na konac? Ja sam tebe razumeo, ali ti mene izgleda nisi. Ne kapiram sta hoces da kazes, neko je Turbo servis u negativnom kontekstu pomenuo?

Jova, Mika, Zika, Turbo servis, nabrojao sam bez veze imena, jel sad jasnije? Mozda neki Zika, Mika cak i od TS bolje radi, i sta sad? Razumes da je jedno original fabricki, a drugo je Turbo servis, svejedno da li ugradjuju delove od iste te fabrike, sa svim papirima, nije original. Mozda Turbo servis uradi sve sto i fabrika, mozda cak i bolje, a mozda ipak ne ugradjuju delove poslednje specifikacije jer fabrika zadrzava taj segment delova za sebe. I ja sam radio u servisu koji je radio menjace gde je konstrukcija poboljsavana u odnosu na fabricku i to nije dobijalo ni na novim menjacima, a kamo li remontovani, ali jednostavno to nije bio original ZF ili MB ili Jaguar refabrikovan menjac, zato ga neko nikad ne bi stavio na svoj auto od 50 ili 100000e. Niko ovde ne tvrdi da TS radi lose ili losije od fabrike, procitaj dobro sta je napisano.
Inace Honeywell je vlasnik Garretta, jednog od pionira automobilskog turba.
Re: Zamenski refabrikovani i remontovani delovi
Poslato: 10 Maj 2015, 12:27
od fq400
Vladapetr napisao:fq400 napisao:E sad, ako to baš svi rade, ona nema mnogo izbora, ali tu nema pomoći ukoliko neće da pređe na bicikl ili taksi.
U dokumentu koji je Dragvorl kačio negde na početku teme ima procedura jednog proizvodjača (GM valjda) gde stoji baš to, da su u obavezi da te pismeno obaveste o nameri da upotrebe repariran/refabrikovan deo. Na tu praksu se nisu naterali sami nego ih je to nateralo samo tržište ili država svojim zakonima. Da je bilo više onih koji misle "jbg tako mora" - i tamo bi se radilo isto kao ovde.
Kad već kupiš auto i dođe do problema, obaveštenje je manje-više dobrodošlo, ali kasno, jer si kupovinom vozila pristao na tu proceduru. Poenta je da pre kupovine novog vozila saznaš kako određena marka tretira garanciju i zamenu delova na novim vozilima. Da budem iskren garanciju sam pažljivo gledao pre 5 godina kad sam kupovao auto, ali eto, nisam znao za ovu 'kvaku', ne bi mi palo na pamet da bi koristili bilo šta drugo osim 'novog' dela. Ako/kad budem kupovao nov auto, ovo je stavka koju ću obavezno proveriti, pa će to biti još jedan plus ili minus kad se budem odlučivao. Svakako bih voleo potpuno nov deo, ali naravno sve zavisi od cene koja za to mora da se plati.