Stranica 7 od 12
Re: Do 2000 evra
Poslato: 06 Apr 2018, 14:18
od stefanan
Ma to stoji, ali to ne znači da su svi veći automobili koji koštaju malo više krševi jer su 2 klase iznad punta a koštaju mizerno vise
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Re: Do 2000 evra
Poslato: 06 Apr 2018, 14:30
od Velja
Kola više klase imaju više opreme i više delova koji se kvare, a kupac koji je skrpio 2k€ gleda svaki dinar dvaput pre neko što ga da majstoru. Pritom, jednostavna kola se servisiraju i u avliji.
Najbolja kombinacija je da neko sa lovom uzme vrhunski mator auto i da ga opušteno izservisira i kasnije održava, a tu dolazi pitanje zašto bi se zezao sa majstorima kad ima pare za pouzdaniji/noviji auto.
Tako se opet vraćamo na ponudu i potražnju koji formiraju ovakve cene...
Re: Do 2000 evra
Poslato: 06 Apr 2018, 19:48
od Kuzmanovic
Kakve su Lancie Y prve generacije? Meni simpatican autic, osim centralno postavljenog cajgera. Deluje mi da je bolji od Punta.
Sent from my P10 Lite using Tapatalk
Re: Do 2000 evra
Poslato: 06 Apr 2018, 20:29
od rage_man
Nisam imao prilike da je vozim ali oni koji jesu kazu da je u odnosu na punta makar udobniji auto. Iskreno, meni ruznjikav auto
Sent from my SM-A500FU using Tapatalk
Re: Do 2000 evra
Poslato: 06 Apr 2018, 21:02
od OMP
i prva i druga serija Y su bolje od punta, kvalitetniji materijali, bolja udobnost, izolacija, itd. iako je mehanika ista. Ja sam imao Y druge serije, voznja u tom autu je kao da vozite lybru ili neki slican auto vise klase, znaci u odnosu na punta nebo i zemlja u svakom pogledu. plus mnogo bolja oprema. centralni cajger je stvar navike meni se licno ne svidja ali navikne se covek brzo
Re: Do 2000 evra
Poslato: 07 Apr 2018, 00:43
od Kuzmanovic
A kakav je sa cenom delova? Kapiram da dosta delova deli sa Puntom, ali verovatno ima i svojih delova. Ukratko, da li je Y egzotika za voznju i odrzavanje?
Sent from my P10 Lite using Tapatalk
Re: Do 2000 evra
Poslato: 07 Apr 2018, 02:10
od Nikolaa
a bre kuzmanovicu i dalje tripujes egzotike, jbmu vise, pa ako ja do sad nisam imao problema sa delovima za dejvu/chevroleta, zasto bi jedan Y imao
bacio sam pogled letimicno
Y prve generacije(do 2003) je punto mk1(ja sve vreme mislio da je Y mk1 zapravo mk2 punto ali avaj)
za Y dakle idu trap delovi za Punto mk1(176), sto je opet dosta jeftino(citaj: amortizeri 15eur itd...), precesljao sam malo kataloge, izgleda da je sve isto na prvi pogled..
motor vec opste poznato...
Re: Do 2000 evra
Poslato: 07 Apr 2018, 14:23
od ljubitelj
Jeste da kola više klase imaju više delova, i više mogućnosti da se nešto pokvari ali imaju i viši kvalitet izrade, viši kvalitet konstrukcije i duži životni vek originalnih delova.
Rad majstora košta isto za neku operaciju, neretko auto više klase se i brže (čitati jeftiniji rad) popravlja od nekog zbudženog mini auta gde je sve nabijeno pa se pola motora rasklapa ili vadi ceo motor za neku banalnu popravku.
Mercedes A i Smart su skuplji za održavanje od Mercedesa C a ono što se dobije je nebo i zemlja. Samo jedan primer.
Tržište i odnos ponude i potražnje definitivno odredjuju cenu ali svakako je kod nas izgleda još jako robovanje predrasudama. Tipa nemački auto je nepokvarljiv, tipa veći auto je veći krš od manjeg auta, tipa delovi su bitno skuplji za ovaj model u odnosu na delove za onaj model.
Amortizer za Punta je navedeno da je 15 eura, za bilo koji drugi auto je 40 eura (D segment npr) a taj deo se menja na 150,000km iliti jednom.
Za set od 4 komada mislim da nije to neka razlika koja bi predstavljala smetnju u održavanju.
Kod auta koji se uklapaju u ovu cenu su troskovi manje više slični po predjenom kilometru usled redovnog habanja a trošak havarija i kvarova je već lutrija i rekao bih stvar sreće sa izvlačenjem mačke u džaku.
Kako god ovaj iznos je nezgodan, ima svega i svačega u ponudi.
Ni Punto nije potpuno sigurno jeftino održavanje, recimo dogodi se čuveni kvar serva (upravljača), Trošak je 500-700 evra za novi original, a polovni je opet isti kao i onaj što je crkao.
Najbolji su auti za koje se može dokumentovati istorija održavanja u kompletu, sve popravke a ne samo redovni servisi. Onda barem imaš predstavu šta je popravljeno i kada a šta možeš da očekuješ.
I opet, nisi nikada siguran da neće nešto da iznenadi.
Ko se upušta u polovni auto svakako mora sam da uloži nejveći deo truda na održavanje i lakše popravke ili da za svaku sitnicu zavuče ruku u džep. To opet nema veze sa modelom ili nabavnom cenom, svakom autu je potrebno obuhvatno održavanje .
Re: Do 2000 evra
Poslato: 07 Apr 2018, 19:30
od OMP
Kuzmanovic napisao: 07 Apr 2018, 00:43
A kakav je sa cenom delova? Kapiram da dosta delova deli sa Puntom, ali verovatno ima i svojih delova. Ukratko, da li je Y egzotika za voznju i odrzavanje?
Sent from my P10 Lite using Tapatalk
mehanika kao kod punta, jedino malo limarija i delovi enterijera ako bas nesto zatreba ali ih ima rasturenih po otpadima, daleko je to od egzotike

Re: Do 2000 evra
Poslato: 07 Apr 2018, 19:41
od OMP
ljubitelj napisao: 07 Apr 2018, 14:23
Ni Punto nije potpuno sigurno jeftino održavanje, recimo dogodi se čuveni kvar serva (upravljača), Trošak je 500-700 evra za novi original, a polovni je opet isti kao i onaj što je crkao.
koji je to kvar serva od toliko para??? kod punta i dr. automobila sa city servom crkava uglavnom senzor pozicije volana koji kosta 100-150e, takodje i releji mogu da zezaju kao i hladni lemovi na ploci (ove dve stvari u 80% slucajeva prave problem) sto se u principu resava lako i za mnogo manje love ali sam elektro motor retko crkava oce da brljavi kad je los akumulator.
mozda 500-700e kosta zamena celog novog servo sistema ali ko to jos radi kad su danas majstori provalili razne fore kako da poprave pokvareni jedino bas ko ima visak para a manjak mozga pa da placa nov deo koji kosta kao 1/3 auta

Re: Do 2000 evra
Poslato: 08 Apr 2018, 01:04
od Saša
Danas nikad lakše i jeftinije kupiti "5 meteri auta", taman sveže stiglog iz inostranstva, 128.000 na satu, vozila samo baba nedeljom do pijace... sve je to jako lepo, veliko, kvalitetno, očuvano.... ma, sve super. Ali... Prava kilometraža je često 300.000+, naročito kod automobila iz D segmenta jer niko nije uzeo takav auto da njime ide u prodavnicu već da svakodnevno pegla velike kilometraže. To znači da je na tom autu mnogo stvari dotrajalo i trebalo bi da se ozbiljnije ulaže pa ga se vlasnik zato i rešio (dok još vredi nešto) i uzeo opet novo. Onda naš baja to kupi (ma "nov, nov") i pošto je kupio "novo", jelte, ne ulaže naravno ništa nego vozi još jedno 100.000. Tu i tamo nešto ipak popravi (po principu "tek kad stane - popravljamo")... Sitnice naravno ne popravlja niti se obazire na njih jer auto može da ide i bez toga. Pa onda taj auto promeni još 2-3-4 takva vlasnika, ništa bolja od onog "prvog" (čak i gora).... Svaki ga vozi još 20-50.000 i spusti cenu dole prodaji i eto nama posle desetak godina u Srbiji "lamine" od 5 metara za 2.000 evra. Džabe što je više klase i u principu kvalitetnija kad je imala onakve "vlasnike" a prešla Boga oca. Kapiraš poentu Ljubitelju?
Re: Do 2000 evra
Poslato: 08 Apr 2018, 10:54
od sasha015
OMP napisao: 07 Apr 2018, 19:41
ljubitelj napisao: 07 Apr 2018, 14:23
Ni Punto nije potpuno sigurno jeftino održavanje, recimo dogodi se čuveni kvar serva (upravljača), Trošak je 500-700 evra za novi original, a polovni je opet isti kao i onaj što je crkao.
koji je to kvar serva od toliko para??? kod punta i dr. automobila sa city servom crkava uglavnom senzor pozicije volana koji kosta 100-150e, takodje i releji mogu da zezaju kao i hladni lemovi na ploci (ove dve stvari u 80% slucajeva prave problem) sto se u principu resava lako i za mnogo manje love ali sam elektro motor retko crkava oce da brljavi kad je los akumulator.
mozda 500-700e kosta zamena celog novog servo sistema ali ko to jos radi kad su danas majstori provalili razne fore kako da poprave pokvareni jedino bas ko ima visak para a manjak mozga pa da placa nov deo koji kosta kao 1/3 auta
Bese nesto do 70 evra popravka city serva.
Re: Do 2000 evra
Poslato: 08 Apr 2018, 10:57
od ljubitelj
@omp, pa jasno sam napisao da toliko košta originalni deo sa zamenom u servisu.
To što ti opisuješ se naravno radi ali se ne uklapa u priču da se za sve nosi u servis. Svaki polovan auto ima neku caku koja je dosta skupa za popravku originalno kako je fabrika predvidela, to je poenta za one koji bi da ništa sami ne rade već samo obilaze majstore. A to košta pa košta za bilo koji model.
Ne postoji polovan auto koji kupiš, nećeš sam da popravljaš i da održavanje koje radi neki servis ne košta solidno.
@sasa,
to što si opisao važi za svaki auto i od 3,5metra i od 5metara.
Auto se kupuje od jednog jedinog vlasnika, sa dokumentovanim održavanjem. Postoje pravila kako se bira i kupuje polovan auto, kapiraš da se može birati i odabrati od krša do očuvanog i održavanog?
Re: Do 2000 evra
Poslato: 08 Apr 2018, 11:21
od mića
Na svaki, 98% polovnjaka dodajte na cenu od 500-1000 eur ulaganja. Mali, veliki servis, gume, eventualno neka popravka. Zato sam okacio onaj focus za 1200 eur da bi se sve uklopilo u te 2000 eur koliki je budzet. Sasa je pametno napisao, nije u pitanju 3 metra ili 5, taj "premium" mator 20 godina pitanje je kako je odrzavan i sta sve ceka buduceg vlasnika od popravki. Radni sat u servisu za mercedes je skuplji nego za forda ili toyotu. U srb je sve bez ikakvog smisla pa tako i nije za ocekivati da je neko hteo da vozi premium a da ga kosta kao punto. Skoro je prijatelj uzeo audi A6 u nekoj kompenzaciji, upucao je u taj auto para i para da ga vrati u normalu. Amorti remontovani, kineski kajs od 1000 din koji se rascvetao, lamela remontovana, neki krs diskovi i plocice...to nije posao :-( a da bude jos crnje taj auto je presao samo 250 k km, kazem samo jer je to neka normalna kilometraza za sve to da se menja. Puno ljudi voli da vozi nesto sta im je dostizno da kupe ali nemaju budzet da to odrzavaju po ps-u. Ovaj nije kupovao i birao pa se uvalio, nije ni taj auto spreman za prodaju, al za neverovati kako je taj audi lose odrzavan
Poslato sa PRA-LX1 uz pomoć Tapatoka
Re: Do 2000 evra
Poslato: 08 Apr 2018, 12:00
od Velja
Ajde vi lepo uporedite B i D segment istog brenda, tj cenu korišćenja/održavanja, pouzdanost, pa i koliko će držati cenu nakon 3-4 god.
Klio vs Laguna
Fijesta vs Mondeo
Punto vs Croma
206 vs 406
Aveo vs Epika
Korsa vs Vektra
Iako mala gradska kola imaju daleko teži život od snažnih limuzina koje krstare autobanom, dobro se drže i sa 200k km na satu. Uporedite kvalitet po klasama istih proizvođača. Ja sam siguran da razlike ima samo kod premijuma...