U BEČU PREDSTAVLJENA SKYACTIV TEHNOLOGIJA U MAZDI CX-5
Prvi kompaktni SUV iz Hiroshime poletan, uglađen i štedljiv, ukratko najbolji u klasi
http://www.autoportal.hr/index.php/testc/4365
Pretpremijerno, prvi Mazdin kompaktni SUV, oznake CX-5, već je u Zagrebu predstavio ovlašteni distributer i serviser Auto Arbanas, a danas smo u Beču imali temeljitu tehnološku prezentaciju, s testnim vožnjama. Dojmovi su otprilike onakvi kakve smo i očekivali. Prvi kompaktni SUV iz Hiroshime poletan, uglađen i štedljiv, dakle najbolji u klasi! CX-5 je prvi auto, nakon dugo-dugo vremena, koji je kompletno nov, odnosno niti jedan sklop nije naslijedio od nekog drugog modela (a prethodnika i nema). Ugrađeni su motori nove generacije, po jedinstvenoj Skyactiv tehnologiji, koja po prvi put osigurava isti kompresijski omjer u benzinskom i dizelskom motoru (14:1).
Kod benzinca je zanimljiva po Millerovom ciklusu, a kod dizelaša po filigranskoj tehnologiji , koja osigurava uvjerljive performanse, uz konti- ispunjava norme Euro 6 bez katalizatora! Motori su priključeni na novu generaciju ručnih i automatskih mjenjača, kompaktne i lagane izvedbe i dosad najveće učinkovitosti. Nova je struktura karoserije, od visokočvrstog finozrnatog čelika, koji osigurava iznimnu čvrstoću strukture karoserije (važnu za dinamičku stabilnost i sigurnost u sudaru), a istodobno 100 kg lakšu od konkurencije. Kad se pridoda i 30 kg manja masa motora, omogućava se i olakšavanje podvozja i upravljačkog mehanizma, dobiva se cjelina SUV-a iznimnih svojstava.
CX-5 prvi je Mazdin automobil u cijelosti napravljen po Skyactiv tehnologiji, koji je već na njemačkim usporednim testovima pobijedio Tiguan, Qashqai & Co. Na probnoj vožnji smo se uvjerili da je to zasluženo
CX-5 je vrlo prostran i ugodan, mjesta ima osjetno više nego u Volkswagen Tiguanu, Nissan Qashqaiju, Hyundaiju ix35, Kia Sportageu. Sijedi se lijepo i ugodno. U unutrašnjosti se nije težilo elitnom dojmu izvedbe materijala i opreme, ali je sve tip-top. Premda je benzinski motor iznimno štedljiv (najštedljiviji u klasi), naši kupci nisu pokazali interes za takve verzije, koje su već ponuđene. Čekali su dizelaša, pa smo i vozili, najprije osnovnu verziju sa 150 KS i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva, a potom sa 175 KS i automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva.
Već nakon paljenja motor je pokazao uglađenost, radi mekano i tiho. A snagu povećava uvjerljivo i kontinuirano. Uz precizan mjenjač sa 6 stupnjeva do stotke ubrzava u samo 9,2 sekunde, s prednjim pogonom, a sa 4x4 u 9,4 sekunde. U praksi to djeluje vrlo uvjerljivo, što prati agilnost cijelog automobila. Zbog toga je CX-5 upravljiv i okretan poput temperamentnog kompakta. Dizelaš uvjerljivo povuče već od 1500/min, a iznenađujuće prima visoke okretaje te se bez problema zavrti i iznad 5000/min. To do sada nismo navikli kod dizelskih motora.
Smanjenju potrošnje pomaže serijski sustav Start&Stop, a na dionicama gdje smo testirali štedljivost i okretaje držali na oko 2000/min, potrošnja je padala i ispod 4,5 litara
U kombinaciji s čvrstom, a laganom strukturom karoserije Mazdin kompaktni SUV pokazuje zavidan temperament i agilnost kroz zavoje, uz neočekivano dobro ležanje i otpornost na zanošenje.Razmjerno mala masa i dobre performanse te izravan i precizan upravljač pružaju užitak vožnje. Podjednako, a na određeni način i više je uvjerljiv snažniji motor s automatski mjenjačem sa šest stupnjeva. Ta je opcija dostupna samo s pogonom 4x4 - jasno, u prometu nisam mogao testirati najveću brzinu od 204 km/h, ali sam itekako osjetio da stotku lovi u samo 9,4 sekunde. S ručnim mjenjačem rezultati su još bolji (207 km/h, 8,8 s).
Sve pokazuje da su japanski stručnjaci napravili izvrstan posao, a cijena dizelaša je od 213.790 kn do 299.490 kn. Evo i stručnog objašnjenja vrlina motora: kod dizelaša se većim otvorom u klipu osigurava potpunije početno izgaranje te se produžava iskoristivi radni hod. Za postizanje iste snage može se smanjiti maksimalni radni tlak, a smanjuju se i tlakovi (rad) kompresije, pa se mogla olakšati konstrukcija, koja smanjuje mehaničke gubitke te otpore trenja. Omogućava se povećanje vrtnje do 5200/min, a potrošnja se smanjuje za 20 posto. Skyactiv-d postaje prvi dizelski motor koji ispunjava norme Euro 6 bez katalizatora!