Stranica 7 od 12

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 23 Avg 2012, 18:26
od noob
Zašto onda na video klipovima ovi pritiskaju kočnicu i petom gas?

Među gas je radnja koja se vrsi kada se iz višeg stepena prenosa ubacuje u niži. Pritisne se kvačilo i ubaci u ler, pusti se kvačilo i odsečno pritisne gas (ako se usporava, što je u gradu najčešći slučaj, gas se dodaje petom desne noge dok prsti pritiskaju kočnicu). Zatim se nakon dodavanja gasa, ponovo pritiska kvačilo i ubacuje u niži stepen prenosa.

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 23 Avg 2012, 18:43
od Ji 4Tze
doda malo gas da izjednači sa brojem obrtaja u toj nižoj brzini - da ne gubi brzinu pri vraćanju u niži stepen nego da bude u nižoj da npr. brže izleti iz krivine.
To je cilj te pete na gasu, da na izlasku iz krivine bude u nižem stepenu jer će brže da ubrza...

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 23 Avg 2012, 18:50
od Grujic
noob napisao:Zašto onda na video klipovima ovi pritiskaju kočnicu i petom gas?

Među gas je radnja koja se vrsi kada se iz višeg stepena prenosa ubacuje u niži. Pritisne se kvačilo i ubaci u ler, pusti se kvačilo i odsečno pritisne gas (ako se usporava, što je u gradu najčešći slučaj, gas se dodaje petom desne noge dok prsti pritiskaju kočnicu). Zatim se nakon dodavanja gasa, ponovo pritiska kvačilo i ubacuje u niži stepen prenosa.
Konfuzno mi je napisano, al sto se tice boldovanog, koja je poenta medjugasa ako se da posle promene brzine? Zato se i zove medju, pre pustanja kvacila se da gas da obrtaji ne bi suvise pali.

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 23 Avg 2012, 19:57
od McGruja
Ne znam da li na ovo mislis, ali ubaci se u ler (i pisti kvacilo, da bi se menjac povezao), pa se doda gas, pa kvacilo i zeljena brzina

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 23 Avg 2012, 20:01
od Xepoj87
@noob
To sto ti pricas sa kocnicom je kada kocis motorom... Oni te u autoskoli ne uce rally voznji,nego da kocis manjom brzinom ili u istu ubacis na uzbrdici ako automobil nece da vuce u trenutnoj brzini,a tada je,suludo stisnuti kocnicu kao sto si ti rekao da treba... A jos manje ima logike da se kocnicom smanjuju obrtaji...

U sustini si hteo da kazes ono sto svi ovde vec znamo i sto su svi drugi ovde i rekli, ali si sve pogresno rekao i za pogresne primere...
Mislim da si u sustini pokusao da nam objasnis nesto sto ti ne znas bas najbolje,pa si se zbrkao :)
Ko radi,taj i gresi :)

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 23 Avg 2012, 20:04
od dragvorl
Grujic napisao:
noob napisao:Zašto onda na video klipovima ovi pritiskaju kočnicu i petom gas?

Među gas je radnja koja se vrsi kada se iz višeg stepena prenosa ubacuje u niži. Pritisne se kvačilo i ubaci u ler, pusti se kvačilo i odsečno pritisne gas (ako se usporava, što je u gradu najčešći slučaj, gas se dodaje petom desne noge dok prsti pritiskaju kočnicu). Zatim se nakon dodavanja gasa, ponovo pritiska kvačilo i ubacuje u niži stepen prenosa.
Konfuzno mi je napisano, al sto se tice boldovanog, koja je poenta medjugasa ako se da posle promene brzine? Zato se i zove medju, pre pustanja kvacila se da gas da obrtaji ne bi suvise pali.

Dobro je napisano, ne stiska gas nakon ubacivanja u brzinu, nego dok je menjac u leru a kvacilo otpusteno. Kada das gas na kratko onda se zavrte elementi u menjacu (pogonske i gonjene osovine, zupcanici) tako da ce im brzina biti jednaka kada se menjac ubaci u nizu brzinu i opet otpusti kvacilo.

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 23 Avg 2012, 21:24
od Grujic
Aham, nisam tako skontao..

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 23 Avg 2012, 21:31
od ftj
@noob

To što si opisao je davanje međugasa i duplog kvačila pri promeni na višu ili nižu brzinu iliti 'double clutching' što je lik i opisao u klipu. To se koristi na kamionima/automobilima bez sinhrona i sa normalnim automobilima je to nepotrebno a postalo je popularno pojavom fast and furiousa kad su oni u filmu želeli da zvuče kul.

Druga stvar je revmatch iliti dodavanje međugasa pri spuštanju brzine i to je vrlo korisna stvar u sportskoj vožnji. U suštini isti proces kao prva stvar s tim što nema dva puta pritiskanja kvačila već samo jednom i koristi se tehnika heel&toe gde desnim stopalom pritiskaš i kočnicu i gas a levom držiš i puštaš kvačilo. Kada menjaš brzinu u niže pri nekim naglim smanjivanjima brzine pred krivinu ukoliko naglo otpustiš kvačilo prevelika snaga će se preneti na točkove i vešanje će se napregnuti i samim tim neće stići da se stabilizuje pre nego što uđeš u krivinu i onda krivinu moraš proći sporije i lakše ćeš proklizati. Ukoliko uradiš revmatch to uznemiravanje praktično ne postoji i teoretski ćeš biti mnogo pripremljeniji za ulazak u krivinu. Videli smo i klip sa audijem rs5 gde dsg to automatski radi, kolko znam to radi i nissan 370z sa manuelnim menjačem.

Kolko sad ovo ima veze sa početnom pričom i savetima za bolju potrošnju to ne znam.

Pogrešan stepen prenosa

Poslato: 09 Jun 2014, 22:24
od VozacNoob
Zanima me sta se desava ukoliko se ubaci u pogresan stepen prenosa? Npr. idem 70km/h i treba da ubacim iz treceg stepena u cetvrti, a ja npr. ubacim u drugi stepen prenosa? Koja je steta, sta se haba?

Re: Pogresan stepen prenosa

Poslato: 09 Jun 2014, 23:02
od nidza
Ništa ako motor ostane u radnom režimu obrtaja. Ako ideš mnogo brže pa ubaciš u brzinu koja ga zavrti na previse obrtaja, motor može da se razleti.

70 u drugoj mislim da moze svaki auto bez posledica da izgura.

Tapatalk Pro

Re: Pogresan stepen prenosa

Poslato: 09 Jun 2014, 23:08
od KDman
Ja sam skoro greškom uspeo da ubacim u prvu umesto u treću brzinu sa 60-70 i ništa se nije desilo. Ušlo ko u sir :P
Jedino je iza mene cisterna NIS kočila pa se gume pušile :kezo:

Re: Pogresan stepen prenosa

Poslato: 10 Jun 2014, 01:17
od Libero
Dok ne ubaciš u rikverc, 95% neće biti ništa osim dobrog cimanja i preforsiranja mašine...
E sad ako ideš 100 i ubaciš u prvu i tako neka luda razlika, možeš da pokidaš zupčanike i da uništiš menjač...
Ali npr. iz pete u 1 da ubaciš to već trebaš da budeš maher....

nego, šta ti se desilo? :mrgreen:

Re: Pogresan stepen prenosa

Poslato: 10 Jun 2014, 04:35
od Gaginh0
KDman - ne znam kako si uspeo to, ja ne mogu ispod 50km/h da vratim u prvu :D

Re: Pogrešan stepen prenosa

Poslato: 10 Jun 2014, 06:44
od Kuzmanovic
Pa ti Gagi onda ne znas da vozis :djavo:

Sent from my ALCATEL ONE TOUCH IDOL using Tapatalk

Re: Promena stepena prenosa

Poslato: 10 Jun 2014, 09:28
od Gaginh0
:kezo: :kezo: :kezo:

Ja u petoj 42km/h i to je to...
http://www.youtube.com/watch?v=2r02Kaq4s2Q