Re: 2021 Mazda CX-30 e-Skyactiv G150 AWD
Poslato: 21 Feb 2024, 10:21
I ja se izvinjavam autoru što zagadih temu, pa se nadam da će ovi postovi naknadno da se odsele odavde, ali ću odgovoriti.
Koliko ja znam, krovni nosači za bajseve su atestirani za brzine do 130 km/h.
Ali, da biste bezbedno vozili automobil sa bajsom na krovu tom brzinom, na tom bajsu ne sme biti delova koji pri toj brzini mogu "da odlete" sa bicikla/kola (neki "loši" blatobrani, pa i u smislu aerodinamike ili smera okrenutosti bajsa na krovu ).
Ako ćete voziti auto putem sa biciklima na krovu i to većim brzinama, potrošnja će značajno da raste (srazmerno broju bajseva i brzini ). Sa 3 ili 4 bajsa na krovu na auto putu, čak i sa dizelom biće vam potrošnja kao da na krovu vozite trokrilni orman.
Ako vozite mešovito (auto put - magistrala ), sa bajsom na krovu biće jedva primetna razlika, posebno ako auto putem ne idete brže od 110-120.
Ja sam za iole duže ture auto putem ( 300 km i više ), uvek bajs stavljao "na dupe" kola. Jer, sve je daleko tiše pri većim brzinama, mnogo lakše i brže se stavlja "na dupe", budući da na iole visoka kola čak i ako imate 185 -190 cm nije baš lako na krov dizati bicikle koji idu ka sredini (treći i/ili četvrti). Mada, sa bajsom na dupetu parkiranje je nekada mnogo teže i traži mnogo više pažnje, a rizičnije je svakako. Plus, ako imate senzor za kišu, a kiša pada,.čim ubacite u rikverc pali se zadnji brisač (ako su brisači u "auto modu"), a nosač na dupetu može tada da pravi probleme. Pa mora da se vodi računa u kom modu su brisači u tim uslovima, kao što je poželjo da pre vožnje u rikverc dekativirate parking senzore, pošto će inače "da polude".
Sve u svemu, svaka varijanta prevoza bajseva na kolima je malo zahtevna na svoj način. Ali, sve je u životu zahtevno
Koliko ja znam, krovni nosači za bajseve su atestirani za brzine do 130 km/h.
Ali, da biste bezbedno vozili automobil sa bajsom na krovu tom brzinom, na tom bajsu ne sme biti delova koji pri toj brzini mogu "da odlete" sa bicikla/kola (neki "loši" blatobrani, pa i u smislu aerodinamike ili smera okrenutosti bajsa na krovu ).
Ako ćete voziti auto putem sa biciklima na krovu i to većim brzinama, potrošnja će značajno da raste (srazmerno broju bajseva i brzini ). Sa 3 ili 4 bajsa na krovu na auto putu, čak i sa dizelom biće vam potrošnja kao da na krovu vozite trokrilni orman.
Ako vozite mešovito (auto put - magistrala ), sa bajsom na krovu biće jedva primetna razlika, posebno ako auto putem ne idete brže od 110-120.
Ja sam za iole duže ture auto putem ( 300 km i više ), uvek bajs stavljao "na dupe" kola. Jer, sve je daleko tiše pri većim brzinama, mnogo lakše i brže se stavlja "na dupe", budući da na iole visoka kola čak i ako imate 185 -190 cm nije baš lako na krov dizati bicikle koji idu ka sredini (treći i/ili četvrti). Mada, sa bajsom na dupetu parkiranje je nekada mnogo teže i traži mnogo više pažnje, a rizičnije je svakako. Plus, ako imate senzor za kišu, a kiša pada,.čim ubacite u rikverc pali se zadnji brisač (ako su brisači u "auto modu"), a nosač na dupetu može tada da pravi probleme. Pa mora da se vodi računa u kom modu su brisači u tim uslovima, kao što je poželjo da pre vožnje u rikverc dekativirate parking senzore, pošto će inače "da polude".
Sve u svemu, svaka varijanta prevoza bajseva na kolima je malo zahtevna na svoj način. Ali, sve je u životu zahtevno
