Stranica 61 od 72

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 24 Jul 2023, 23:32
od ljubitelj
HDI motor nema problema sa DPF, u predvidjenom roku trajanja filtera.
Ne uključuje se upozorenje, nema ni razloga pošto je regeneracija automatizovana redovna operacija.
Može jednom nedeljno ili jednom godišnje svejedno, a i ne mora.
Kod HDI motora je nebitno da li se vozi otvorenim putem ili u lokalu/gradska vožnja.

DPF sistem treba da se servisira na 160,000km potom 320,000km pa 480,000km, shodno planu održavanja auta.

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 25 Jul 2023, 16:48
od cozmo
Ulgavnom je tako. Servisiranje podrazumeva dopunu Eolysa i masinsko ciscenje DPFa.
Dovoljno je to jednom uraditi u veku trajanja automobila.

Moze nekad da prijavi gresku "Risk of filter blocking", ima par uzroka:
1. Nekoliko puta prekinuta regeneracija (desava se ponekad svima)
2. Manjak aditiva (nekad prikaze ovako a ne "Filter Additive Low/Minimum")
3. Crkli grejaci motora
4. Zapusten DPF sistem, neodrzavan

Uglavnom ako je broj 1 u pitanju, ugasice gresku cim odradi regeneraciju do kraja.

Ostale tri ce drzati upozorenje dok se ne resi konkretan problem.

Ja sam dopunio Eolys i cistio DPF, auto je 2007. godiste. Problema za 80.000km nisam imao sa DPF-om, bez obzira gde se i kako vozio. Cistio sam u sklopu tog redovnog odrzavanja, jer se u samom DPFu nagomila ostatak Eolys aditiva koji moze da stvori pritisak, zato i sluzi redovna provera nakon odredjene km. Kod mene stoji na 180.000km (da se radi dopuna/provera).

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 26 Jul 2023, 13:56
od Munja666
Pozdrav svima!
Koji dizelaš novije generacije (otprilike neko 2015-2019 godište) se generalno pokazao kao najzahvalniji za gradsku vožnju i ima najmanje problema sa DPF-om, čestim regeneracijama, crkavanjem EGR-a, Adblue sistema i slično? Za VAG grupaciju (TDI motori) znam iz ličnog iskustva da je u tom godištu katastrofalno rešen sistem regeneracije DPF-a i da postoji mnogo pratećih problema...

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 26 Jul 2023, 16:36
od cozmo
HDI, ali i oni imaju problema sa Adblue pumpom sad, tako da nema nekog generalnog saveta...

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 26 Jul 2023, 17:12
od dzonic87
Mislim da su rešili adBlue problem 2019e. Ako nisu, generalno se lako rešava za 100eur sada

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 26 Jul 2023, 20:19
od cozmo
Da, iskljuci se pumpa.

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 26 Jul 2023, 20:24
od S388
Munja666 napisao: 26 Jul 2023, 13:56 Pozdrav svima!
Koji dizelaš novije generacije (otprilike neko 2015-2019 godište) se generalno pokazao kao najzahvalniji za gradsku vožnju i ima najmanje problema sa DPF-om, čestim regeneracijama, crkavanjem EGR-a, Adblue sistema i slično? Za VAG grupaciju (TDI motori) znam iz ličnog iskustva da je u tom godištu katastrofalno rešen sistem regeneracije DPF-a i da postoji mnogo pratećih problema...
Koji tačno TDI motor je bio problematičan? I kakve si sve probleme imao

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 26 Jul 2023, 22:08
od carov2
1.6 TDI recimo, ukoliko bude mnogo gradske vožnje.(kratke relacije)


Sent from my LE2121 using Tapatalk


Re: DPF i regeneracija

Poslato: 27 Jul 2023, 07:38
od Munja666
Problematični su svi TDI motori posle 2008. godine odnosno CR motori sa DPF-om. Da li 2.0 tdi, 1.6 tdi mislim da nema neke preterane razlike svi rade regeneraciju na isti fazon, regeneracija može da te iznenadi kad se najmanje nadaš (obično kad kreneš da se parkiraš sačeka te ista), ne postoji neki mehanizam da se ista odvija samo kad si na otvorenom putu, nemaš nikakvu indikaciju osim što se podignu obrtaji i oseti se smrad iz auspuha i povišena temperatura DPF-a, odnosno izduva. Pri tom česte regeneracije utiču i na samu potrošnju goriva i znaju da budu jako dosadne ako treba se voziš 15-tak kilometara neplanirano samo da bi istu završio...

Re: DPF i regeneracija

Poslato: 27 Jul 2023, 08:25
od carov2
Pa sad, prva rečenica je malo prejaka, uzmimo za primer Audi A4 B8 koji je jako čest auto, za njega ne mogu da kažem da je DPF problematičan, naprotiv, moj konkretno sada ima 345k km, što se tiče DPFa, jednom je promenjen senzor diferencijalnog pritiska, koji košta 3k rsd.

Tom logikom svi su problematični, ja sam recimo pre neki dan video X5 F15 kako purnja crni dim, a jako često vidim BMW koji purnja crni dim za razliku od Audija recimo.

Sent from my LE2121 using Tapatalk


Re: DPF i regeneracija

Poslato: 27 Jul 2023, 09:31
od AleksandarAca
@carov2 koji su bili simptomi kad je otisao taj senzor?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: DPF i regeneracija

Poslato: 27 Jul 2023, 09:58
od carov2
Auto je upalio grešku, check engine ukoliko se ne varam.
Auto staje sa regeneracijom, tako da treba zameniti što pre.Slika

Sent from my LE2121 using Tapatalk


Re: DPF i regeneracija

Poslato: 27 Jul 2023, 10:06
od Skipper
Konačno da vidim nekog ko vodi detaljno statistiku troškova. Ja u fueluo unosim bukvalno svaki trošak.

Sent from my SM-G975F using Tapatalk


Re: DPF i regeneracija

Poslato: 27 Jul 2023, 12:38
od carov2
To sam za A4, za A5 dosta slabije, dok za S7 ne smem, strah me.

Sent from my LE2121 using Tapatalk


Re: DPF i regeneracija

Poslato: 27 Jul 2023, 15:34
od Gazu
Ja sebi čuvam "račune" od majstora, to mi dođe podsetnik, ali ovo je korisno imati i u Fuelio-u. Pohvala za to! Mogao bi i ja da vidim baš da unesem sebi te stvari iz računa koje sam pomenuo.

@carov2 Taj strah je uvek opravdan!

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk