What are the most challenging taxi manoeuvres that a typical commercial airline pilot must execute?
images.jpg (12.33 KiB) Pogledano 2264 puta
- Most challenging" is a matter of opinion, but if I were to pick, it is probably the 180 degree turn.
- The challenge is that the nose wheel, outer set of wheels, outer wingtip and the tail each have their own turning radius. It is made even trickier when the nose wheel is a good 20~30 feet behind the cockpit. The pilots will be above the runway grass while the nose wheel is still on the pavement.
This maneuver is challenging enough that most aircraft manuals I've seen (e.g. B737, B777, A320) dedicate a good 10~20 pages just for this.
Od prilike tako. Vise znam ljudi koji su čuknuli avion na zemlji, nego onih koji du imali bedak u vazduhu. U 99% slucajeva je u pitanju vrh krila.
Ovo ostalo se vremenom nauci, samo treba biti oprezan.
Sve to sa tehnikom vozenja po zemlji i da prodje, ali snalazenje na manevarskim povrsinama je nocna mora.
Negde nocu nema svetala, negde nema horizontalne signalizacije (uglavnom Arapi i Rusi), a negde je parkiranje van svih standarda (Francuzi su majstori komplikacije).
Nemci i Severnjaci su majstori. Sve uvek radi. Logicna uparkiravanja i jednostavne rute.
Kada nam GPS u tabletu bude pouzdaniji (nije ukuplovan sa avionskim), onda ce i snalazenje biti boza.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 08 Okt 2018, 14:58
od H4wkeye
Ah, Rusi. Zasto bi nesto bilo jednostavno kada moze komplikovano. Jel si leteo skoro do Rusije? Pretpostavljam da je sve isto, sto se tice ATC i komplikovanih procedura itd.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 08 Okt 2018, 15:29
od zuzazu
Trebao sam za Jekaterineburg, srecom, promenise let.
Poslednjih 35 godina koliko ih posecujem, nista se nije promenilo, pa ne verujem da ce nesto i da menjaju.
Kakva je to divljana! Koliko je to daleko od civilizovanog letenja, pa to nije normalno.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 08 Okt 2018, 16:24
od H4wkeye
Pa da, i ne cudi me.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 08 Okt 2018, 20:15
od aviator
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 10 Okt 2018, 04:20
od zuzazu
Evo, ovo je svakodnevnica kod Busa. Avion treba da primi putnike, a motor raskapotiran, mehanicari nesto muljaju, boarding ne pocinje, let kasni:
Evo kako izgledaju taksi rute na Sarl de Golu, kad ga Francuz zakomplikuje:
I evo uparkiravanja u Marseju. Totalno ludilo. Parkiranje se vrsi bez sredstava za navodjenje i bez pomoci zemaljskog osoblja, jbg - skupo.
Karta je usmerena ka Severu. Za pozicije 48 A i C, ulazi se izmedju zgrada u nekom kursu 020 i onda avion okrece za nekih 190 stepeni, da bi mu nos gledao na Jug - Jugozapad.
Za poziciju 48 E se ulazi prema Severu i okrece u desno pod 90 stepeni.
Ko ne udari u zgradu, pobedio je.
Na pozicijama 47 uglavnom stoji Ryan. Kako ga smeste- pojma nemam.
Uglavnom, za ove otvorene pozicije gde putnici hodaju od zgrade do aviona su nize takse, pa ih koriste low cost prevoznici.
P.S. dodavati fajlove je nocna mora, nadam se da cete razumeti
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 10 Okt 2018, 09:10
od cozmo
Ovo gore nego kad tražiš parking kod Šest kaplara na NBGD
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 10 Okt 2018, 12:38
od H4wkeye
Au sunce ti. Kako oni popakuju avione ovde gde Ryanair staje. Kako se isparkiraju uopste. I kako znas gde da stanes ako nema onaj sistem da ti kaze ili onaj lik sa palicama da te navodi?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 10 Okt 2018, 14:04
od zuzazu
Mnogo je za€b@no. Horizontalna signalizacija su zute linije koje su prilicno ishabane, i ako je vlazno prakticno nevidljive.
Izuzev centralne linije, postoje linije “skreni sada”, u vidu strele mozda metar - metar i po dugacke. Razliciti avioni, imaju oznaku na razlicitom mestu.
Sad’, dok pogledom dole levo trazis oznaku, avion ide pravo (prema zgradi). Ako promasis svoje skretanje, ne samo sto neces naci sledece, nego ces nesto i potkaciti.
Fora je da se ne plati sistem za parkiranje, a ni marshaller (cika koji mlatara palicama), kao ni wing/walker koji pazi na krilo. Cela odgovornost je na posadi.
E, onda kad sav radostan sto nisi skresao krilo ili usao u zgradu, pogasis motore - pojavi se aerodromski zemaljac koji nesto gundja sto si ga parkirao 20cm ispred ili iza linije “stop”.
Ludilo.
Ovako je isto i u Bazelu, Orliju, CDG, prakticno svim Fr aerodromima.
Ovima iz Ryana je tu baza, pa svaki dan imaju trening kako da ga ubace.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 10 Okt 2018, 15:16
od H4wkeye
Strasno. Svaka cast kako uspes tu da se snadjes, a i ostali piloti. Pogotovu sto se tice parkiranja, ajd za taksi imas chartove i to.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 10 Okt 2018, 19:27
od pedja
Juče sam prvi put leteo iz Podgorice, aka TGD. Navozasmo se po pisti, čekao sam kada ćemo u neki kružni tok, pa na magistralu
TapaT
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 10 Okt 2018, 20:45
od cozmo
Mozda je radio backtrack, odnosno poletanje je bilo iz suprotnog pravca, pa je taksirao pistom i okrenuo na poletanje. Na Tivtu je to redovno. Zuzazu ce objasniti bolje.