Re: Koliko troši?
Poslato: 04 Jan 2013, 09:31
Turbo dizel pri 80km/h je trosio <4litra jos krajem 80tih godina Pezo,Fiat tako da danas treba ocekivati i jos nesto manju potrosnju usled efikasnijih motora.
U tabeli navedene deklarisane potrosnje se ne odnose na voznju ulicama i putevima vec na voznju poligonom po tacnom odredjenoj eu proceduri koja odredjuje koliko metara se vozi kojom brzinom, kada se i koliko koci itd.
Pri tome se podrazumeva da se ne koristi ubrzavanje vozila na nacin kako je opsta navika vec daleko blaza varijanta.
Naravno, svi se trude da podese vozilo tako da sto bolje prodje na test ciklusu potrosnje jer potrosnja direktno odredjuje i generisanje CO2 a to je postalo vazan marketinski (i poreski) podatak.
Potrosnja jednog oldtimera, Volvo 340 (Daf) u proizvodnji od 1975. dakle prastara konstrukcija konvertovan na LPG se krece od 7-11litara sa prosekom nepunih 9 litara.
Benzin se ne koristi. 1400ccm, 70KS.
Voznja ibarskom ravnomerno potrosnja 6,7 LPG litara/100km pri 70-90km/h.
(sistem venturi karburatorski klasican). Auto je izmeren na vagi 1080kg, ima nepunih 200.000km na satu. Motor je konstrukciono iz 50tih godina, prastari Renault Cleon smanjenog kompresionog odnosa fabricki, dakle smanjene efikasnosti upotrebe goriva.
U tabeli navedene deklarisane potrosnje se ne odnose na voznju ulicama i putevima vec na voznju poligonom po tacnom odredjenoj eu proceduri koja odredjuje koliko metara se vozi kojom brzinom, kada se i koliko koci itd.
Pri tome se podrazumeva da se ne koristi ubrzavanje vozila na nacin kako je opsta navika vec daleko blaza varijanta.
Naravno, svi se trude da podese vozilo tako da sto bolje prodje na test ciklusu potrosnje jer potrosnja direktno odredjuje i generisanje CO2 a to je postalo vazan marketinski (i poreski) podatak.
Potrosnja jednog oldtimera, Volvo 340 (Daf) u proizvodnji od 1975. dakle prastara konstrukcija konvertovan na LPG se krece od 7-11litara sa prosekom nepunih 9 litara.
Benzin se ne koristi. 1400ccm, 70KS.
Voznja ibarskom ravnomerno potrosnja 6,7 LPG litara/100km pri 70-90km/h.
(sistem venturi karburatorski klasican). Auto je izmeren na vagi 1080kg, ima nepunih 200.000km na satu. Motor je konstrukciono iz 50tih godina, prastari Renault Cleon smanjenog kompresionog odnosa fabricki, dakle smanjene efikasnosti upotrebe goriva.