Stranica 62 od 104
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 23 Okt 2014, 18:21
od Ivan
Kada smo merili na nezavisnom dynu gubici su se kretali od 7,8 pa do 11-12%, dok se kod nekih domacih tjunera ti gubici krecu i do 30%.
Ja verujem da je ipak tu oko 10%.
Послато са GT-N7100
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 23 Okt 2014, 19:03
od kapor
Sta znam, gde god sam citao i sa kim god sam pricao cifra se krece od 15-20%, e sad 10% mislim da bi bio san svakog trkaca.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 23 Okt 2014, 19:17
od Ivan
San svakog trkaca je 20% jer onda moze da se busa u grudi kako ima ne znam koliko konja.
Pogledaj neke relevantne dyno testove retko ko ima vise od 15% gubitka, a to su uglavnom sportske masine koje imaju ZADNJU vucu i 4x4, gde su dosta vecu gubici nego na prednjem pogonu o kom je rec ovde.
Послато са GT-N7100
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 23 Okt 2014, 19:24
od kapor
Ja imao 18% gubitka kad sam merio auto.
Evo nekih grafika clia od preko

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 23 Okt 2014, 19:42
od nidza
Na osnovu čega 18 posto? Nisu ni svi motori kao jaje jajetu, pa je teško osvrtati se na fabričku specifikaciju.
Tapatalk Pro
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 23 Okt 2014, 19:59
od kapor
Na osnovu gubitka snage sa motora preko menjaca do tockova.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 23 Okt 2014, 20:10
od dragan
Razlike su prilicne od menjaca do menjaca tj modela. Ako je verovati hrvatskim renoldzijama c2rs ima nesto vece gubitke od trojke, ali su razlike bukvalno u postotcima. Ja im verujem s obzirom da se radi o desetinama, da ne kazem stotinama merenja 172/182/197ica...
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 24 Okt 2014, 00:13
od nidza
Jedino da opterete direktno radilicu, pa da mere na valjcima. Kako drugačije da znaju koliki je tačno gubitak? Da li je moguće iz fabrike dobiti takav podatak?
Tapatalk Pro
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 24 Okt 2014, 00:25
od NenadNR
Kada se na valjcima dostigne maksimalni broj obrtaja stisne se kvacilo i pusti se da se točkovi vrte dok se ne zaustave. Tako se izmere gubici u tom stepenu prenosa. Metoda ima svojih mana ali je dobra da se vidi da li je sve u redu sa transmisijom. Kada se mapira auto na valjcima gledaju se snaga i moment na točku i nema potrebe zamarati se time koliko je to u motoru.
Problem je što se po standardu motori mere zakočeni na određeni broj obrtaja i tako na svakih par stotina obrtaja pa se dobije karakteristika motora. Na valjcima se većinom mere pri ubrzavanju i ti rezultati se ne mogu upoređivati sa fabričkim podacima po standardu. Dosta je lako dobiti odlične rezultate na valjcima, a da auto ne ide ni blizu kako bi trebao da zapravo ima te performanse. Pun je internet takvih grafika koji ne služe ničemu.
Motor u istoj radnoj tački može da ima različitu trenutnu snagu u zavisnosti od načima kako se tu našao, odnosno da li je tu neko vreme ili ubrzava ili usporava. Nije svejedno ni da li je veliko ubrzanje u prvom stepenu prenosa ili malo u petom stepenu.
Zbog svega ovoga dva motora koji imaju potpuno istu krivu snage u realnim uslovima mogu potpuno različito da se ponašaju. Dovoljno je da jedan motor ima slabiji odziv na gas pa da je taj automobil znatno sporiji o drugog. Kada su se pojavile flow bench mašine svi su se utrkivali ko će da dobije veće cifre protoka vazduha što se završilo neupotrebljivim motorima. Preveliki usisni i izduvni kanali, ventili i bregaste. Motor na punom gasu ima odlične performanse ali mu treba večnost da dođe do njih i na manjem gasu je neupotrebljiv.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 24 Okt 2014, 00:52
od Ivan
Upotrebom bilo kakvog kocenja bilo motornog ili klasicnog nakon izvrsenog merenja snage na tocku ima za efekat ocitavanje veceg gubitka u prenosu, sto znaci da ce ukupna snaga na motoru (na papiru) biti veca.
Znaci imas dva motora od 100ks na tocku, jedan izmeri 15ks gubitka, drugi 30ks gubitka, onda se ovaj drugi lozi kako je bolji jer je izvukao 15ks vise iako je u praksi isto.
Ta praksa se rasirila medju tjunerima zbog nelojalne konkurencije i sad im je jako tesko odoleti.
Kao kod preprodavaca auta vracanje km, neko je pribegao prevari i sad je to vec masovno uzelo daha i retki posteni koji opstaju uglavnom ni ne mogu doci do izrazaja.
Ljudima je taj papir mnogo bitan da mogu da se kurce kako imaju xyz ks, cak iako neki i svesno znaju da nije tako, tako da ih ne zanimaju nikakve provere koje mogu da im sruse sneska.
Послато са GT-N7100
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 24 Okt 2014, 10:11
od Heinz
Samo da proverim: stane se kolima na valjke, stisne se kvačilo, uključe se valjci. Mašini je potrebno 15 ili 30 KS na valjcima da se točkovi obrću max brzinom kao u slučaju kad se pokreću motorom?
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 24 Okt 2014, 10:53
od nidza
Ovo ima logike - nisam znao da to tako radi.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 24 Okt 2014, 20:49
od NenadNR
Heinz napisao:Samo da proverim: stane se kolima na valjke, stisne se kvačilo, uključe se valjci. Mašini je potrebno 15 ili 30 KS na valjcima da se točkovi obrću max brzinom kao u slučaju kad se pokreću motorom?
Ne. Da se pun gas i izmeri se motor pa kad se pusti gas na maksimalnim obrtajima stisne se kvačilo i ostavi se menjač u brzini da se tockovi i transmisija okreću pokretani inercijom valjaka. Valjci nemaju motor.
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 31 Okt 2014, 14:25
od nikaragva
Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?
Poslato: 22 Okt 2015, 22:14
od dragvorl
https://www.youtube.com/watch?v=KbcIlfqtNfI