Stranica 63 od 174

Re: Akumulatori

Poslato: 17 Jan 2017, 18:11
od dusman
botr napisao:Probao sam vise akumulatora, sto skupih sto jeftinih, svi su mi trajali koliko i garancija, neki mesec duze, bez punjenja, probacu da povremeno napunim, sad realno i imam potrebu za tim, pa da vidim da li ce da potraje malo duze.

Akumulator ne mora da se vadi iz auta da bi se napunio, ko ima dvoriste ili garazu :D Nije nikakav problem, bar sa ovim inteligentnim punjacima, da se puni dok je na autu.
Upravo o tome sam pricao, u vecini slucajeva ako se ne pune/odtzavaju traju namerno metar dana nakon isteka garancije, jer je usudicu se da kazem da je tako programirano ukoliko se ne puni propisno.

Sent from my One+3 via Tapatalk

Re: Akumulatori

Poslato: 17 Jan 2017, 18:53
od Velja
NexT napisao: Vecina 12-ica oko mene je debelo preko 300kkm sa fabrickim akumulatorima, tako da je vrlo velika sansa da ces pre prodati auto nego imati problem sa aku.
Za rezliku od ostatka automobila, trajanje akumulatora je vezano za vreme, a ne kilometražu.
Što više pređenih km po godini, to bolje za akumulator tj njegov ukupan vek.

Re: Akumulatori

Poslato: 17 Jan 2017, 19:28
od Delija
Jos dve godine je u garanciji (jedno vreme nije vazila produzena garancija na akumulator - sada opet vazi), a posle toga i tako krece potraga za sledecim autom...

Re: Akumulatori

Poslato: 17 Jan 2017, 21:27
od dag81
Cuo sam da na BMWima bas dugo traje aku, tipa 10god. Evo i ja sam moj iz Audija posle 9 god nepunih zamenuo. A mozda bi i ovi zimu preziveo da letps nisa imao 2x praznjenje do kraja, a bio sam lenj da ga stavim na punjac.

Послато са LG-D855 уз помоћ Тапатока

Re: Akumulatori

Poslato: 17 Jan 2017, 22:54
od ljubitelj
Ji 4Tze napisao:
ljubitelj napisao:
Ji 4Tze napisao:
ljubitelj napisao:Jedna od specifikacija aku (uz CCA jacinu struje i kapacitet u Ah) je koliko minuta moze da se vozi auto potpuno bez alternatora.
Obicno je to 120 odnosno 2 sata voznje. Bilo dizel bilo benzinac.

Gde piše taj podatak?
Rezervni kapacitet, u minutima.

Reserve Capacity (RC) is a very important rating. This is the number of minutes a fully charged battery at 80 ° F will discharge 25 amps until the battery drops below 10.5 volts. - See more at: https://www.batterystuff.com/kb/article ... SHWpt.dpuf
Aha, a gde ovo piše na ovim akumulatorima koji se prodaju kod nas, na to sam mislio...?
Na Banneru koji je kod nas kupljen je pisalo na samom aku, na BH somborskom ne pise, na ovom italijanskom nisam do sada ni gledao.
Ja ne obracam paznju na to, meni je vazno da gledam da je datum proizvodnje aku sto sveziji.

=====
Sto se tice BMW i ostalih marki ako se prica o modelima iz zadnjih 10tak godina oni ne koriste akumulatore o kojima je ovde tema pa su potpuno druge osobine i trajnost. Te baterije ne koriste tehnologiju potopljenih ploca u elektrolitu.

Re: Akumulatori

Poslato: 17 Jan 2017, 23:02
od ljubitelj
nidza napisao:Zar ne može taj podatak da se izvede iz Ah?

Akumulator je 75Ah, što znači da će pri pražnjenju od 25A moći da napaja uređaj 3h. Pod uslovom da sam razumeo formulaciju ispravno. :)
Aku od 75Ah se ne moze prazniti 3 sata sa 25 Ampera ni u snu. Nije linearni odnos vec vreme brzoe opada sa porastom struje, obicno oko 60% kapaciteta je iskoristivo kao korisno pri toj struji 25A.

Pri 50A pada na oko 25%.
Zato UPS ima vreme drzanja svega nekoliko minuta. Znatno krace od rezima da se prazni sa 1/20 Ah kada moze da se iskoristi oko 90% kapaciteta.

Re: Akumulatori

Poslato: 18 Jan 2017, 12:06
od Woodoo
https://www.youtube.com/watch?v=NOEd5cOC3yI

Re: Akumulatori

Poslato: 18 Jan 2017, 12:33
od Velja
Torbica pojasnio...

Re: Akumulatori

Poslato: 18 Jan 2017, 17:53
od Mladen7
Da, dosta toga je objasnio.

Samo me jedna stvar uporno kopka. Gotovo svi prodavci preporučuju kupovinu akumulatora sa više Ah nego što je zapravo potrebno ,u da naglasim praksi kada se vozilo koristi češće na kraćim relacijama, to niko ne pita i ne uzima kao bitan podatak.
Konkretno u klipu za benzinac 1.6 60-66 Ah je po meni previše, takav aku se gotovo nikad neće dovoljno dopuniti u toku kraćih vožnji i praktično aku sa većim kapacitetom vremenom postaje slabiji.
Sada postoje i sa manje Ah ali solidnom udarnom snagom oko 500 npr -po meni dovoljno za benz 1.6

Znam par primera gde su aku sa za nijansu manje Ah se odlično pokazali i trajali godinama bez problema i ikakvog održavanja, a na forumu mislim da je nidza pominjao da je na Stilu 1.9 jtd imao nešto oko 56 Ah godinama bez problema, inače na 1.9 JTD fabrički se stavlja 60-66 Ah a gotovo svaki prodavac će preporučiti kao iz topa preko 70 obično 74-77Ah.

Re: Akumulatori

Poslato: 18 Jan 2017, 18:01
od nidza
Ah je zapravo potpuno nebitan podatak. Bitna je udarna struja za hladan start, a obično je taj broj visok vezan i za visok Ah.

Mislim da je bolje uzeti akumulator više klase, a manji, nego grdosiju najniže klase.

Tapatalk

Re: Akumulatori

Poslato: 18 Jan 2017, 19:32
od Saša
Najbitnija je fabrička preporuka. U mom Puntiću je akumulator od 44 Ah i samo 250 A udarne struje i radi posao savršeno, iako od stalno aktivnih potrošača imam alarm, radio i centralnu bravu, a dodat je i aktivni subwoofer. Da sam još nešto dodao od opreme morao bih verovatno razmišljati i o jačem akumulatoru (vodeći računa i o max. snazi alternatora, naravno), no za sada je i ovaj fabrički preporučeni sasvim o.k. :)

TT

Re: Akumulatori

Poslato: 18 Jan 2017, 19:44
od McGruja
Ta sva dodatna oprema koja se pominje, nije ukljucena prilikom startovanja vozila

Re: Akumulatori

Poslato: 18 Jan 2017, 20:17
od masaivan
Postoje različiti standardi za iskazivanje, A,
Din-Nemacki
Sae-
En-najčešće u upotrebi kod zamenskih akumulatora, postoji en1 i en2
IEC-Italijanski.
Upravo je kod Punta u upotrebi IEC.


TT

Re: Akumulatori

Poslato: 18 Jan 2017, 22:10
od Saša
McGruja napisao:Ta sva dodatna oprema koja se pominje, nije ukljucena prilikom startovanja vozila
Nije, kod mene (u Puntu) ECU čak namerno gasi neke od potrošača prilikom paljenja- zaustavlja se recimo ventilacija ako je uključena, gasi se radio, isključuje se sve što je ukopčano u 12V utičnicu i slično (jedino ne znam zašto i svetla nisu u tom režimu takođe - ona ostaju upaljena priliko verglanja), no to su sve potrošači koji u stanju mirovanja iscrpljuju lagano akumulator pa treba voditi računa prilikom dodavanja opreme da li to i akumulator može podneti, odnosno da li će ga oni toliko isprazniti svojim radom (a alternator neće postići da gga dopuni na vreme), da to polako ne počne da pravi probleme. U tom slučaju se mora ići na veći akumulator, naravno, opet vodeći računa o snazi alternatora.

Re: Akumulatori

Poslato: 18 Jan 2017, 22:29
od nikaragva
Ne znam o kakvim potrosacima pricate, merio sam strujnim klrestima, kada je ugasen auto. U pocetku bude neka potrosnja, posla 40-60 sekundi sve pada na nulu i tako ostaje. Ako slucajno skinem vratim klemu (npr. bio mi je voltmetar na akumulatoru) onda se sve resetuje, odnosno probudi, i opet tako za manje od minute je sve opet na nuli. Naravno govorim o potrosnji kada je motor ugasen.
Jedina potrosnja je grejaci vazduha i nafte, pre paljenja, a i to zimi. Zato je zimi udar na ak najveci.


Ako imate neku potrosnju, bilo kakvu, dok je motor ugasen, to znaci da ce vam se sigurno isprazniti akumulator, ako dovoljno dugo ne palite auto, sto jelte nije dobro.

U vezi tih punjaca, neko je spomenuo da je kupio punjac koji moze da radi desulfatizaciju za 200e? Da li moze neki link ili kontakt?
Prijatelj se bavi sa tim, on ih je placao par hiljada evra komad. Pa da ga zezam sto je bacio pare.


@delija
Jbg trebao si kupiti juga, pa da stavljas akumulatore od 3-4 hiljada. Bile bi i gume sasvim sigurno jeftinije, a i registracija :D
Prema junaku i buzdovan, uvek tako bilo. Veci junak iste veci buzdovan :D