Stranica 64 od 74

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 11 Jul 2022, 10:18
od kojot
Vladapetr napisao: 11 Jul 2022, 09:57 Ja još nisam probao automatik koji ne cima, kad ga isforsiraš. A recimo da sam ih dosta probao.
Meni se dešava kao da u manjim brzinama ne pusti kvačilo u pravom momentu. To najviše osetim iz 3 u 4. Kad pod jačim gasom šalta između tih brzina oseti se kao blagi trzaj/udarac. Ne čuje se ništa, nego se pod prstima oseti. I to me strašno frustrira. Od 4 do 7 se ne oseća ništa. Samo od 1 do 4. Ja otišao i servis i oni kažu menjač u top stanju, nema grešaka, pritisak dobar... Meni tu nešto nije logično al ajde. Teram, šta ću :D

I što je čudno nije uvek tako, nekad se ne oseća ništa, al kad mu pogodim neke obrtaje onda se javi ovo iznad opisano.

Bitna stvka je da sve ovo suvozač uopšte ne oseća. Kad sedim kao suvozač čak i ja koji se koncentrišem da primetim nešto ne primećujem ništa. Kao cvt.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 11 Jul 2022, 10:31
od ljubitelj
Kod automatika koji je pomenuo nidža, planetarni sa konverterom, kvačila u svim brzinama kao i tokom samog prebacivanja su stalno povezana. Nikada se sva kvačila ne otpuštaju sve dok je menjač u Drive, jer su planetarci uvek u pogonu (pa i tokom same promene brzina).
Otuda i nema šta da trza jer je prenos konstantan, bez ikakvog prekida tokom šaltanja.

Kod nekih hidro automatika se otušta kvačilo dok auto stoji i motor je na ler obrtajima ali opet tada nema prenosa a time ni trzanja.

Ti verovatno misliš na rad DSG, to je neka sasvim druga priča od hidro automatika.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 11 Jul 2022, 10:37
od kojot
Pa da, ja govorim za dsg jer njega imam :)

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 11 Jul 2022, 10:57
od Kass
Ja licno mnogo vise volim manuelne ali moram posto sam delom shvatio delom bio nateran da uzmem automatik (gradska voznja + gospodja) moram priznati da je izum zapravo jako dobar. Posto je auto jak ubrazava savrseno sve je super cak i za divljanje po ravnijim putevima.

Do problema dolazim kad pozelim da zakocim motorom i uvatim se nemocno za rucicu menjaca jel...Verovatno je to moguce uraditi prebacivanjem u manuelno salstanje. Problem je sto to onda zahteva da se covek navikne da to radi, posto se prvo odvikao da dira bilo sta.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 11 Jul 2022, 11:24
od Vladapetr

ftj napisao:Misli se na cimanje pri promeni brzina na gore, to sigurno ne radi ni kod tebe na skodi.
Cima i tad, bukvalno svaki. Ne kad voziš "normalno" pa dodaš gas i onda prebaci na brzinu gore, o tome nismo ni pričali. U manjim brzinama kad isforsiraš par ubrzanja i kočenja, npr. u situacijama kad aktivira kickdown pa usporiš, onda potopiš gas i na sekund ostane u nižoj brzini i prodere se, pa cimne u brzinu iznad.
To se ne oseti samo kod baš slabih motora, koji ni nemaju snage da cimnu. Npr u Golfu mislim da nikad nije cimao, pa sam se čudio što ljudi pišu da je DSG oštar kad on klizi kao kroz mleko Slika a ono motor od 100 konja, znojio sam se od nervoze svaki put kad nekog treba da preteknem.

Sent from my SM-G996B using Tapatalk


Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 11 Jul 2022, 11:44
od ftj
Nije mi baš jasno o kom cimanju pričaš al pominješ neko usporavanje ubrzavanje cimanje gasa i šta ti ja znam pa tu sigurno da možeš da reprodukuješ neko cimanje al ja o tome ne pričam.

Kad iz mesta daš pun gas i auto ide kroz brzine, ne bi trebalo da ima bilo kakvog cimanja pri promeni brzina na gore, što je bukvalno osnova funkcionisanja menjača sa duplim kvačilom.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 11 Jul 2022, 11:58
od Vladapetr
O tome se nije ni pričalo. Ubrzanje iz mesta je nešto što uradiš jednom ili možda dva puta tokom jedne vožnje. Diskutovali smo o ponašanju automatskog menjača kada grublje menjaš brzinu kretanja, od ovog posta je počelo:
kojot napisao: 10 Jul 2022, 23:27 Inače ovaj dsg je mnogo pametan menjač, baš šalta kad treba i u svim uslovima vožnja je krajnje udobna i prijatna. Kao na struju da se voziš.

Ne sviđa mi se što je grub kad si grub na gasu, ovaj moj da bi šaltao neosetno moraš lagano da ga stiskaš. Ako ga cimam naglo, stani kreni, i tako to onda je sličan manuelnom. Naravno, prijatnije je, ali nije to baš upeglano kako bih ja voleo.
Svaki menjač, ako je uparen sa dovoljno jakim motorom, tada će da cimne. Nekad kod dodavanja gasa, nekad kod oduzimanja.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 11 Jul 2022, 12:12
od nidza
Zašli ste u sferu subjektivnog.

Najmanje će da cima iskusan vozač sa manuelcom i planetarac, ali da će da se oseti šaltanje, hoće, a sad koliko, nisu nam svima nervi isti, niti percepcija. Zatim, sasvim je druga strana medalje automatik dobro zašao u pozne godine raubovanja i 200 i više hiljada km. To je već faza života “budi srećan dok radi”.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 11 Jul 2022, 12:55
od kojot
Moj ima skoro 300 000 km. Mada kaže majstor kod koga sam bio da je rađen sugurno jednom ako ne i dvaput. Kaze dsg da dođe do 300 000 nema ni u naucnoj fantastici. I pored svih hvalospeva kaze da u zivotu ne bi uzeo dsg jer su krš. Moj je sa vlažnim kvačilom al svejedno kaže da su krš. To su reči možda najčuvenijeg servisera za at menjače

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 11 Jul 2022, 14:17
od Ivan
Vladapetr napisao: 11 Jul 2022, 09:57 Ja još nisam probao automatik koji ne cima, kad ga isforsiraš. A recimo da sam ih dosta probao.
Pa skoro nijedan sa konverterom ne cima ni pri punom gasu, npr. u kajenu, tuaregu, ne cima ni sa 6 ni sa 8 brzina, audi tiptronici (zf5/6/8), bmw zf6/8, mercedesi skoro svi takodje vrlo ugladjen i pri punom gasu.

Npr. kod bmwa sa zf8 sa sport menjacem cima samo ako je motor i menjac u sportu i pri punom gasu, inace ako je u comfort bilo menjac ili motor nece cimati pri punom gasu.

Cak i prilikom kickdowna kod svih ili skoro svih gore pomenutih se oseti da snazno povuce, ali bez cimanja.

Ako mislimo na istu stvar, to cimanje sam iskljucivo osetio pri punom gasu na robotizovanim automaticima i na onima koji to namerno imitiraju u sport modu.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 11 Jul 2022, 14:52
od carov2
kojot napisao:Moj ima skoro 300 000 km. Mada kaže majstor kod koga sam bio da je rađen sugurno jednom ako ne i dvaput. Kaze dsg da dođe do 300 000 nema ni u naucnoj fantastici. I pored svih hvalospeva kaze da u zivotu ne bi uzeo dsg jer su krš. Moj je sa vlažnim kvačilom al svejedno kaže da su krš. To su reči možda najčuvenijeg servisera za at menjače
Mislim da se sećam tog majstora od prošlog puta.
Neka legendica beše, imao je još neke moćne izjave.




Sent from my LE2120 using Tapatalk


Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 11 Jul 2022, 15:12
od dzonic87
Dobra stvar je da su servisi dosta dobro upoznati i svi znaju da se kod DSG menjača moraju raditi redovna servisiranja...

Dok kod dosta dobrog broja vozila niko živi ne radi servis menjača (zamena ulja...) dok ne crkne

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 11 Jul 2022, 23:01
od ljubitelj
kojot napisao: 11 Jul 2022, 10:37 Pa da, ja govorim za dsg jer njega imam :)
Pa DSG je samo po sebi takav da nije uporediv sa hidro konvereterom, svaki menjač takve konstrukcije koji vrši prekid prenosa pri promeni brzine. Te mane koje opisuješ ne postoje kod " pravih" automatika već samom konstrukcijom a pogotovu ako je dobro odmereno u hidro akumulatorima.
Reicmo, kod mene su veliki akumulatori u hidro bloku pa je menjanje brzina baš mekano, podešeno za USA ukuse.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 12 Jul 2022, 09:14
od kojot
Pa i pravi automatik ima lamele valjda pa otpusti jedne, a pritisne druge. I tu ima neku mali prekid sile? Ne?

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 12 Jul 2022, 09:29
od dragvorl
Preklapa se prelaz sa jednog kvacila na drugo, jedno otpusta drugo spaja, nema prekida snage.