Stranica 631 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 16 Nov 2018, 20:09
od snork
HKS napisao: 15 Nov 2018, 15:05 ^ koji jos udes je bio, osim ovog kontraverznog u Parizu? Ja ne nadjoh nijedan vise.
Evo ovde spiska svih 17 proizvedenih primeraka: https://testpilot.ru/russia/tupolev/144/s/index_2.php
Osim SSSR-77102, za koji piše "Katastrofa v Le Burže 3. 6. 1973", za SSSR-77111 piše "razbilsa 23. maja 1978, spisan" (otpisan), ali nema podataka o tome da li je neko nastradao.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Nov 2018, 02:18
od BRABUS
On Tuesday, 23rd May 1978 a second fatal accident happened with the TU-144D number 06-2 registered CCCP-77111. During a test flight the rupture of a fuel line caused the leak of 8 tons of fuel inside the right wing. Two engines were shut down by fire alarm but the failure of a third engine forced an emergency landing on a field near Yegoryevsk. The plane was consumed by fire and later scrapped.

2 crewmembers on board were killed.
6 crewmembers on board were injured.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Nov 2018, 16:23
od snork
BRABUS, hvala na informaciji! :pivo: Ja tražio po Google-u na engleskom, ali nisam uspeo da nađem. Onaj u Parizu je bio prvi serijski Tu-144S, a ovaj prvi Tu-144D. Na neki način i očekivano da će biti problema.

Na linku koji sam poslao, za SSSR-77113 stoji "1980. prunudno sletanje u Engelsu, 2001. otpisan". Imaš li nešto o njemu? Da rezimiramo: u udesima Tu-144 nije bilo poginulih putnika, kao što se u zapadnim tekstovima često sugeriše bez konkretnih podataka?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Nov 2018, 01:12
od BRABUS
There were 16 flying TU-144's built.

Excluding the Nasa/Boeing/Tupolev operated example (RA-77114), they flew a total of 2556 flights totalling 4110 flying hours.

---------------------------------------------------------------------

SSSR-68001 First flying prototype. First flight 31 December 1968.

-77102 Crashed at the Paris Air Show, 3 June 1973.

-77103 Unknown.

-77104 Never wore this registration and was instead re-registered SSSR-77144 and used for exhibition flights. Fate unknown.

-77105 On the Zhukovsky Air Base scrap heap. Modified for new engines (RD-36-51A and hence became Tu-144D).

-77106 In the Monino Museum, 29 February 1980.

-77107 Museum in Kazan, 29 March 1985.

-77108 Museum in Samara, 27 August 1987. One of two aircraft to operate the Moscow-DME to Almaty passenger service.

-77109 Stored at VASO (Voronezh Aircraft Construciton Organisation). One of two aircraft to operate the Moscow-DME to Almaty passenger service.

-77110 Unknown.

-77111 (D) In-flight fire and written off after emergency landing at Yegorievsk while still 'brand new'.

-77112 (D) Previously stored at Zhukovsky. Now at the Sinsheim Museum, Germany. https://sinsheim.technik-museum.de/en/tupolev-tu-144

-77113 (D) Stored at Zhukovsky.

-77114 (D / LL) Used by Nasa/Boeing/Tupolev/Etc as the SST testbed and re-designated Tu-144LL (Letalushaya Laboritoriya "Flying Laboratory" ) Stored at Zhukovsky

-77115 (D) Stored at Zhukovsky.

Four aircraft were built for ground destruction/fatigue tests and never flew. Some had experimental alloys

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Nov 2018, 01:52
od snork

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Nov 2018, 03:32
od HKS
U Sinsheim muzeju imaju tu144 i konkord jedan pored drugog.

Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока



Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Nov 2018, 09:14
od ljuba
Kako je to mocna slika, parkirani jedan pored drugoga i jako se lepo vide sa auto puta! Nikako da odem do samog muzeja, a kada sam ih prvi put video (sa auto puta) obecao sam sebi da cu otici do muzeja...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Nov 2018, 09:18
od passenger

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Nov 2018, 10:21
od BRABUS
ljuba napisao: 18 Nov 2018, 09:14 Kako je to mocna slika, parkirani jedan pored drugoga i jako se lepo vide sa auto puta! Nikako da odem do samog muzeja, a kada sam ih prvi put video (sa auto puta) obecao sam sebi da cu otici do muzeja...
Veredi otici, odlican muzej, mnogo automobila.

Sokantno mi je bilo koliko mali su i Concorde i TU-144 unutra

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Nov 2018, 10:54
od kragujevac
I ja već neko vreme planiram da odem u Sinsheim. Ako se već ode tamo, treba u svakom slučaju bukirati dvodnevni paket sa prenoćištem i obavezno otići i u Speyer, koji je udaljen 40ak kilometara odatle. U Speyeru je izložen Boeing 747, Ruski spejs šatl Buran, ima i jedna podmornica (otvorena za posetioce) i još jako puno interesantnih stvari.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Nov 2018, 11:46
od ljuba
Kod nas u Lelystad-u nekih 60km od Amsterdamu ima super muzej vazduhoplostva https://www.aviodrome.nl/ Imaju taj boing 747 a i mnogo starih aviona, plus delove smeriskih stanica i svemirsku izlozbu. Jako lepa postavka https://www.aviodrome.nl/collectie/

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Nov 2018, 12:05
od kragujevac
Mi smo bili u muzeju vazduhoplovstva u Obersschleissheimu. Bilo mi je ono, sasvim OK, ali nisam bio nešto ekstremno oduševljen. To je bila svojevremeno postavka izložbe aviona nemačkog muzeja tehnike koji je u sred Minhena, pa kad je malo postalo tesno, premestili su sve što se tiče avijacije u Oberschleissheim.
https://www.deutsches-museum.de/flugwer ... formation/

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Nov 2018, 18:19
od snork
@Passenger

Zanimljiv je B-36, sa 6 klipnih i 4 mlazna motora, a posebno je zanimljivo koliko je veći od B-29, koji je bio najveći bombarder u 2. svetskom ratu. Link na sliku sa Wikipedije:

Slika

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Nov 2018, 18:26
od passenger
Meni više jer su elise pozadi :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 18 Nov 2018, 18:36
od snork
Bilo je aviona sa potisnim elisama i ranije, posebno tokom prvih 10-20 godina avijacije. Ovde su verovatno tako postavljeni da ne ometaju usis vazduha mlaznim motorima.