HKS napisao: 15 Nov 2018, 15:05
^ koji jos udes je bio, osim ovog kontraverznog u Parizu? Ja ne nadjoh nijedan vise.
Evo ovde spiska svih 17 proizvedenih primeraka: https://testpilot.ru/russia/tupolev/144/s/index_2.php
Osim SSSR-77102, za koji piše "Katastrofa v Le Burže 3. 6. 1973", za SSSR-77111 piše "razbilsa 23. maja 1978, spisan" (otpisan), ali nema podataka o tome da li je neko nastradao.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 17 Nov 2018, 02:18
od BRABUS
On Tuesday, 23rd May 1978 a second fatal accident happened with the TU-144D number 06-2 registered CCCP-77111. During a test flight the rupture of a fuel line caused the leak of 8 tons of fuel inside the right wing. Two engines were shut down by fire alarm but the failure of a third engine forced an emergency landing on a field near Yegoryevsk. The plane was consumed by fire and later scrapped.
2 crewmembers on board were killed.
6 crewmembers on board were injured.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 17 Nov 2018, 16:23
od snork
BRABUS, hvala na informaciji! Ja tražio po Google-u na engleskom, ali nisam uspeo da nađem. Onaj u Parizu je bio prvi serijski Tu-144S, a ovaj prvi Tu-144D. Na neki način i očekivano da će biti problema.
Na linku koji sam poslao, za SSSR-77113 stoji "1980. prunudno sletanje u Engelsu, 2001. otpisan". Imaš li nešto o njemu? Da rezimiramo: u udesima Tu-144 nije bilo poginulih putnika, kao što se u zapadnim tekstovima često sugeriše bez konkretnih podataka?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Nov 2018, 01:12
od BRABUS
There were 16 flying TU-144's built.
Excluding the Nasa/Boeing/Tupolev operated example (RA-77114), they flew a total of 2556 flights totalling 4110 flying hours.
-77114 (D / LL) Used by Nasa/Boeing/Tupolev/Etc as the SST testbed and re-designated Tu-144LL (Letalushaya Laboritoriya "Flying Laboratory" ) Stored at Zhukovsky
-77115 (D) Stored at Zhukovsky.
Four aircraft were built for ground destruction/fatigue tests and never flew. Some had experimental alloys
U Sinsheim muzeju imaju tu144 i konkord jedan pored drugog.
Послато са Redmi Note 4 уз помоћ Тапатока
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Nov 2018, 09:14
od ljuba
Kako je to mocna slika, parkirani jedan pored drugoga i jako se lepo vide sa auto puta! Nikako da odem do samog muzeja, a kada sam ih prvi put video (sa auto puta) obecao sam sebi da cu otici do muzeja...
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Nov 2018, 09:18
od passenger
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Nov 2018, 10:21
od BRABUS
ljuba napisao: 18 Nov 2018, 09:14
Kako je to mocna slika, parkirani jedan pored drugoga i jako se lepo vide sa auto puta! Nikako da odem do samog muzeja, a kada sam ih prvi put video (sa auto puta) obecao sam sebi da cu otici do muzeja...
Veredi otici, odlican muzej, mnogo automobila.
Sokantno mi je bilo koliko mali su i Concorde i TU-144 unutra
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Nov 2018, 10:54
od kragujevac
I ja već neko vreme planiram da odem u Sinsheim. Ako se već ode tamo, treba u svakom slučaju bukirati dvodnevni paket sa prenoćištem i obavezno otići i u Speyer, koji je udaljen 40ak kilometara odatle. U Speyeru je izložen Boeing 747, Ruski spejs šatl Buran, ima i jedna podmornica (otvorena za posetioce) i još jako puno interesantnih stvari.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Nov 2018, 11:46
od ljuba
Kod nas u Lelystad-u nekih 60km od Amsterdamu ima super muzej vazduhoplostva https://www.aviodrome.nl/ Imaju taj boing 747 a i mnogo starih aviona, plus delove smeriskih stanica i svemirsku izlozbu. Jako lepa postavka https://www.aviodrome.nl/collectie/
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Nov 2018, 12:05
od kragujevac
Mi smo bili u muzeju vazduhoplovstva u Obersschleissheimu. Bilo mi je ono, sasvim OK, ali nisam bio nešto ekstremno oduševljen. To je bila svojevremeno postavka izložbe aviona nemačkog muzeja tehnike koji je u sred Minhena, pa kad je malo postalo tesno, premestili su sve što se tiče avijacije u Oberschleissheim. https://www.deutsches-museum.de/flugwer ... formation/
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Nov 2018, 18:19
od snork
@Passenger
Zanimljiv je B-36, sa 6 klipnih i 4 mlazna motora, a posebno je zanimljivo koliko je veći od B-29, koji je bio najveći bombarder u 2. svetskom ratu. Link na sliku sa Wikipedije:
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Nov 2018, 18:26
od passenger
Meni više jer su elise pozadi
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 18 Nov 2018, 18:36
od snork
Bilo je aviona sa potisnim elisama i ranije, posebno tokom prvih 10-20 godina avijacije. Ovde su verovatno tako postavljeni da ne ometaju usis vazduha mlaznim motorima.