Uh! Koliko pitanja...
Idemo redom:
@superboss
SR-71 jesu pali sami ali postoji zabelezen incident sa A-12 gde su iz krila izvadili srapnele Dvine/Volhova. Omah nakon tog incidenta, CIA prekida program OXCART i operaciju Black Shield (trajala od 31.05. do 16.12.1967.) a svi preziveli A-12 koji su se nalazili u Kadeni, u Japanu, se povlace u kontinentalni deo murike i zavrsavaju u hangaru. Inace, to je jedini zvanicno zabelezeni incident borbenog ostecenja SR-71/A-12.
Inace, imali su Sovjeti u to vreme cime da obore i A-12 i SR-71, Sami zapadnjaci to priznaju, doduse, oni sto hodaju naopacke, oni sto su bili osudjeni kao secikese i dzeparosi. Za one koji vole murikanske jezike, neka citaju. Narocito obratiti paznju na prvu tabelu!
http://www.ausairpower.net/APA-S-75-Volkhov.html
Naravno, o preciznosti pogadjanja kao i verovatnoci ovde nema ni govora! Zbog sporog procesora/elektronike SR-71 i A-12 su zahtevali barazno lansiranje raketa sa zemlje pa kud zvekne BG, zveknula je! Podatak samo o visini leta rekordnog leta: "Date: 28 July 1976, Crew: Capt. Robert C. Helt and Maj. Larry A. Elliott, Altitude: 85,068.997 feet". To je bio SR-71 koji je bio specijalno pripremljen za rekordni let. Inace, SR-71 NIKADA po svom profilu misije ne prelece teritoriju protivnika jer mu je oprema koju nosi omogucavala da iz medjunarodnog prostora prikuplja podatke o teritoriji koji osmatra; bio je elektronska platforma za osmatranuje sa distance. Za razliku od njega, A-12 je nosuio kamere zbog kojih je MORAO da prelece teritoriju. Otud i srapneli u krilu tog A-12.
I jos nesto, na sta sam relativno skoro naleteo. Koga zanima neka prekopa po netu, nemam sad vremena da kopam i kacim, naleteo sam na svedocenja svedskoh civilnih kontrolola leta. Jako interesantna svedocenja o letovima SR-71 kao i pratnji u vidu MiG-25 koju su neprekidno imali. Vruce vreme je to bilo iznad Baltika...
Lista svih izgubljenih A-12 i SR-71:
https://www.sr-71.org/blackbird/losses.php
@Heineken
Murikanci se povlace iz Vijetnama i zakljucno sa majem 1973. godine zvanicni broj murikanskih vojnika je 0! Posledica Pariskog sporazuma iz 72. godine i Niksonova politika vijetnamizacije. Sjgon je pao u ruke severa aprila 1975. i to je vanicni dan kako je drzava Juznni Vijetnam prestala da postoji (Republika Vijetnam, zvanicni naziv). Letelice koje su murikanci ostavili u Vijetnamu su predate u vlasnistvo vojske Republike Vijetnam (Juznom Vijetnamu). S toga, te masine nisu uracunate u murikanske gubitke jer se nisu ni nalazile na njihovoj inventarskoj listi.
Mada, koliko je meni poznato, u Severnom Vijetnamu NIKADA nije bilo vise od 100 MiG-21 u jednom trenutku, sve do 1972. godine. Sovjeti su im davali na kasicicu svaku evoluciju i koristili borbena dejstva zarad borbene procene kapaciteta zdruzenog PVO sistema (rakete, avioni i topovi) sa radarskim sistemima za osmatranje i navodjenje. Iz tog razloga, bila je gomila MiG-17 koje su dobijali dzaba i nesto mali broj MiG-19 koje su severnjaci morali da kupuju, kao i 21.
Konacan odgovor je NE, jer se te letelice vode u inventaru "Republike Vijetnam". Sto je prezivelo dogadjaje iz 1975. godine i sto je valjalo, uvrsteno je u inventar "Socijalisticke Republike Vijetnam" (:ludilo:) i korisceno dok je bilo rezervnih delova. Naravno, nesto od tog oruzja je zavrsilo i u SSSR-u, na proceni...
http://theaviationist.com/2017/06/14/ru ... ican-jets/