
Zanimljivi novinski i drugi članci
Re: Zanimljivi novinski i drugi članci
tamo je izgleda normalno nositi nozeve na utakmicu 

- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32193
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Zanimljivi novinski i drugi članci
Šta ti je Amerika... http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/392700 ... ona-dolara
Posetite www.garaza.rs !
Re: Zanimljivi novinski i drugi članci
EDIT by trojanac:
Pravilnik napisao:Forum Garaža je apolitičan. Pokretanje tema i postavljanje sadržaja političke i dnevnopolitičke prirode nije dozvoljeno kao ni komentari koji sadrže imena i nadimke političkih organizacija i političara.
Sadržaji čija tema dotiče svakodnevni život, a prvenstveno u vezi sa automobilima, saobraćajem i putovanjima, gde se u samom tekstu pojavljuju imena političkih partija i političara, ali oni nisu suština sadržaja mogu da se postave na forum. Komentarisanje ovih sadržaja je dozvoljeno isključivo komentarima koji se vezuju za suštinu sadržaja, a nikako za političare, stranke i programe političkih organizacija.
Re: Zanimljivi novinski i drugi članci
Jesu li karbon-keramičke kočnice doista isplative?
Donosimo vam kratko istraživanje vezano uz upotrebu skupljih karbon-keramičkih kočnica u odnosu na standarde čelične.
Neki proizvođači automobila u svojim top modelima, kao dio standardne opreme, nude karbon-keramičke kočnice, međutim kad se takve kočnice nalaze na popisu dodatne opreme, da li doista vrijede dodatne nadoplate?
Za razvoj modernih keramičkih kočnica zaslužni su britanski inženjeri zaposleni u željezničkoj industriji. Njihov cilj bio je smanjiti masu kočnica, broj kočnica po osovini te omogućiti stabilno trenje pri visokim brzinama i pri svim temperaturama. Na kraju su osmislili proces izrade keramičkih kočnica ojačanih karbonskim vlaknima koji se sad koristi u raznim oblicima u automobilskoj, željezničkoj i zrakoplovnoj industriji.
U profesionalnom automobilističkom sportu danas se uglavnom koriste karbon-keramičke kočnice čime se u odnosu na kočnice od lijevanog željeza smanjuje masa vozila, dobivaju bolje frikcijske performanse i unapređuju strukturalna svojstva pri visokim temperaturama.
Ekstremne temperature koje nastaju u tim sustavima najbolje su vidljive u noćnim utrkama pogotovo na kraćim stazama. Nije neuobičajeno da kad gledate utrke, bilo uživo ili na televiziji, vidite kočione diskove kako postanu naglo crveni tijekom kočenja.
Karbon keramičke kočnice teže manje od čeličnih i imaju značajno duži vijek trajanja pa bi se mogli zapitati zašto uopće itko više sumnja da je ovakav tip kočnica najbolji izbor za visoko-performansne ali i gradske sportske automobile. Dva su razloga, cijena i upotreba.
Većina proizvođača automobila koji nude karbon-keramičke kočione diskove na popisu dodatne opreme nerijetko naplaćuju oko deset tisuća eura za tu privilegiju. Dok je Ferrari tu vjerojatno jedina iznimka, obzirom da na svim svojim novim modelima ima karbon-keramičke kočnice kao dio standardne opreme, taj je sport za većinu ljudi prilično skup.
S druge strane, za one koji svoje slobodno vrijeme vole provoditi na trkaćoj stazi ili se pak jednostavno vole pohvaliti da njihov automobil ima iste kočnice kao i bolid Formule 1, karbon-keramičke kočnice vjerojatno će biti isplativa investicija.
Drugi problem je osječaj u vožnji. Većina vozača, čiji su automobili opremljeni s karbon-keramičkim kočionim diskovima, kaže da imaju vrlo čudan osjećaj pod stopalom pogotovo na kočenjima pri nižim brzinama. Tu se javlja i problem zagrijavanja takvih kočnica koje pri niskim temperaturama vrlo teško dolaze u pravu radnu temperaturu. Tada se vjerojatno pitate za kog ste vraga platili tih par tisuća eura.
Jedan vlasnik automobila podijelio je svoja vlastita iskustva s oba tipa kočnica. Imao je čelične kočnice na svom McLaren 12C modelu te keramičke na Porscheu.
Prema njegovom iskustvu, čelične kočnice bile su bolje, brže su reagirale te su bolje radile na mokrom. Čelične kočnice pokazale su se boljima i za kraće vrijeme na stazi (cca 20 min) prije perioda hlađenja. Ako na stazi volite provoditi više vremena, tada bi keramičke kočnice bile bolji odabir. Ako je to 4 ili 5 puta godišnje, vjerojatno se ne isplati, a za prosječnog vozača najveća bi razlika bila u izgledu i trajnosti. Nakon otprilike 8 tisuća kilometara agresivnije vožnje karbon-keramičke kočnice istrošile su se do negdje pola, dok su čelične kočnice na 911 modelu trajale samo 5.000 km.
Sve u svemu, čini se da je ovo sport za bogate ljude. Standardnom čovjeku ove nove kočnice jednostavno nisu potrebne, pogotovo po ovim cijenama. Jedino tko tu profitira su proizvođači istih.
Donosimo vam kratko istraživanje vezano uz upotrebu skupljih karbon-keramičkih kočnica u odnosu na standarde čelične.
Neki proizvođači automobila u svojim top modelima, kao dio standardne opreme, nude karbon-keramičke kočnice, međutim kad se takve kočnice nalaze na popisu dodatne opreme, da li doista vrijede dodatne nadoplate?
Za razvoj modernih keramičkih kočnica zaslužni su britanski inženjeri zaposleni u željezničkoj industriji. Njihov cilj bio je smanjiti masu kočnica, broj kočnica po osovini te omogućiti stabilno trenje pri visokim brzinama i pri svim temperaturama. Na kraju su osmislili proces izrade keramičkih kočnica ojačanih karbonskim vlaknima koji se sad koristi u raznim oblicima u automobilskoj, željezničkoj i zrakoplovnoj industriji.
U profesionalnom automobilističkom sportu danas se uglavnom koriste karbon-keramičke kočnice čime se u odnosu na kočnice od lijevanog željeza smanjuje masa vozila, dobivaju bolje frikcijske performanse i unapređuju strukturalna svojstva pri visokim temperaturama.
Ekstremne temperature koje nastaju u tim sustavima najbolje su vidljive u noćnim utrkama pogotovo na kraćim stazama. Nije neuobičajeno da kad gledate utrke, bilo uživo ili na televiziji, vidite kočione diskove kako postanu naglo crveni tijekom kočenja.
Karbon keramičke kočnice teže manje od čeličnih i imaju značajno duži vijek trajanja pa bi se mogli zapitati zašto uopće itko više sumnja da je ovakav tip kočnica najbolji izbor za visoko-performansne ali i gradske sportske automobile. Dva su razloga, cijena i upotreba.
Većina proizvođača automobila koji nude karbon-keramičke kočione diskove na popisu dodatne opreme nerijetko naplaćuju oko deset tisuća eura za tu privilegiju. Dok je Ferrari tu vjerojatno jedina iznimka, obzirom da na svim svojim novim modelima ima karbon-keramičke kočnice kao dio standardne opreme, taj je sport za većinu ljudi prilično skup.
S druge strane, za one koji svoje slobodno vrijeme vole provoditi na trkaćoj stazi ili se pak jednostavno vole pohvaliti da njihov automobil ima iste kočnice kao i bolid Formule 1, karbon-keramičke kočnice vjerojatno će biti isplativa investicija.
Drugi problem je osječaj u vožnji. Većina vozača, čiji su automobili opremljeni s karbon-keramičkim kočionim diskovima, kaže da imaju vrlo čudan osjećaj pod stopalom pogotovo na kočenjima pri nižim brzinama. Tu se javlja i problem zagrijavanja takvih kočnica koje pri niskim temperaturama vrlo teško dolaze u pravu radnu temperaturu. Tada se vjerojatno pitate za kog ste vraga platili tih par tisuća eura.
Jedan vlasnik automobila podijelio je svoja vlastita iskustva s oba tipa kočnica. Imao je čelične kočnice na svom McLaren 12C modelu te keramičke na Porscheu.
Prema njegovom iskustvu, čelične kočnice bile su bolje, brže su reagirale te su bolje radile na mokrom. Čelične kočnice pokazale su se boljima i za kraće vrijeme na stazi (cca 20 min) prije perioda hlađenja. Ako na stazi volite provoditi više vremena, tada bi keramičke kočnice bile bolji odabir. Ako je to 4 ili 5 puta godišnje, vjerojatno se ne isplati, a za prosječnog vozača najveća bi razlika bila u izgledu i trajnosti. Nakon otprilike 8 tisuća kilometara agresivnije vožnje karbon-keramičke kočnice istrošile su se do negdje pola, dok su čelične kočnice na 911 modelu trajale samo 5.000 km.
Sve u svemu, čini se da je ovo sport za bogate ljude. Standardnom čovjeku ove nove kočnice jednostavno nisu potrebne, pogotovo po ovim cijenama. Jedino tko tu profitira su proizvođači istih.
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32193
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Zanimljivi novinski i drugi članci

Najskuplji Mercedes prodat za 22,7 miliona evra
http://vesti.mojauto.rs/Aktuelne-vesti/ ... liona-evra
Huan Manuel Fanđo je bez sumnje jedna od najvećih legendi Formule 1. Podjednako kultni status ima i njegov Mercedes "W196 R" bolid iz 1954. godine, koji od pre par dana ima novog vlasnika, a ova prodaja je ujedno postala rekord za najskuplji automobil prodat na aukciji ikada.
Mercedes "W196 R" popularniji kao "Srebrna strela""Trkač" čuvenog Argentinca je postavio rekord kada je reč o aukcijama u organizaciji kuće "Bonam", rekord kada je reč o bolidu F1 i rekord kada je reč o bilo kom četvorotočkašu za Mercedesovim imenom.
Njegov novi vlasnik je možda postao bogatiji za jedan izvanredan komad sportske istorije, ali je sada lakši za 22,7 miliona evra. Verovali ili ne, ovo ipak nije rekordna prodaja kada su automobili u pitanju, a rekord i dalje drži Ferrari 250 GTO iz 1962. godine, Stirlinga Mosa, koji je prodat za blizu 27 miliona evra, međutim van aukcije.
Sa brojem šasijem 00006, ovo je bolid kojim je Fanđo ostvario svoju prvu pobedu za Mercedes, na stazi u Nirburgringu, a sa njim je trijumfovao i na trci za veliku nagradu Švajcarske. Osim njega, isti bolid su vozila još dva vozača, a mogao je da se pohvali izuzetno naprednom tehnologijom za to vreme, uključujući i sistemom za direktno ubrizgavanje goriva.
Posetite www.garaza.rs !
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32193
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Zanimljivi novinski i drugi članci
Ubila muža džipom vežbajući vožnju u rikverc (UZNEMIRUJUĆE SLIKE)
http://www.blic.rs/Vesti/Svet/393846/Ub ... JUCE-SLIKE



http://www.blic.rs/Vesti/Svet/393846/Ub ... JUCE-SLIKE
Posetite www.garaza.rs !
Re: Zanimljivi novinski i drugi članci
Беч слуша тајне Београда
Војнообавештајна служба неутралне Аустрије надзире Србију по налогу Вашингтона и прослеђује податке у регионалне центре НСА.
http://www.politika.rs/rubrike/Svet/Bec ... da.sr.html
...
У време НАТО агресије на СР Југославију, радари у централној прислушној станици у Хајнбургу на Дунаву, као и антене прислушних станица у градишћанском Голсу и штајерској Пирки крај Граца, били су усмерене ка централној Србији и према Косову. Тадашњи шеф аустријске војнообавештајне службе, бригадни генерал Алфред Шец, одликован је четири године касније највишим америчким одликовањем за заслуге у обавештајној сарадњи.
Како је „Политика” сазнала у Бечу, главна заслуга аустријског генерала је била да је за навођење радара користио аустроугарске војне карте из Првог светског рата. На њима су биле зацртане козје стазе и путељци које је југословенска армија могла да користи, а које нису могле бити лоциране помоћу америчких сателита.
...
Војнообавештајна служба неутралне Аустрије надзире Србију по налогу Вашингтона и прослеђује податке у регионалне центре НСА.
http://www.politika.rs/rubrike/Svet/Bec ... da.sr.html
...
У време НАТО агресије на СР Југославију, радари у централној прислушној станици у Хајнбургу на Дунаву, као и антене прислушних станица у градишћанском Голсу и штајерској Пирки крај Граца, били су усмерене ка централној Србији и према Косову. Тадашњи шеф аустријске војнообавештајне службе, бригадни генерал Алфред Шец, одликован је четири године касније највишим америчким одликовањем за заслуге у обавештајној сарадњи.
Како је „Политика” сазнала у Бечу, главна заслуга аустријског генерала је била да је за навођење радара користио аустроугарске војне карте из Првог светског рата. На њима су биле зацртане козје стазе и путељци које је југословенска армија могла да користи, а које нису могле бити лоциране помоћу америчких сателита.
...
Ђенерал Јанковић
Re: Zanimljivi novinski i drugi članci
Afera "pušenje" Nevene Adžemović
http://www.blic.rs/Vesti/Politika/39484 ... nu-kritika
Bar je sigurna da joj zli ljudi nikad neće prikačiti aferu "pročitana knjiga".

http://www.blic.rs/Vesti/Politika/39484 ... nu-kritika
Bar je sigurna da joj zli ljudi nikad neće prikačiti aferu "pročitana knjiga".

- Uroš S.
- Postovi: 10988
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Zanimljivi novinski i drugi članci
http://www.b92.net/automobili/razno.php ... _id=729154
Fabia 1.9TDI, milion km, fabričko kvačilo, motor, menjač.
Fabia 1.9TDI, milion km, fabričko kvačilo, motor, menjač.
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Zanimljivi novinski i drugi članci
^^ Elaborirali smo to nadugačko i naširoko, ali si bio na moru. 
Sent using Tapatalk

Sent using Tapatalk
Širim haos!
Re: Zanimljivi novinski i drugi članci
Ma da, bilo je. A i ništa čudno...
- Uroš S.
- Postovi: 10988
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Zanimljivi novinski i drugi članci
methane.master napisao:^^ Elaborirali smo to nadugačko i naširoko, ali si bio na moru.
Sent using Tapatalk
Daj da vidim?
- bane valjevo
- Postovi: 3224
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:57
- Garaža: Hyundai Getz 1.3b
- Lokacija: Beograd-Valjevo
Re: Zanimljivi novinski i drugi članci
http://www.felicity.edu.rs" onclick="window.open(this.href);return false;
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V