Stranica 65 od 74

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 12 Jul 2022, 09:35
od kojot
Pa zar nije tako i na dsg?

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 12 Jul 2022, 09:36
od ljubitelj
@kojot da odgovorim na prethodni upit. Ne, nema nikakav prekid momenta u prenosu.
Lamele (ili trake) kod automatika ne prenose moment nego koče/zadržavaju da se ne okreću/ odgovorajuće elemente, Prenos sa motora na točkove se odvija i tokom samog prebacivanja brzina.

Kada trzne, makar i malo, ili grubo menja brzine takav automatik podrazumeva da je zreo za remont, da ima iza sebe reicmo 1/2 miliona km.
Normalan ispravan automatik glatko menja brzine, jedva osetno (ako se ne gleda u obrtomer) da se primeti.

Nevezano da li je Aisin/Toyota, Mercedes, GM, ZF...proizvodjač gotovo kod svih je isti taj mekani osećaj u normalnom radu, Drive režimu.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 12 Jul 2022, 19:30
od kojot
Au to je već prava stvar. A jel ima neki manji auto gde ide neki pravi izdrzljiv automatik? Ili je sve od a4 klase pa naviše? Recimo zf8, za njega sam čuo da ga kuju u zvezde.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 12 Jul 2022, 19:37
od dragvorl
Zf 8HP je za uzduzne motore.
kojot napisao: 12 Jul 2022, 09:35 Pa zar nije tako i na dsg?
Po ovom dijagramu ima gubitka snage zakratko toko prebacivanja brzina.

Slika

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 12 Jul 2022, 20:18
od ftj
Ovo pokazuje gubitak ubrzanja i ne mora nuzno biti zbog menjaca. Promene brzina na dsgu su u rangu 10-50 milisekundi.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 12 Jul 2022, 20:31
od dragvorl
Zbog cega drugog?

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 12 Jul 2022, 21:04
od ftj
Npr. zna da secne kad pod punim gasom prebacis ranije(oznaceno ovde kao short shift issue), pumpa za gorivo visokog pritiska ne moze da podrzi taj pritisak pa ima prekid, najcesce se desava kod cipovanih automobila a resenje je jaca pumpa za gorivo. To mi se desavalo na golfu kad sam imao neku amatersku mapu.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 12 Jul 2022, 21:11
od dragvorl
Ovde i kada je optimizovan ima pad sile ispod one u sledecoj brzini. Treba nekoliko dijagrama merenja ubrzanja kod DSG i kod hidro automatika da bi se napravila kvalitetna analiza.

Re: Automatik vs Manuelni - lični afiniteti

Poslato: 12 Jul 2022, 23:43
od kojot
ftj napisao: 12 Jul 2022, 20:18 Ovo pokazuje gubitak ubrzanja i ne mora nuzno biti zbog menjaca. Promene brzina na dsgu su u rangu 10-50 milisekundi.
Te priče o milisekundama ne piju vodu baš za dsg. To možda jeste najbrže šaltanje, ali neka malo zahtevnija mogu i do 1 sekunde da traju. Npr kod mene kad lansiram auto i kad menja iz 1 u 2 na oko 7000 obrtaja zna prilično da pričeka dok ne uskladi obrtaje i pusti drugo kvačilo. Nije dugo, ali definitivno je mnogo više od 50ms. E kad lagano vozim tu šaltanje traje otprilike kao da pucneš pratima :)

Re: Dobro veče

Poslato: 11 Mar 2023, 22:44
od DukeNS
Slika

Re: Dobro veče

Poslato: 11 Mar 2023, 23:24
od Gaginh0
Zapravo milenijalci (gde po internetu i ja čak sa svojih 3x spadam) uglavnom znaju to. Ali generacija Z neće znati.

Re: Dobro veče

Poslato: 12 Mar 2023, 00:20
od ftj
Pa i dalje vecina vozila u evropi ima manuelce, bar u nizim segmentima.

Re: Dobro veče

Poslato: 12 Mar 2023, 00:59
od Gaginh0
Al ovde mahom polažu na automaticima i elektro šporetima, i onda (nemojte me držati za reč) ne smeju da voze manuelca. Što će doprineti iskorenjivanju manuelnih menjača i iz malih automobila.

Re: Dobro veče

Poslato: 12 Mar 2023, 08:10
od dragvorl
Ovo je u Americi koliko vidim, a tamo je tek manuelac kao beli medved za naci.

Re: Dobro veče

Poslato: 12 Mar 2023, 08:21
od motorista
Iznenadio bi se koliko je kod nas ljudi što ne vole da voze i eksplicitno zahtevaju automatski, pa ma kakav bio. U SAD je barem za većinu sportskijih vozila manuelni standard, a u Evropi znaš i sam da nema ni opcije manuelnog kod mnogih modela, čak i proizvođača. Prvonavedeno pogoduje propisima EU, jer je lakše izmućkati kombinaciju nižih emisija i solidnog ubrzanja kod automatika nego kod manuelnog, a rezultira ovim što imamo.