Stranica 65 od 104

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 10:35
od Laki021
Ja ne verujem, opet ista grupica strucnjaka se skupila, opet iste budalastine.
Imali ste 3 godine da shvatite neke stvari, ali i dalje verujete da snaga odredjuje samo max brzinu a da je moment keva, pa cirkus. Vi stvarno jos uvek verujete da je motor od 1000nm i 10ks bolji i da ce imati bolje performanse od motora sa 1000ks i 10nm, pa vi ste stvarno komedija.

No dobro, zato sam ja doktor a vi veciti studenti, pride jos tvrdoglavi i uobrazeni, sve je jasno...

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 10:37
od nikaragva
Ajde nemoj da k...s ja sam te jedini branio onda :kezo:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 10:39
od Laki021
Pa prepoznace se na koga se odnosi, one kojima je obrtni moment isto sto i energija (nevera!) i kompanjone...

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 10:41
od Velja
Doktore, kad kažeš performanse, jel' misliš na Ring ili stvaran svet u kom se vozimo?

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 10:42
od nikaragva
Pa perfomanse su perfomanse, kakve veze ima kuda vozis?

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 10:44
od Velja
E pa upravo je tu mesto nerazumevanja... Neka kola su pravljena da dominiraju na Ringu, a druga u Rakovici :)

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 10:46
od Laki021
U celom ovom univerzumu i bilo kom rezimu voznje ce motor sa osetno vise snage i odgovarajucim menjacem imati bolje performanse pa taman da ima 100x manje obrtnog momenta.
Kazem sa osetno vise samo zato sto kad su snage bliske onda vise zavisi od krive snage/obrtnog momenta pa veza nije dovoljno jasna, a dizelasi koji imaju veci moment su generalno i elasticniji (imaju vise snage i momenta na nizim obrtajima, bolju krivu) pa zato i nastaje ova zabluda da moment oznacava performanse.

Uostalom, nije potrebno nikakvo znanje, samo pogledati cinjenice. Zasto je BMW 330i brzi, ima bolje ubrzanja (i to daleko bolje) i sve u odnosu na 320D kad ovaj drugi ima veci moment? Sad opet rusim sneska ljudima, ali sta da se radi...

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 11:05
od dragan
Sajt rototesta, pa download graphs, pa pogled na snagu i moment na točku kroz broj obrtaja točka, pa sve to kroz masu merenog auta, i cela magija oko specifikacija golog motora padne u vodu, a mnoge stvari postanu bar malo jasnije, bar nekom ko hoće da skapira a ne da troluje stalno na isti fazon :)

Sent from my D5503 using Tapatalk

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 11:12
od Velja
I onda vidiš nekog manijaka kako Borskom tera prvom brzinom na 7000 obr. bikoz performanse i snaga :kezo:

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 11:13
od Floyd
Novi BMW benzinci su turbo i imaju obrtni dizela. Kod starih postoji razlika pa je tako 325i nešto sporiji na ubrzanjima od 325d iako je lakši i jači. 325i ima veću max brzinu.

Duel : BMW 325 i (E90) 3.0 vs BMW 325 d (E90)

Nemam nameru da se raspravljam jer nisam mašinski inženjer... samo primećujem kao amater :)

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 11:26
od Ivan
Samo i ja da primetim da 35d ima nekih 200nm vise od 35i i da je brzi u svim rezimima, kao i 20d i 20i. :)

Послато са GT-N7100

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 11:29
od dragan
Velja napisao:I onda vidiš nekog manijaka kako Borskom tera prvom brzinom na 7000 obr. bikoz performanse i snaga :kezo:
Slika

Slika

Ono kad troluješ :kezo:

Sent from my D5503 using Tapatalk

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 11:31
od Laki021
Floyd napisao:Novi BMW benzinci su turbo i imaju obrtni dizela. Kod starih postoji razlika pa je tako 325i nešto sporiji na ubrzanjima od 325d iako je lakši i jači. 325i ima veću max brzinu.

Duel : BMW 325 i (E90) 3.0 vs BMW 325 d (E90)

Nemam nameru da se raspravljam jer nisam mašinski inženjer... samo primećujem kao amater :)

Pa o tome i pricam, to je jako mala razlika u snazi da bi pravio neki zakljucak, ovde vecu ulogu ima koji je elasticniji (dizel je ovde kod ova dva auta elasticniji bez dileme), kako je koji menjac podesen (ocigledno da kod benzinca menjac vise pogodouje max brzini, sto redukuje ubrzanja) i na kraju koliko koji motor zaista ima konja jer i to moze da osciluje gore dole u odnosu na zvanicne podatke.

Ali ako uzmes npr sada dva BMW-a sa istim obrtnim momentom, evo igrom slucaja novi 340i i novi 325d imaju identican moment od 450Nm, benzinac ce ga masakrirati zbog osetno vece snage (5.1 do 100 naspram 6.6 i za medjuubrzanje 5.2 80-120 naspram 6.9).
Usotalom, ko se toliko zalaze za znacaj Nm, valjda je logicnije da poredi automobile sa istim obrtnim, pa se onda zapita odakle tolika razlika u performansama i zasto je onaj sa vecom snagom toliko brzi kad je vec nebitna....


Evo i ovo sto je Dragan stavio isto oslikava ovo o cemu pricam, on ocigledno razume poentu.

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 11:31
od Markoni
Ivan napisao:Samo i ja da primetim da 35d ima nekih 200nm vise od 35i i da je brzi u svim rezimima, kao i 20d i 20i. :)

Послато са GT-N7100
Vazno je da si to primetio, a ovo nisi...

http://www.zeperfs.com/en/duel1450-1856.htm

:)

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

Re: Šta je snaga, a šta obrtni moment?

Poslato: 03 Dec 2015, 11:35
od Ivan
Bmw je najbolji primer, zadnja vuca pa nema problema sa trakcijom zbog obrtnog, a kod 2 motora iste ili slicne snage ima prednost onaj sa vise obrtnog sto bi trebalo da znaci da ima krivu snage tj. Vise smage kroz obrtaje.

Nagadjam recimo 35d u zadnjih 1000rpm ima prosecno 300ks, a 35i 280ks, pa je zato i brzi.

Послато са GT-N7100