@Pass, Ryanair nije ono sto je ranije bio kada su dobro placali pa mogli i da biraju ko im dolazi u firmu.
Sada placaju ceh svoje bahatosti. Smanjili su plate, uslovi rada su losi. Dolaze im klinci bez naleta u nameri da dobiju potrebne sate letenja i da begaju negde gde su bolji uslovi. Sada je tako u svim low-cost prevoznicima.
Onda ti muka da gledas gluposti, pa pustis novajliju da ga odvali. Nije tvoj avion, a i tako se najbrze uci
Na ground time se najvise stedi, pa u mesto da taksira do kraja piste, napravi backtrack i vrati se do izlaska sa piste - legne na kocnice da skrene odmah sa RWY na platformu (obicno je takva konfiguracija malih aerodroma na koje slecu niskotarifni prevoznici).
@BRABUS, to sto si cuo je apsolutno netacno i iskrivljeno tumacenje (ne tvoje, vec kolega koji zastupaju takvu teoriju) kako se koriste revers/kocnice/kako radi sistem, kako se slece na pistu koja nije suva
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Dec 2018, 11:11
od passenger
Šta li je ono cimanje bilo?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Dec 2018, 11:37
od zuzazu
To niko ne moze da ti kaze sem posade koja je u tom trenutku bila u kopitu. Sada je sve nagadjanje, pa i ovo sto pisem.
Poleteo si iz Rima gde je prilicna guzva. Ako je bilo lepo vreme i kratkotrajna turbulencija, sasvim je moguce da ste usli u wake turbulence aviona koji je poleteo pre vas. Nista znacajno, Desava se.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Dec 2018, 11:51
od passenger
Nemaš pojma kakva guzva. Mislim da je bilo poletanje svaka dva minuta. Kolona aviona iza nas tipa 5,6.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Dec 2018, 15:47
od zuzazu
Pre nekoliko dana ponovo poseta Muzeju vazduhoplovstva...
Zar se toliko nema novca i zar toliko ne vodimo računa o baštini (a za fontane, mićovansko novogodišnje osvetljenje, i ostale gluposti ima)?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Dec 2018, 17:30
od snork
Strašno. Da je samo Muzej vazduhoplovstva u takvom stanju... nego i centar grada. Na železničkoj stanici "Vukov spomenik" - izlomljene mermerne ploče i nad zemljom i u prolazima. Prolazi prljavi, zapišani. A nekada je bar ta jedna podzemna stanica koju imamo blistala i ličila na moskovski i kijevski metro. Od 1995. kada ju je Milošević svečano otvorio, pa do 2012. kada je ostavljena da propada.
Kad pomenuste upotrebu reversa... Uvek mi je bilo fascinantno kako ih na sovjetskim avionima slobodno otvaraju dok su još u vazduhu, bez straha od oštećenja motora. Koliko sam upućen, na "zapadnim" avionima to nije dozvoljeno pre dodira piste. Evo jednog svežeg snimka Iljušina 62 na aerodromu Čkalovski kod Moskve. Otvaranje reversa na 3:39, 9 sekundi pre dodira:
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Dec 2018, 23:07
od Heineken
Grom i F-18
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 30 Dec 2018, 23:44
od passenger
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 31 Dec 2018, 00:03
od Geza
Reče mi je prijatelj, inače kapetan na B787 u Norvegianu, kako imaju velike probleme sa održavanjem motora (Trent 1000) Izloženi su velikim troškovima jer skidaju motore bukvalno na mesec dana.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 31 Dec 2018, 07:22
od zuzazu
Problemi sa turbinom. Inace je turbina najosetljiviji deo mlaznog motora.
Okosnica dobijanja ETOPS sertifikata jedne aviokompanije upravo lezi u dokazivanju pouzdanosti turbine.
ETOPS je skracenica za extended twin engines operations standards, ili kako je odomaceno u zajednici - engines turn or passengers swim.
Odnosno, uvodjenje dvomotornih aviona na dugolinijske letove omogucena je uvodjenjem ETOPSa sto znaci da sa otkazom jednog motora, avion sa radecim motorom moze da izdrzi do rutnog alternativnog aerodroma i do 180 minuta. Vrsi se monitoring motora u jednoj aviokomaniji i na osnovu kvarova (problema) u jednoj godini izdaje (produzeni ili skraceni) sertifikat za ETOPS.
ETOPS_rating.png (72.25 KiB) Pogledano 1773 puta
Rolls Royce placa milionske penale aviokompanijama zbog ovih kvarova.
Cini se da savremeni, stedljivi motori sa velikim by-pass odnosom jos uvek nisu spremni za komercijalnu upotrebu, sto je jos vise obesmisljeno niskom cenom goriva koja je odavno na trzistu.
@snork, sta mislis zaglavi mu se rivers u zatvorenom polozaju na sletanju (jedan se otvori a drugi ne)? Svakako je lakse isparirati otkaz zbog manjeg momenta kod motora na repu, u poredjenju sa motorom na krilu - ali cemu rizik? Inace se na snimku vidi da avionu jako dugo treba da ''ugusi'' brzinu sto negde navodi da su namerno sletali sa vecom brzinom da bi pokazali sta mogu da urade. Ne verujem da je bio komercijalni let sa putnicima u avionu.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 31 Dec 2018, 16:36
od Woodoo
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 31 Dec 2018, 21:35
od Geza
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 01 Jan 2019, 09:57
od passenger
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 01 Jan 2019, 17:54
od snork
zuzazu napisao: 31 Dec 2018, 07:22
Cini se da savremeni, stedljivi motori sa velikim by-pass odnosom jos uvek nisu spremni za komercijalnu upotrebu, sto je jos vise obesmisljeno niskom cenom goriva koja je odavno na trzistu.
I meni se, kao laiku, čini da je tako. Nekako naprave veliki fan, pa i veliki kompresor, ali kada je reč o velikoj turbini (delu koji trpi najveće temperature i pritiske), izgleda da tehnologija materijala još nije na dovoljno visokom nivou. Kao putnik, nisam ni za motore sa previše velikim by-pass odnosom, jer su avioni postali sporiji. Poredeći karakteristike postojećih motora, 6:1 deluje kao razumna granica.
zuzazu napisao: 31 Dec 2018, 07:22
@snork, sta mislis zaglavi mu se rivers u zatvorenom polozaju na sletanju (jedan se otvori a drugi ne)? Svakako je lakse isparirati otkaz zbog manjeg momenta kod motora na repu, u poredjenju sa motorom na krilu - ali cemu rizik? Inace se na snimku vidi da avionu jako dugo treba da ''ugusi'' brzinu sto negde navodi da su namerno sletali sa vecom brzinom da bi pokazali sta mogu da urade. Ne verujem da je bio komercijalni let sa putnicima u avionu.
Slažem se. Ovde je skoro sigurno reč o namernoj "egzibiciji". Na sledećem snimku se vidi "Rossija" Il-96 na aerodromu Moskva-Vnukovo, koji se lepo poravnao sa pistom i ima dobre meteo uslove, ali malo pre dodira daje gas i pravi drugi krug. Piše u komentarima da to uvek rade kada su prazni, radi vežbe:
Inače, aerodrom na mestu pomenutog Čkalovskog postoji još od 1932. godine. Kasnije je nazvan po Valeriju Čkalovu, koji je odatle 1937. obavio istorijski let od 8500 km bez sletanja do zapadne obale SAD (pisali smo 2017. o tome). Aerodrom koriste vojska, Ministartsvo odbrane i Ministarstvo za vanredne situacije, a povremeno se na njemu mogu videti razni egzotični avioni. Slika sa ruske Wikipedije - 4 Il-86VKP komandna centra za slučaj nuklearnog rata, poređani jedan pored drugog: