Dobro veče
Re: Dobro veče
Jeste preticanje osim u slucaju da tok saobracaja tako uslovi kretanje vozila kada je to preticanje dozvoljeno ali o tome se ovde ne prica. U slucaju da nije autoput to se ne smatra preticanjem.
Re: Dobro veče
Ma Laki je Svajcarac...za njih ne postoji nista osim leve na autoputu 

- Milos_kg
- Postovi: 3525
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:06
- Garaža: Alfa 147 1.9 16v JTDm
- Lokacija: Kragujevac
Re: Dobro veče
Leva traka na autoputu se koristi samo za preticanje, nije dozvoljeno kretati se njom duze nego sto je potrebno da se zaobidje vozilo iz desne trake. Znaci, ako vozis desnom, i ispred sebe naletis na sporije vozilo, predjes u levu, pa kada ga preteknes, onda se vratis u desnu.
Ako vozis levom po ogranicenju, 120 u ovom slucaju, a neko iza tebe blica da se pomeris, i ako znas da krsi ogranicenje brzine, duzan si da mu se sklonis i propustis ga, ali samo ako je bezbedno prebacivanje u desnu traku.
Ako vozim desnom 130, i neko krece da me pretice, pa pocne da usporava, nisam duzan da i ja usporim, on pravi vecu gresku u toj situaciji.
EDIT: Istripovao sam se da pricate o putu sa dve trake van naseljenog mesta
Ako vozis levom po ogranicenju, 120 u ovom slucaju, a neko iza tebe blica da se pomeris, i ako znas da krsi ogranicenje brzine, duzan si da mu se sklonis i propustis ga, ali samo ako je bezbedno prebacivanje u desnu traku.
Ako vozim desnom 130, i neko krece da me pretice, pa pocne da usporava, nisam duzan da i ja usporim, on pravi vecu gresku u toj situaciji.
EDIT: Istripovao sam se da pricate o putu sa dve trake van naseljenog mesta
1) Volkswagen Polo 6n2 1.4 16V Comfortline
2) Fiat Bravo GT 1.9JTD Suite
3) Alfa Romeo 147 1.9 16v JTDm Progression
Ne brže od života!! VIDEO za sve vozače!
2) Fiat Bravo GT 1.9JTD Suite
3) Alfa Romeo 147 1.9 16v JTDm Progression
Ne brže od života!! VIDEO za sve vozače!
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13601
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Milose, nisi shvatio problematiku, ne govorimo o tome.
Inače, ja pregledah na brzinu jer sam umoran pa mi slaba koncentracija, ZOBS odredbe kretanja na auto-putu i oko preticanja, i nisam našao da bi ovaj moj scenario bio posebno zabranjen...
Inače, ja pregledah na brzinu jer sam umoran pa mi slaba koncentracija, ZOBS odredbe kretanja na auto-putu i oko preticanja, i nisam našao da bi ovaj moj scenario bio posebno zabranjen...
- codemaker
- Postovi: 720
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:31
- Garaža: Audi A6 C6 2.0 TDI (2008)
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Da, govorimo o autoputu, u gradu je druga priča.
Ako mamlaz vozi levom trakom 100 km/h a SAM je na levoj i eto hoće mu se, znači nije kolona, samo on, a ja desnom stižem sa 120 i prođem ga istom desnom trakom - nema šanse da sam napravio prekršaj.
Do Strazbura ću ganjam ove Dačićeve ali kaznu neću platiti.
Ako mamlaz vozi levom trakom 100 km/h a SAM je na levoj i eto hoće mu se, znači nije kolona, samo on, a ja desnom stižem sa 120 i prođem ga istom desnom trakom - nema šanse da sam napravio prekršaj.
Do Strazbura ću ganjam ove Dačićeve ali kaznu neću platiti.
Naravno da pričam sam sa sobom... I meni je ponekad potreban savet stručnjaka.
( Crtice iz života jednog srpskog programera )
( Crtice iz života jednog srpskog programera )
Dobro veče
To je poentaMilos_kg napisao:Ako vozim desnom 130, i neko krece da me pretice, pa pocne da usporava, nisam duzan da i ja usporim, on pravi vecu gresku u toj situaciji.

U principu oni koji krstare u levoj malom brzinom i prave zastoj cine prekrsaj a ne oni koji po ogranicenju voze u desnoj.
I ne cini prekrsaj samo taj na celu kolone vec i svi iza njega jer kao sto smo rekli, krstarenje levom na autoputu je zabranjeno.
Pored toga u takvim situacijama vozaci u levoj cine jos jedan veliki i opasan prekrsaj a to je nedovoljno odstojanje. Cine ga samo iz inata da bi onemogucili nekog ko propisno vozi u desnoj da obidje sporije vozilo na koje naidje.
Naravno da nisi...on pravi prekrsaj.codemaker napisao:Ako mamlaz vozi levom trakom 100 km/h a SAM je na levoj i eto hoće mu se, znači nije kolona, samo on, a ja desnom stižem sa 120 i prođem ga istom desnom trakom - nema šanse da sam napravio prekršaj.
Re: Dobro veče
Preticanje sa desne strane na autoputu je dozvoljeno samo u slucaju da su pune obe trake i tok desne postane brzi od leve i to je cini mi se prepisano direkt iz zapadnih zakona. A ako je neko sam u levoj nije dozvoljeno preticanje sa desne ni u kom slucaju.Grujic napisao:Milose, nisi shvatio problematiku, ne govorimo o tome.
Inače, ja pregledah na brzinu jer sam umoran pa mi slaba koncentracija, ZOBS odredbe kretanja na auto-putu i oko preticanja, i nisam našao da bi ovaj moj scenario bio posebno zabranjen...
U Srbiji vlada neko uverenje da kad si u levoj traci autoputa i ides brzo svi treba da beze iz leve trake bez obzira sto recimo cela leva kolona pretice kamion koji sporo ide. Valjalo bi za sve malo da se provozaju po Austriji/Nemackoj i da vide kako funkcionise voznja po autoputu i kolika bi kazna bila na autobanu da te policija snimi kako se nekom nabijas u gepek i blicas da se sklanja iz leve jer nisi zadovoljan brzinom kojom on pretice.
- Grujic
- Moderator
- Postovi: 13601
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 12:39
- Garaža: Bmw 320d e90 & 316i E36 Kupe
- Lokacija: Beograd
Re: Dobro veče
Znači, ako ja vozim desnom 120 i naiđem na nekog ko levom ide 100, ja moram da usporim na 100 da ne bih prošao ispred njega??
Dobro veče
Naravno da ne i siguran sam da bi policija pre kaznila tog u levoj zbog bahate voznje nego tebe koji gledas svoja posla.
Pored toga treba razgraniciti sta je preticanje a sta krstarenje. Nije sporno da neko moze da pretice vozilo koje se krece 90 sa 91 km/h ali nema pravo da u levoj nastavi da vozi tom brzinom jos 15 minuta dok ne prestigne jos jedno vozilo ispred koje se krece istom brzinom.
U najvecem broju slucajeva upravo nepostovanje propisa pravi guzvu u levoj traci a ne neko pretrano veliko opterecenje saobracaja.
Pa eto ja vozim cesto po DE autobahnu pa nisam primetio da nema toga...istina blicanje je jako retko ali nabijanje u dupe je veoma cesta pojava.ftj napisao:Valjalo bi za sve malo da se provozaju po Austriji/Nemackoj i da vide kako funkcionise voznja po autoputu i kolika bi kazna bila na autobanu da te policija snimi kako se nekom nabijas u gepek i blicas da se sklanja iz leve jer nisi zadovoljan brzinom kojom on pretice.
Pored toga treba razgraniciti sta je preticanje a sta krstarenje. Nije sporno da neko moze da pretice vozilo koje se krece 90 sa 91 km/h ali nema pravo da u levoj nastavi da vozi tom brzinom jos 15 minuta dok ne prestigne jos jedno vozilo ispred koje se krece istom brzinom.
U najvecem broju slucajeva upravo nepostovanje propisa pravi guzvu u levoj traci a ne neko pretrano veliko opterecenje saobracaja.
Re: Dobro veče
Teoretski da ako hoces da budes po propisu.Grujic napisao:Znači, ako ja vozim desnom 120 i naiđem na nekog ko levom ide 100, ja moram da usporim na 100 da ne bih prošao ispred njega??
Flojde problem saobracajnih guzvi je znatno kompleksniji od brzog vracanja u desnu traku.
Re: Dobro veče
Kad moram da radim nedeljom, ufff
Dobro jutro
Tapatalk
Dobro jutro

Tapatalk
Re: Dobro veče
Sto se tice preticanja/obilazenja na autoputu siguran sam da je Laki u potpunosti u pravu sto se tice zakona. A sto se tice prakse, uglavnom se to zavrsi kao sto je code napisao...
Dakle ako ides 120 srednjom trakom i naidjes na balvana koji drzi levu sa 100 da bi bio ispravan po zakonu (iako on nije) treba pre nego sto dodjes do njega da predjes u levu traku i cekas da se skloni. Ako ga prodjes sa desne strane niste po zakonu ni ti, ni on...
Dakle ako ides 120 srednjom trakom i naidjes na balvana koji drzi levu sa 100 da bi bio ispravan po zakonu (iako on nije) treba pre nego sto dodjes do njega da predjes u levu traku i cekas da se skloni. Ako ga prodjes sa desne strane niste po zakonu ni ti, ni on...
Re: Dobro veče
Guzva je jedno a to sto 20 ovaca sa ovnom na celu napravi kolonu u levoj traci, nesto sasvim drugo.ftj napisao:Flojde problem saobracajnih guzvi je znatno kompleksniji od brzog vracanja u desnu traku.
Nema guzve ako posle obilaska tog "cepa" nastavis da se kreces bez vecih zastoja.
Re: Dobro veče
A ti imas satelitski prikaz na ekranu i to vidis
U Nemackoj se to toliko cesto vidi da mislim da je to minimalno sakcionisano ali je i vrlo iritantno. U Holandiji je to jako zabranjeno (mada ja to po neki put i uradim) a u svim ostalim zemljama se to relativno retko vidja (osim u Americi ali oni i tako voze svi kao babe)- za pocetak imaju manjak auto puteva. Najiritantnije je kada na autoputu sa 6 traka ide sam u 5 traci a da bi ga pretekao moras da predjes u 6 traku ili cinis prekrsaj... Inace u Holandiji su tolike guzve na autoputevima da ako ljudi pocnu to da rade nastao bi opsti haos i kucanje - a inace NL je jedna od najsigurnijih zemlji u evropi sto se tice saobracaja, a vozi se i to dosta. A sto se tice rasipanja po Evropi to ima veze sa gestapovskim sistemom skolstva i 0 tolerancije izostanaka pa su svi prinudjeni da putuju za vreme raspusta kojih nema bas mnogo. Cak su kraljevu decu zezali kada ih je kralj vodio na zimske olimpiske igre... Van raspusta
ili je to bilo malo za narod...
PS: Preticanje sa unutrasnje strane ima i veze sa nervozom u saobracaju, a Holandjani su giga opusteni po svim pitanjima a posebno u poredjenju sa Nemcima a o Srbiji necu cak ni da pricam...


PS: Preticanje sa unutrasnje strane ima i veze sa nervozom u saobracaju, a Holandjani su giga opusteni po svim pitanjima a posebno u poredjenju sa Nemcima a o Srbiji necu cak ni da pricam...
Re: Dobro veče
Nemam satelitski prikaz ali pratim sta se desava ispred. Ocigledno nemamo istu definiciju guzve. Za mene je guzva kad za vreme letenjeg odmora krenem put juzne Francuske pa po 50 km vozim u koloni koja je ista u obe trake. To sto se u levoj povremeno napravi cep, nije guzva vec nedostatak saobracjne kulture nekolicine pojedinaca.