Goran Grozdanić je novi COO u Air Serbia-i. Nov je i Head of Network Planning Andrew Salt.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 08 Jan 2019, 18:17
od zuzazu
Jeste, nisam zeleo da imenujem, al ajde ti meni reci gde iskopas ovo i one testove o Jimny na Japanskom???
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 08 Jan 2019, 18:19
od Geza
Kradem po širokim prostranstvima interneta.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 08 Jan 2019, 23:26
od Heineken
Francuska Zandarmerija u akciji spasavanja sa H145
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 09 Jan 2019, 19:32
od Djole
Dobro me nasmejao, inace koliko je vazna uloga ramp agenta u celoj prici?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 10 Jan 2019, 18:33
od BRABUS
Etihad je po svemu sudeći, otkazao narudžbinu 10 aviona A320 neo, upravo modela koji je trebalo da stignu u flotu Er Srbije, proizilazi iz liste s podacima o isporučenim i naručenim avionima Erbasa zaključno s 31. decembrom prošle godine. Na spisku poručenih i isporučenih aviona koji su objavljeni na sajtu Erbasa ne navodi se porudžbina ni za jedan avion ovog tipa koji potražuje aviokompanija Etihad.
Ugovor o nabavci aviona između Etihada i Er Srbije potpisan je 2014, a predviđao je da Etihad naruči, a Er Srbija kupi 10 ovih aviona A320neo. Četiri takva aviona trebalo je da budu isporučeni do kraja prošle godine, a još šest do 2020.
Nema objašnjenja zbog čega je došlo do otkazivanja ove nabavke koja je bila ugovorena u okviru strateškog partnerstva sa Etihadom koji je od 2014. vlasnik 49 odsto nacionalnog avioprevoznika, a izostali su i odgovori na pitanja koja je Insajder o ovome uputio kompaniji Etihad i Er Srbiji.
Ova nabavka je direktno vezana za avans od 23,5 miliona dolara koje je JAT uplatio Erbasu još 1998, kada je potpisan ugovor između tadašnjeg JAT-a i Erbasa. Naručeno je osam novih aviona. Plaćen je depozit od 23,5 miliona dolara. Avioni zbog sankcija i NATO bombardovanja nikada nisu kupljeni, pa je ovaj novac više od 15 godina stajao na računima francusko-nemačke kompanije. Kako je više sagovornika Insajdera u serijalu “Srpsko-arapska posla” objasnilo, JAT u godinama koje su usledile nije imao novca da kupi nove avione i tako iskoristi uplaćeni depozit.
Nakon što su potpisani ugovori o strateškom partnerstvu JAT i Etihada i formirana Er Srbija, kako se ispostavilo, Er Srbija je depozit iz 1998. godine prenela na Etihad, uz ugovor o nabavci novih aviona. Naime, u finansijskom izveštaju Er Srbije se navodi da Etihad raspolaže iznosom od 23,5 miliona dolara koji je JAT 1998. platio kao depozit Erbasu. Kako se navodi, Etihad će Er Srbiji vraćati depozit u delovima odnosno procentualno kako se budu isplaćivali naručeni avioni. U finansijskom izveštaju se precizira da je Er Srbija dužna da Erbasu isplati ukupnu kupoprodajnu cenu za 10 novih aviona.
Prema zvaničnom cenovniku 10 Erbasovih aviona najnovije generacije A320neo, čija je nabavka ugovorena, košta čak milijardu dolara. Kako je još 2013 saopšteno, novi avioni koje kupuje Er Srbija trebalo je da bude deo velike narudžbine Etihada koji je naručio čak 117 aviona, pa je samim tim i Er Srbija trebalo da ostvari uštedu.
Prema navodima specijalizovanog sajta Flajtglobal, Etihadova narudžbina ostalih aviona, ostala je netaknuta.
Kompanija Etihad osnovana je ukazom šeika Ujedinjenih Arapskih Emirata 2003. godine, a u periodu od 2011. do 2017. bila jedna od najbrže rastućih kompanija u svetu.
I pre potpisivanja ugovora sa nekadašnjim JAT-om 2013. Etihad je kupio niz aviokompanija u Evropi i svetu. Ispostavilo se međutim da brza ekspanzija nije dala željene rezultate, pa je sredinom 2017. objavljeno je da je Etihad 2016. godine napravio gubitak od čak 1,8 milijardi dolara.
Etihad je u poslednje vreme imao problema u poslovanju, kompanija se povulka iz Alitalije i Er Berlina, pa je tako Er Srbija ostala jedini partner Etihada u Evropi.
Upravo sam se vratio iz jedne kompanije u koju beze piloti iz Etihada. Bio sam iznenadjen kada sam cuo sta se desava u UAE jer me nisu zanimale njihove kompanije.
Uglavnom, od njihovih pilota sam i cuo da je Deklan zavrsio u Er Srbiji. Odlicno znaju sve sta se desava kod nas i ne mogu cudom da se nacude da domaci piloti napustaju Er Srbiju a da se kompanija oglasava da prima non-type rated pilote za sve tipove aviona.
Uslovi rada su se pogorsali u Abu Dabiju. Ljudi beze iz firme. Neke preuzima Emirates, neki uzimaju neplaceno, ostali ''kud koji....''
Po njihovim recima, USA kompanije su stisle Trampa a propo slotova koje koristi BIG3 (Emirates, Etihad, Qatar) za Ameriku, i krade im putnike, a ovaj im je zavrnuo usi prilikom posete Bliskom Istoku negde sredinom prosle godine.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 11 Jan 2019, 10:54
od passenger
Koja je kompanija koja pruza najbolje uslove trenutno?
Verujem SwissAir medju njima
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 11 Jan 2019, 11:02
od zuzazu
Zaista ne znam. Nemci i Francuzi imaju jake sindikate, i malo - malo, pa zakeraju oko necega i traze vise plate i bolje uslove rada. Tako da mislim da se i te kako bore da im bude bolje dok je u svim firmama iz dana u dan (po pitanju uslova rada) sve gore. Takodje su zatvoreni za strance (mislim na nacionalne prevozioce, ne ostalu boraniju).
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 11 Jan 2019, 14:16
od BRABUS
BMI flight with 22 passengers veers off Bristol Airport runway after trainee pilot uses the WRONG BRAKE on landing
7. januara je iznenada preminuo kapetan JAT u penziji, Djordje Dimitrijevic, u 65. godini, poznat po tome sto je sa Stevom Popovim leteo Kikasevog B 707, i pri tome su prevezli dosta izbeglica sa raznih ratista sirom SFRJ.