Stranica 66 od 787

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Apr 2013, 14:37
od kvcali
Nisam prisustvovao diskusiji,

stvarno ne razumem tu aerodinamicku nadmoc amera nad rusima, ne vredi da guglam, nije mi jasno pa nije, jedino sto znam je da oni manjke na svojim letilicama nadomescuju elektronskom kontrolom, cak kod f-16 namerno je i uradjen propust u konstrukciji i izazvali su vestacku nestabilnost koju su korigovali permanentnom elektronikom.
mada ruski avioni 4+, 4++i 5 gen, koriste te algoritme i el. kontrole leta, ali to je normalno u danasnje vreme.
da se vratimo na platformu, T-50, po svoj prilici koristice najmocniji radar i najmocniju aktivnu radarsku raketu r-37 Vympel, njaca verzija ~ 400km.

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Apr 2013, 15:22
od superboss
zuzazu napisao:A sto ne napises zasto im to ne treba, i sta to americki avioni cetvrte generacije imaju vec 40 godina sto ruski nemaju?

Ajmo malo aerodinamike...
He he ne mogu sad da se setim sta bi moglo da bude, ali jednog dana ako otkrijes sigurno ce reakcija biti "#!%@!? pa znao sam to"

Vidis, uvek sam smatrao da su Ruski avioni aerodinamicki superiorniji od USAF-ovih. Doduse, to neko moje misljenje nisam mogao nikako da isporbam prakticno, nego samo citajuci.

Meni se odnos "ta dva razlicita resenja istog problema"(vezano za celokupnu tehniku) najbolje objasnjava na primeru AK-47 i M-16.

M-16 je laka, precizna, moderna, a AK-47 sve to nije Medjutim, u stvarnoj situaciji, uvek bi odabrao AK.

Razlika medju avionima recimo nije bas tako jasno izrazena, ali ipak mislim da je ovo najlakse objasnjenje.

Pogledajmo tekst dole:

Here's a good article about the pro's and con's of the MiG-29, from Johann Koeck, commander of the Luftwaffe MiG-29 squadron.

""The radar is at least a generation behind the AN/APG-65, and is not line-repairable. If we have a radar problem, the aircraft goes back into the hangar. The radar has a poor display, giving poor situational awareness, and this is compounded by the cockpit ergonomics. The radar has reliability problems and lookdown/shootdown problems. There is poor discrimination between targets flying in formation, and we can’t lock onto the target in trail, only onto the lead. We have only the most limited autonomous operating capability."

""But when all that is said and done, the MiG-29 is a superb fighter for close-in combat, even compared with aircraft like the F-15, F-16 and F/A-18. This is due to the aircraft’s superb aerodynamics and helmet mounted sight. Inside ten nautical miles I’m hard to defeat, and with the IRST, helmet sight and ‘Archer’ I can’t be beaten. Period. Even against the latest Block 50 F-16s the MiG-29 is virtually invulnerable in the close-in scenario. On one occasion I remember the F-16s did score some kills eventually, but only after taking 18 ‘Archers’."

Naravno, ovaj random tekst ne objasnjava nista dodatno, ali nije lose videti iskustvo pilota koji je leteo i na jednim i na drugim avionima.

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Apr 2013, 15:24
od Paja
http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Zanim ... ilne-crkve

E da vidimo sad imaju li i Ameri ovako nešto. :kezo:

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Apr 2013, 15:52
od nidza
Kvarite temu Rusi vs Ameri pričom. Imaju potpuno različite vojne doktrine, prema tome i različitu implementaciju vojnih sistema. Sistem dobija rat, a ne pojedinačni komad oružja.

Apelujem da se vratimo na sličice i pričice, kako je bilo do pre neki dan, jer je kvalitet teme drastično opao.

Tapatalk HD

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Apr 2013, 16:27
od kvcali
Slazem se da ima polemike, posebno se slazem u vezi razlicite doktrine, apsolutno su suprotne, ali mislim da to ne kvari temu, jer mi diskutujemo na temu ratna tehnika, neko misli ovako neko onako, slicno kada pricamo na primer AMG vs M power, nema vredjanja psovanja, teskih reci...

evo jedna lepa u to ime

Slika

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Apr 2013, 16:32
od superboss
paja napisao:http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Zanim ... ilne-crkve

E da vidimo sad imaju li i Ameri ovako nešto. :kezo:
Malo su promasili dizajn: uz njih mi nekako vise ide ovo :kezo:



Slika

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Apr 2013, 16:42
od bane valjevo
C and C Generals Zero Hour???


Sa sve razglasom za podizanje morala i projektilima sa uranijumskim punjenjem...

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Apr 2013, 16:57
od superboss

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Apr 2013, 19:40
od jolle

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Apr 2013, 19:41
od Heineken
kvcali napisao:Slazem se da ima polemike, posebno se slazem u vezi razlicite doktrine, apsolutno su suprotne, ali mislim da to ne kvari temu, jer mi diskutujemo na temu ratna tehnika, neko misli ovako neko onako, slicno kada pricamo na primer AMG vs M power, nema vredjanja psovanja, teskih reci...

evo jedna lepa u to ime

Slika
:klanjamse: :klanjamse:
Jel imas ovu sliku u full HD rezuluciji?

Jel bilo danas probijanja zvucnog zida, 21-ce su opet letele?.. Vidim da orlovi prave haos zadnjih par dana... :doubleup: samo neka se leti..

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Apr 2013, 19:49
od kvcali
:naughty: HD.

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Apr 2013, 19:50
od Heineken
Slika
:mangup:

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Apr 2013, 20:49
od perfiko
zuzazu napisao:Ostavicu malo rusofilima da :google:
https://www.google.rs/search?q=sta+to+a ... e&ie=UTF-8
Jel' može mala pomoć, na šta da kliknem, da ne čitam čitav internet? :oops:

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Apr 2013, 21:04
od superboss
Mozda staticka nestabilnost? :zbunjen:

Re: Ratna tehnika

Poslato: 11 Apr 2013, 21:24
od snork
zuzazu napisao:Normalno.
@Ji 4Tze - obicno se kao i za brod, i za avion kaze da ako je lep onda dobro i leti. Fly by wire je nacin prenosenja komande pilota sa palice do aerodinamicke povrsine, i verujem da to znas. Rusi su u tom delu propratili amere, kao sto rece - nije nikakva nepoznanica.

@dragan, nisam rekao da su nadmocni - jednostavno svoje mane (ako su to mane) nadoknadjuju prednostima na drugoj strani, jednostavno.
Zuzazu, zar nismo već o ovome diskutovali pre par meseci? :) Jasno je da je aerodinamički nestabilan avion lakše upravljiv, ALI je upravljanje moguće samo ako se ono vrši uz pomoć kompjutera, koji više puta u sekuni koriguje položaj upravljačkih površina. Definitivno to nije nikakva novost, niti je teško napraviti nestabilan avion (zapravo je obrnuto), ali "ruska škola" ovo jednostavno ne smatra za dobar dizajn. Dakle, nije stvar ni u vojnoj doktrini, ni u tehnologiji, ni u kompjuterima, već o svesnoj odluci ruskih mašinskih inženjera da dizajn uvek bude "čist" i "korektan". Posledica je da se avionom može upravljati direktno, bez ikakve elektronske pomoći (što bi moglo biti od značaja u slučaju nuklearnog rata).

Naveo sam bio primer Suhoj T-4MS 200 bombardera, koji je imao malu nestabilnost i zato je projekat odbačen u korist Tu-160 (mada je reč o vrlo atraktivom dizajnu tipa "leteće krilo"): http://www.testpilot.ru/russia/sukhoi/t/4/ms/t4ms_e.htm

Što se tiče fly-by-wire, prvi avion gde je primenjen je upravo ruski bombarder, Suhoj T-4 100 (starteški bombarder za brzine od 3 maha, pandan američkom XB-70).