Negde sam vec pisao da je najveci broj nesreca tzv. ''CFIT'' - controlled flight into terrain.
Ne moze se sa sigurnoscu govoriti ali je moguce da je brzina aviona bila velika, a sasvim sigurno da je bio veliki rate-of-descent jer se vidi kako avion tone, a zatim sasvim normalno sledi tvrdo sletanje i sve posle toga...
Sletanje je bilo u uslovima smanjene vidljivosti. Smanjena vidljivost cesto izaziva opticke iluzije i za prilaz je potrebna posebna priprema a vrsi se sa sto manjom brzinom.
Cesto (gotovo uvek) sam, od strane mladih i neiskusnih pilota, vidjao potpuno nerazumevanje kako se leti ovakav prilaz jer ga lete velikom brzinom.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 27 Jan 2019, 10:43
od passenger
Ovo me podseća na planinarenje po snegu. Prošle nedelje sam bio na jednoj planini na kojoj sam bio barem 15 puta. Čak i noću mi nije bio nikakav problem. Odlično poznajem taj put, znam gde je koja grana savijena. Ali prošle nedelje pokriveno sve snegom, pa sam se par puta zapitao da nisam pogrešio put
Sneg je jedne boje, tako da se teško orjentišemo koristeći okolinu.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 27 Jan 2019, 19:11
od snork
Daleko od toga da je reč o padu. Nesreća se dogodila prilikom sletanja, avion je bio regularno poravnat sa pistom i čak je glavnim stajnim trapom već bio na zemlji pre nego što se prepolovio. Da je neki kraći, ili neki sa robusnijim stajnim trapom, ili neki primerak istog tipa sa manje sati naleta (ovaj je bio star oko 40 godina i već pri kraju karijere), verovatno bi uspešno izdržao udar zbog velike vertikalne brzine.
Za razliku od čelika, koji, unutar nekih granica, može da trpi naprezanja beskonačno, aluminijum akumulira zamor i na kraju će pući. Zato delovi aviona (i trup kao celina) imaju resurse koji se strogo beleže i kada se dostignu, deo se menja, ili se ceo trup otpisuje.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 27 Jan 2019, 19:28
od Heineken
Deluje kao prevelika brzina. Na ovom snimku to izgleda ipak sporije
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 27 Jan 2019, 21:52
od Heinz
2019. godina letenja
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 27 Jan 2019, 23:24
od zuzazu
Heineken napisao: 27 Jan 2019, 19:28
Deluje kao prevelika brzina. Na ovom snimku to izgleda ipak sporije
Jedan avion nikada nema istu brzinu u prilazu. Zavisi od tezine, flapsa i vetra.
B737 kada je lagan, u prilazu ima i 120kts (kao Cessna), a kada je tezak moze da ima i 160kts sto je 70kmh razlike.
Posmatraca na zemlji moze da zavara i velicina aviona. I ako prilaze istim brzinama, manji avion ce uvek davati utisak brzeg aviona (u poredjenju sa vecim).
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 27 Jan 2019, 23:52
od Heineken
Kazu da su dva aviona bila u patroli, prvi je sleteo bez problema
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jan 2019, 15:28
od nidza
U nekom TW komentaru kasnije je neko po broju letelice prepoznao da je već bila oštećena u predelu trupa gde se sad prelomila. Navodi se da je već imala pad 2017.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 28 Jan 2019, 16:10
od zuzazu
Ne mogu da tvrdim 100% da prica ne pije vodu, jer me kod Rusa nista ne bi cudilo, ali bas zbog onoga sto je @snork pisao oko zamora materijala i mikropukotina na aluminijumu - bilo kakav udes bi trebao da znaci i otpis tog aviona.