Stranica 1 od 2

(teoretska) razlika izmedju polovnjaka

Poslato: 19 Sep 2012, 19:29
od AcaKayak
Nisam uspeo da napisem ceo naslov kako sam zeleo, ali bio bi "(teoretska) razlika izmedju polovnjaka istih kilometraza a razlicitih godista".

Znam da ima tema novo vs polovno, ali ovo nije to.

Ovde ne zelim ni jedan auto da ispitujem vec me nesto malo buni pa zato postavljam temu.

Zato i nisam postavio pitanje u temi novo vs plovno jer je ovde samo teorija u pitanju:

Dakle, imamo dva automobila, jedan je presao 100.000km, drugi 50.000km. Naravno, jasno je zasto bi bio bolja kupovina ovaj od 50k km.

Ali, ako imamo aute recimo 2009. i 2007. godiste i oba su presla recimo 50.000km i oba su redovno odrzavana... Zasto je bolji za kupovinu ovaj koji je mladji (racunam da nije restilizovani model, vec isti) ako su ti auti isto presli?

Ili, bolje receno, sta je to sto se na autu kvari vremenom a ne kilometrazom? Ja razumem da ce na nekom autu nesto da se pokvari pre ako je on presao duplo vise.... Ali sta ce pre da se pokvari ako je on recimo pola godine vozen a pola parkiran jer vlasnik nije tu... I zbog toga je prakticno vozen kao auto koji je duplo mladji a vozen cele godine?

Ili, koji su to delovi auta na ciji kvar utice starost automobila a ne sama kilometraza? Ili recimo, ako je neki auto u salonu stajao dve godine pa tek onda prodat kao nov, zasto je on losiji od auta koji je u tom momentu stigao u salon?

Opet kazem, bez restilizacija, unapredjivanja motora itd... Zato i kazem teoretski, a ne dajem konkretan model.

Nadam se da nisam previse zakomplikovao :D

Re: (teoretska) razlika izmedju polovnjaka

Poslato: 19 Sep 2012, 19:45
od Paja
Vremenom stradaju gume i gumeni delovi, ulja, antifriz, akomulator....

Re: (teoretska) razlika izmedju polovnjaka

Poslato: 19 Sep 2012, 19:50
od AcaKayak
E to me interesuje :)

Drago mi je da nisam previse zakomplikovao... E sad, koliki su to troskovi?

Da li je bolje recimo uzeti auto star 3 godine sa 100.000km ili 5 godina sa 50.000km (opet u teoriji, jasno mi je da je svaki polovnjak razlicit, ali ajd nek se nadju dva ista)?

Koliko meni deluje ovako napamet kad pricam, delovi koji "stradaju" kilometrazom mnogo su skuplji od ovih koji stradaju vremenom?

Pitam ovo jer ja skoro uvek gledam bar 80% na kilometrazu... Pa da vidim da li je to ispravno ili pogresno razmisljanje... Recimo mogao bih uzeti auto 2006. sa 50.000km... Ali ne bih 2008. sa 200.000km...

Re: (teoretska) razlika izmedju polovnjaka

Poslato: 19 Sep 2012, 19:55
od NexT
sad si i ti napravio preveliku razliku. Ali 2008. sa 100k ili 2006. sa 50, uzeo bih 2008.

svake godine proizvodnje nekog modela se (iako nema restilizacije) unose izmene, poboljsava kvalitet delova, lece decje bolesti itd...

Re: (teoretska) razlika izmedju polovnjaka

Poslato: 19 Sep 2012, 19:56
od ljubitelj
Sve sto moze da se podvede pod gumeni deo, od vesanja do creva i raznih gumica- dihtunga se samoraspada protokom vremena i gubi elasticnost.

Tipicni vek gume kao materijala je 8-10 godina kada vise nije pouzdana dalja upotreba, materijal se zamorio.

Auto novijeg godista a iste kilometraze je verovatno vise vozen u vangradskim uslovima a to je daleko povoljniji radni rezim pa je uobicajeno da je manje pohaban tj izgleda kao da je presao manje kilometara.

2km van grada je starenje kao 1km gradske kreni-stani uz cest pothladjen motor.

Re: (teoretska) razlika izmedju polovnjaka

Poslato: 19 Sep 2012, 19:58
od Gaginh0
pa npr caletova Octavia je presla 140k km, negde sredina 2007. godiste. Vozena je svigde, bukvalno je samu sebe isplatila dva puta, tako da nije ni cudo sto su neki delovi shebani, slike sam vec kacio.

komsijina Octavia je sredina 2006. presla 40k km, znas kad jos uvek mirise na novo, nema traga rukovanja na dugmicima, jos se oseca reljef kao kad kupis novo...

E sad, ja bih naravno birao ovu komsijinu.

Ali npr da moj cale uradi komplet dubinsko, promeni ceo vozacev tapacir, ili ga samo presvuce u isti materijal, popravi naprsnuce na centralnoj konzoli, presvuce volan, i teoretski dobijas mladji auto u "istom stanju", sem tih 100k km viska.
Inace na caletovoj Oct su uradjeni svi redovni servisi i veliki servis na 120k km, nov akumulator, nove gume.

Re: (teoretska) razlika izmedju polovnjaka

Poslato: 19 Sep 2012, 21:06
od dragan
ljubitelj napisao:Sve sto moze da se podvede pod gumeni deo, od vesanja do creva i raznih gumica- dihtunga se samoraspada protokom vremena i gubi elasticnost.

Tipicni vek gume kao materijala je 8-10 godina kada vise nije pouzdana dalja upotreba, materijal se zamorio.

Auto novijeg godista a iste kilometraze je verovatno vise vozen u vangradskim uslovima a to je daleko povoljniji radni rezim pa je uobicajeno da je manje pohaban tj izgleda kao da je presao manje kilometara.

2km van grada je starenje kao 1km gradske kreni-stani uz cest pothladjen motor.
bas sam to hteo da napisem, u poslednjem sat-u imas test koliko razlicito okruzenje za voznju utice na habanje automobila. koliko god imao lose misljenje o alvirku mislim da je clanak zanimljiv, a pokazao je da se u gradu za predjenu istu kilometrazu auto haba ( u smislu broja koriscenja odredjenih delova automobila ) nekoliko desetina puta vise nego na autoputu ili magistrali. doduse to smo vec znali, ali je covek bar pokusao da nesto naucno utvrdi...

Re: (teoretska) razlika izmedju polovnjaka

Poslato: 19 Sep 2012, 21:57
od Floyd
Samo onaj koji je u boljem stanju.
Radije bi uzeo auto star 5 godina sa 50.000km koji je covek koristio kao drugi auto u porodici nego isti takav star 2 godine koji je bio u rent a car agenciji ;)
Ako su oba u dobrom stanju i nije velika razlika u ceni onda je uvek bolji mladji pre svega zbog kasnije prodaje a ima i uticaj ovo sto Next kaze.

Re: (teoretska) razlika izmedju polovnjaka

Poslato: 19 Sep 2012, 22:57
od sebekkg
to da, ali mislim da aca misli na oba auta u vlasnistvu privatnih lica.

generanlo mislim, ako je auto presao oko 100k km za 3 godine na magistranom i autoputu onda je to za njega ok, ali ako je presao i za 4 godine 60k km uglavnom voznjom po gradu, em je veca pohabanost motora, enterijera, menjaca. veca verovatnoca od chukanja,pa mozda negde pordre korozija ako se ne strucno ofarba...

tako da ako bude gleda, bolje sa majstorom proveri stanje vitalnih komponenti motor/menjac malo enterijer i pokusaj da saznas da li je auto bio vozen uglavnom grad, da li je drugi auto... :pivo:

Re: (teoretska) razlika izmedju polovnjaka

Poslato: 19 Sep 2012, 23:02
od ftj
Možda je neko i tih 60k km za 4 godine prešao na otvorenom putu, poenta je da to nikad ne možeš da znaš. Najbitnije je konkretno stanje vozila koje zavisi od slučaja do slučaja.

Re: (teoretska) razlika izmedju polovnjaka

Poslato: 19 Sep 2012, 23:35
od Grujic
Siri se prica previse, pravo poredjenje je da su isti uslovi sto se tice kilometraze.
Ako su oba stajala napolju, ima uticaja i vlaga, vremenski uslovi itd... I to utice, vlaga recimo na elektroniku, konektori hoce da pobrljave, desava se to... Gumeni delovi su vec receni, ni amortizerima ne prija stajanje... Tecnosti takodje, tj tu prvenstveno menjacko i kociono ulje, motorno se cesto menja pa nije bitno.
Ova razlika se smanjuje ako je stajanje u garazi.

I sto rece Next, vremenom poboljsavaju delove, tako da iako isti noviji je bolji.

Re: (teoretska) razlika izmedju polovnjaka

Poslato: 20 Sep 2012, 00:08
od NexT
amortizerima ne prijaju ni udarne rupe :rofl:

Re: (teoretska) razlika izmedju polovnjaka

Poslato: 20 Sep 2012, 12:01
od AcaKayak
Hvala svima na odgovorima, bas sam mislio na to sto ste i pisali, tj razumeli ste na sta mislim :D

Re: (teoretska) razlika izmedju polovnjaka

Poslato: 20 Okt 2012, 16:50
od Dule
Ne zaboravi medjutim da predjena kilometraza na nekim trzistima igra veoma znacajnu ulogu. Npr. u Nemackoj auto sa preko 100.000km, pa makar imao 110.000km je osetno jeftiniji od nekog sa 30-40 hiljada km manje. Tu je cak i godiste auta nebitno (naravno ako nije rec o potpuno novom modelu ili nekom restajlingu) Drugim recima prmijum automobili u Nemakcoj koji su npr. 2006/2007 god. a imaju male kilometraze su i dalje prilicno na ceni za razliku od naseg suntavnog trzista gde auto tog god. moze imati i 20.000km vrednost ce mu vise odrediti godine nego stanje i kilometraza.

Re: (teoretska) razlika izmedju polovnjaka

Poslato: 20 Okt 2012, 16:59
od starac vujadin
Ne može se dati generalno tačan odgovor, treba ići od slučaja do slučaja. Meni veliku prednost imaju kola koja su prosečno po godini manje prelazila, ali ne znači da ne bih odstupio od toga ako vidim da je takav auto vožen u otežanim uslovima.