Mitsubishi L200
Poslato: 20 Nov 2012, 15:23
Imam već više od tri godine svakodnevno priliku da vozim službeni auto iz naslova pa sam pomislio da bi možda nekom bilo zanimljivo da pročita utiske.

Auto je 2008. godište a u moju službu je dospeo godinu dana kasnije sa oko 10000 km na satu (ako se dobro sećam). Za ovih nekoliko godina u službi nije bilo skoro uopše problema, a i to što je bilo je uglavnom zanemarljivo.
Automobil se vodi kao teretni, što u suštini i jeste jer ima posebnu prikolicu koja je u ovom slučaju zatvorena sandukom koji se doplaćuje. Meni ova zatvorena prikolica služi da prevezem opremu za rad na, često teško pristupačan teren.
Terenske sposobnosti ovog auto su nad prosečne ali ne i vrhunske, međutim za moje potrebe se pokazalo da je izuzetan. Pogon je konstantno na zadnjim točkovima a uz pomoć ručice diferencijala, koja se nalazi pored menjača, moguće je uključiti i pogon na prednjim točkovima. Sledeći položaj ručice zaključava centralni diferencijal a poslednji se uključuje u ekstremnim situacijama kada je teren izuzetno težak i kada je potrebno preneti sav obrtni momenat na točkove. Ne znam tačnu definiciju ovog poslednjeg položaja ali shvatata o čemu pričam. Kada je ručica u tom položaju auto ne može brzo da se vozi, otprilike kao traktor. Ono što mu smeta je veliko međuosovnisko rastojanje (što je i normalno za ovu klasu automobila) i ponekad možda gume koje su specijalizovane za teške i blatnjave terene. Na njemu su bile fabričke Bridgestone Dueler (M+S) gume koje su u neku ruku all season/all terrain gume, odnosno neki komprimis u smislu da nisu mnogo bučne na asfaltiranom putu a da mogu da izvuku auto u najvećem broju situacija na teškim terenima.
Motor je 2.5 DIID, turbo dizel sa ravno 100 KW. Nije preterano agilan ni naročito uglađen ali završava posao sasvim korektno. Obzirom da auto ima skoro 2 tone ovaj motor ne pruža neke vrhunske performanse. Maksimalna brzina izmerena na autoputu je oko 170 km/h na ravnom. Inače auto nije za autoput iako može da posluži. Dosta je bučan pri većim brzinama i nije preterano stabilan. Nema 6-tu brzinu pa se motor vrti dosta na brzinama preko 100 km/h. Potrošnja se kreće od 11.5 litara ako se vozi po otvorenom putu petom brzinom oko 80 km/h do nekih 14 litara u gradu sa NIS-ovim evro dizelom. Od kada se sipa na OMV-u potrošnja se stabilizovala na 13.2 po boardu.
Nije se nikada kvario, niti je sa autom bilo nekih posebnih problema za sve ove godine. Zamenjen je akumulator pre par meseci, 2-3 sijalice, jedan parking senzor je negde otpao pa je zamenjen i zimus je kolega, koji inače ne vozi taj auto, uspeo da zaglavi ručicu diferencijala u položaju 4x4.
Od opreme ima kožni volan, mp3 plejer (ne tako dobar), podizače na svim prozorima, kožom obložene ručice menjača i diferencijala, klima uređaj, prednje i zadnje maglenke, parking senzore...Sasim dovoljno za udobnu i normalnu svakodnevnu vožnju. Volan i ručice su bile izguljene posle manje od 20000 km, što me pomalo razočaralo ali to je najmanje bitna stavka u ovakvom automobilu. Enterijer je pomalo u plastikaner fazonu ali je sasvim korektan. Osećaj na menjaču je nekako gumenast a osećaj u vožnji je kao da se vozite na ogromnim jastucima ili balonima
Vožnja po gradu ume da bude pomalo zamarajuća zbog gabarita vozila, ali servo volan je izuzetno lagan a auto ima krug zaokreta maltene isti kao Lada Niva koja je duplo manja. Ogromni elektropodesivi retrovizori olakšavaju u velikoj meri kretanje kroz grad i parkiranje. Nenaviknutog vozača može da iznenadi broj krugova koje izvrti volan da bi se ispravio posle skretanja, pa treba laganije ulaziti u krivine, odnosno skretati u uske gradske ulice. Naime za razliku od moje 156 koja ima cela dva kruga od jednog do drugog krajnjeg položaja volana L200 ima 2.5 kruga u jednu stranu
Ne znam šta bih još dodao, ako vas još nešto zanima vi pitajte slobodno
Evo i par slika, a ako nekoga zanima enterijer to mogu da slikam u toku sledećeg dana pa da postavim.







Auto je 2008. godište a u moju službu je dospeo godinu dana kasnije sa oko 10000 km na satu (ako se dobro sećam). Za ovih nekoliko godina u službi nije bilo skoro uopše problema, a i to što je bilo je uglavnom zanemarljivo.
Automobil se vodi kao teretni, što u suštini i jeste jer ima posebnu prikolicu koja je u ovom slučaju zatvorena sandukom koji se doplaćuje. Meni ova zatvorena prikolica služi da prevezem opremu za rad na, često teško pristupačan teren.
Terenske sposobnosti ovog auto su nad prosečne ali ne i vrhunske, međutim za moje potrebe se pokazalo da je izuzetan. Pogon je konstantno na zadnjim točkovima a uz pomoć ručice diferencijala, koja se nalazi pored menjača, moguće je uključiti i pogon na prednjim točkovima. Sledeći položaj ručice zaključava centralni diferencijal a poslednji se uključuje u ekstremnim situacijama kada je teren izuzetno težak i kada je potrebno preneti sav obrtni momenat na točkove. Ne znam tačnu definiciju ovog poslednjeg položaja ali shvatata o čemu pričam. Kada je ručica u tom položaju auto ne može brzo da se vozi, otprilike kao traktor. Ono što mu smeta je veliko međuosovnisko rastojanje (što je i normalno za ovu klasu automobila) i ponekad možda gume koje su specijalizovane za teške i blatnjave terene. Na njemu su bile fabričke Bridgestone Dueler (M+S) gume koje su u neku ruku all season/all terrain gume, odnosno neki komprimis u smislu da nisu mnogo bučne na asfaltiranom putu a da mogu da izvuku auto u najvećem broju situacija na teškim terenima.
Motor je 2.5 DIID, turbo dizel sa ravno 100 KW. Nije preterano agilan ni naročito uglađen ali završava posao sasvim korektno. Obzirom da auto ima skoro 2 tone ovaj motor ne pruža neke vrhunske performanse. Maksimalna brzina izmerena na autoputu je oko 170 km/h na ravnom. Inače auto nije za autoput iako može da posluži. Dosta je bučan pri većim brzinama i nije preterano stabilan. Nema 6-tu brzinu pa se motor vrti dosta na brzinama preko 100 km/h. Potrošnja se kreće od 11.5 litara ako se vozi po otvorenom putu petom brzinom oko 80 km/h do nekih 14 litara u gradu sa NIS-ovim evro dizelom. Od kada se sipa na OMV-u potrošnja se stabilizovala na 13.2 po boardu.
Nije se nikada kvario, niti je sa autom bilo nekih posebnih problema za sve ove godine. Zamenjen je akumulator pre par meseci, 2-3 sijalice, jedan parking senzor je negde otpao pa je zamenjen i zimus je kolega, koji inače ne vozi taj auto, uspeo da zaglavi ručicu diferencijala u položaju 4x4.
Od opreme ima kožni volan, mp3 plejer (ne tako dobar), podizače na svim prozorima, kožom obložene ručice menjača i diferencijala, klima uređaj, prednje i zadnje maglenke, parking senzore...Sasim dovoljno za udobnu i normalnu svakodnevnu vožnju. Volan i ručice su bile izguljene posle manje od 20000 km, što me pomalo razočaralo ali to je najmanje bitna stavka u ovakvom automobilu. Enterijer je pomalo u plastikaner fazonu ali je sasvim korektan. Osećaj na menjaču je nekako gumenast a osećaj u vožnji je kao da se vozite na ogromnim jastucima ili balonima

Vožnja po gradu ume da bude pomalo zamarajuća zbog gabarita vozila, ali servo volan je izuzetno lagan a auto ima krug zaokreta maltene isti kao Lada Niva koja je duplo manja. Ogromni elektropodesivi retrovizori olakšavaju u velikoj meri kretanje kroz grad i parkiranje. Nenaviknutog vozača može da iznenadi broj krugova koje izvrti volan da bi se ispravio posle skretanja, pa treba laganije ulaziti u krivine, odnosno skretati u uske gradske ulice. Naime za razliku od moje 156 koja ima cela dva kruga od jednog do drugog krajnjeg položaja volana L200 ima 2.5 kruga u jednu stranu

Ne znam šta bih još dodao, ako vas još nešto zanima vi pitajte slobodno








