Stranica 1 od 3
Narandžina kora na novim automobilima
Poslato: 04 Dec 2012, 16:49
od Kuzmanovic
Jedna slika sa drugog foruma. Pomalo me je razocarala ova pomorandzina kora.

Re: Renault Clio IV
Poslato: 04 Dec 2012, 20:17
od trojanac
Ljudi, ja ne znam što se toliko hvatate za to? Pre neki dan kad smo Bax i ja gledali novi CR-V, on se isto uhvatio za to. Meni to uopšte ne smeta.
Re: Renault Clio IV
Poslato: 04 Dec 2012, 20:19
od NexT
Neki kazu da se ona stvara zbog debljeg sloja laka...
Re: Renault Clio IV
Poslato: 04 Dec 2012, 20:28
od Paja
Debljine u laku sigurno mora biti, ali mislim da to nije presudno. Presudna je brzina u proizvodnji.
Mada, ne bi me začudilo i da se to radi namerno. Da tolika debljina laka čini zaštu, a da bi dileri trebali da ispoliraju pre predaje vozila.
Na kraju krajeva možda i nije lože da je ima. Bar ima mesa da ispllira i da bude perfektno. Čak i bolje nego što bi trebalo da je iz fabrike.
Re: Renault Clio IV
Poslato: 04 Dec 2012, 20:51
od methane.master
Za konkretan slučaj sa slike... možda je i do primerka. U HIT-u na izloženim nisam primetio ovo, mada nisam ni preterano zagledao. Moguće da je i ovo posledica snižavanja troškova, neko je skoro pričao za slično kod jednog premijum brenda.
Negde sam skoro čitao da je česta praksa da se automobili po dolasku iz fabrike malko (do)poliraju.
Iskreno, ne verujem da bi se bunio za konkretan model.

Re: Renault Clio IV
Poslato: 04 Dec 2012, 20:54
od Uroš S.
Ja kad sam bio na clayingu i voskiranju, lik mi je rekao da Reno i Skoda imaju bas dosta pomorandzine kore, ali da npr VW ima dosta kvalitetniji i pedantnije uradjen lak od Skode, a da posle njega Audi opet ima dosta bolji lak od VWa.
Re: Renault Clio IV
Poslato: 04 Dec 2012, 22:15
od blaugrana
Pa mora biti posla i za detail-ere

Re: Renault Clio IV
Poslato: 04 Dec 2012, 22:24
od Xepoj87
Nije do debljine laka sigurno...
Pre ce biti da je do nacina farbanja i vrste farbe/laka...
Onda bih ja na pola automobila imao pomorandzinu koru,jer mi je lak do 4 puta deblji na haubi recimo nego na fabrickim delovima...
Re: Renault Clio IV
Poslato: 04 Dec 2012, 22:35
od blaugrana
Uglavnom je rezultat lose tehnike farbanja
Re: Renault Clio IV
Poslato: 04 Dec 2012, 22:37
od Kuzmanovic
Upravo tako. (Odnosi se na Herojev post)
Siguran sam da je u pitanju kvalitet farbe i nacin farbanja. Evo gledam po mom autu, tamo gde je fabricka farba, sve je ravno i fino. Tamo gde je auto naknadno farban, tu se vidi pomorandzina kora.
Istu pomorandzinu koru sam video i na 500L.
A ako mislite da tu ima viska laka, razmislite zasto toga nema na premium automobilima. Ne verujem da je to zato sto njihovi inzenjeri nemaju pojma.
Samo da rascistimo, ni meni ta farba ne bi predstavljala presudni faktor.
Re: Renault Clio IV
Poslato: 04 Dec 2012, 23:59
od methane.master
Ima to veze i sa lakom i sa štelovanjem onih robotizovanih prskalica.
Re: Renault Clio IV
Poslato: 05 Dec 2012, 00:05
od NexT
Naravno da ima toga na premijumima...
Za pocetak E klasa....
Re: Renault Clio IV
Poslato: 05 Dec 2012, 00:45
od Predrag B.
Tzv. "pomorandžina kora" se javlja kada se koristi previše brz učvršćivač. Uticaj ima i debljina nanošenja i način nanošenja, ali učvršćivač je presudan.
Re: Narandžina kora na novim automobilima
Poslato: 05 Dec 2012, 01:04
od dragvorl
Koliko sam procitao po sajtovima i forumima, problem se cesce javlja od pocetka masovnog koriscenja boja na vodenoj bazi i smanjenog koriscenja razredjivaca. Kako najveci broj kupaca ovu pojavu ignorise, proizvodjaci ne haju previse. Sa druge strane, zbog galvanizacije boja ima manji znacaj u zastiti karoserije, pa se i tu mogu traziti dodatni razlozi za zanemarivanje.
Evo sta kaze Dupont o narandzinoj kori:
Orange Peel
Also known as: poor flow, poor levelling, pebbling
Description
Uneven surface formation - much like that of the skin of an orange - which results from poor coalescence of atomized paint droplets. Paint droplets dry before they can flow out and level smoothly together.
Origin and Potential Causes:
Improper gun adjustment and techniques. Too little air pressure, wide fan patterns or spraying at excessive gun distances causes droplets to become too dry during their travel time to the work surface and they remain as formed by gun nozzle.
Extreme shop temperature. When air temperature is too high, droplets lose more solvent and dry out before they can flow and level properly.
Improper dry. Gun fanning before paint droplets have a chance to flow together will cause orange peel.
Improper flash or recoat time between coats. If first coats of enamel are allowed to become too dry, solvent in the paint droplets of following coats will be absorbed into the first coat before proper flow is achieved.
Wrong thinner or reducer. Under-diluted paint or paint thinned with fast evaporating thinners or reducers causes the atomized droplets to become too dry before reaching the surface. Too high viscosity.
Low shop temperature.
Too little thinner or reducer.
Materials not uniformly mixed. Many finishes are formulated with components that aid coalescence. If these are not properly mixed, orange peel will result.
Substrate not sanded thoroughly
Prevention Techniques:
Use proper gun adjustments, techniques, and air pressure.
Schedule painting to avoid temperature and humidity extremes.
Select the thinner or reducer that is suitable for existing conditions. The use of a slower evaporating thinner or reducer will overcome this.
Allow sufficient flash and dry time. Do not dry by fanning.
Allow proper drying time for undercoats and topcoats. Not too long or not too short.
Reduce to recommended viscosity with proper thinner/reducer.
Stir all pigmented undercoats and topcoats thoroughly.
Prepare and sand substrate correctly.
Follow recommendations on technical data sheets.
Remedy
For mild cases, sand and polish using recommended materials and techniques.
In extreme cases, sand down to smooth surface and refinish, using a slower evaporating thinner or reducer at the correct air pressure.
http://pc.dupont.com/dpc/en/US/html/vis ... ePeel.html
Re: Одг: Narandžina kora na novim automobilima
Poslato: 05 Dec 2012, 07:27
od Saša
trojanac napisao:Ljudi, ja ne znam što se toliko hvatate za to? Pre neki dan kad smo Bax i ja gledali novi CR-V, on se isto uhvatio za to. Meni to uopšte ne smeta.
Ni meni. Onomad su neki ovde otkrili da je ima i moj Punto, a ja to ne bih ni znao da nisu rekli. Sitnica koji 95% kupaca neće nikad ni primetiti, a mogla bi se zameriti eventualno samo automobilima više i visoke klase, gde se baš (sa pravom) traži perfekcija.
Tapatalk