Stranica 1 od 3

Diferencijali

Poslato: 13 Dec 2012, 13:12
od Gaginh0
Saša napisao:Ma živi u nekom zabitom delu Veternika (polu-divlje naselje)
Ahahah ja sam u tom delu, nista nije cisceno... ;)

Moj drugar je pre par dana na mom ex sivom Polu otkinuo suspleh, desni deo branika i otisao mu desni homokineticki :)


Na Cross-u se odlicno drzi, kao da je sad iz fabrike izasao, ali kad nasedne na sneg - naseo je! Nema mrdanja dok me neko ne povuce ili bukvalno iznese, jer se uvek samo jedan tocak okrece, ne znam koja im je to fora...

Re: Stigla zima...

Poslato: 13 Dec 2012, 13:26
od Heinz
Diferencijal obično tako radi ako točkovi imaju različita prianjanja.

Re: Stigla zima...

Poslato: 13 Dec 2012, 13:34
od Gaginh0
Al evo ti prost primer, znaci naseo sam na sneg i sad jedan tocak vrti u prazno a drugi blokiran(ne okrece se uopste), a da taj drugi nije blokiran verovatno bi pomogao da izadjem ili nebi, ali svejedno nebi odmogao...

Re: Stigla zima...

Poslato: 13 Dec 2012, 14:19
od Stjepa
@Gagi bas kao sto ti rece Heinz. Rodjak mi je ranije detaljnije objasnjavao zasto to bas tako, ali sam zaboravio.
U svakom slucaju normalna situacija. A i meni se sinoc bas to desilo. Parkirao sam se u neki vrhunski celac. Kad sam trebao da izadjem odatle samo se desni vrteo.

Nego meni je ogroman problem sinoc bio u "sokacima" da kontolisem zadnji kraj autobusa. Bas se oseti koliko je lagan posadi za takve situacije i lako se poremeti sa zeljene putanje. Naravno nisu to sad neka odstupanja od metar levo ili desno, ali dovoljno da osetis kako zadnji kraj bezi cak i pri brzinama <20km/h. Mnogo los osecaj u uskoj ulici gde su druga vozila parkirana sa strane kraj samih kolotraga, a sneg okoreo na mrazu.

Re: Stigla zima...

Poslato: 13 Dec 2012, 14:37
od dragvorl
Otvoren diferencijal koji vecina kola imaju moze da prenese istu snagu na jedan i na drugi tocak. Dakle ako jedan vrti u prazno drugi nece prenositi snagu.

Re: Stigla zima...

Poslato: 13 Dec 2012, 15:06
od Day Walker
dakle imamo 1wd pogon kad se zaglavimo :kezo:

Re: Stigla zima...

Poslato: 13 Dec 2012, 15:08
od Grujic
Sem ako imaš šper :)
Tada nema linije manjeg otpora

Re: Stigla zima...

Poslato: 13 Dec 2012, 15:13
od dragvorl
To sam napisao, otvoren diff=nema sper.

Re: Stigla zima...

Poslato: 13 Dec 2012, 15:23
od nikaragva
dragvorl napisao:Otvoren diferencijal koji vecina kola imaju moze da prenese istu snagu na jedan i na drugi tocak. Dakle ako jedan vrti u prazno drugi nece prenositi snagu.
Zar ne bi trebali da naprave obrnuto, jer od tog vrćenja u prazno nemamo ništa? :)

Re: Stigla zima...

Poslato: 13 Dec 2012, 15:31
od dragvorl
Eh, sta sve ne bi trebalo...nego, to kosta...

Re: Stigla zima...

Poslato: 13 Dec 2012, 16:57
od NexT

Re: Stigla zima...

Poslato: 13 Dec 2012, 17:03
od ljubitelj
Pa napravili su, blokada diferencijala postoji decenijama ali i kosta. Ne znam sada ranije je bio obicaj da se sper moze dokupiti kod dilera uz ugradnju kao dodatna oprema i to prevashodno kod vozila sa zadnjim pogonom.

Prava mehanicka blokada diferencijala je osnova terenca.

Na prednjem pogonu potpuna blokada diferencijala je samo uslovno primenljiva, nema okretanja volana tj voznja samo pravo ili mehanicko ribanje guma o podlogu uz komplet opterecenje na prenosu (homo zglobovi, poluosovine).

Ima i za prednji pogon resenja sa visko prenosnikom momenta ili u novije vreme sa kvazi elektronskom blokadom tj aktiviranjem kocnica.

Kod auta sa zadnjim pogonom i kada nema sper a ima manuelni menjac moze se uz pomoc rucne kocnice simulirati rad spera i ponekad izvuci i sa jednim tockom.

Sper sa sto visim stepenom blokade je zaista velika pomoc ali ga treba koristiti jedino u slucajevima kada mogu gume mehanicki da proklizavaju po podlozi.

Re: Stigla zima...

Poslato: 13 Dec 2012, 17:09
od Gaginh0
Posto ne znam sta je sper, da postavim par konkretnih pitanja:

Da li je ovo bolja opcija nego npr da se okrecu oba tocka?
Nisam razumeo jel im bilo jeftinije da naprave konkretno ovo sto ja imam ili da naprave da se okrecu oba u isto vreme?
I ako su vec napravili ovako da li su to napravili da bi dobili nesto s tim ili ne?

Re: Stigla zima...

Poslato: 13 Dec 2012, 17:22
od snork
Gaginh0 napisao:Al evo ti prost primer, znaci naseo sam na sneg i sad jedan tocak vrti u prazno a drugi blokiran(ne okrece se uopste), a da taj drugi nije blokiran verovatno bi pomogao da izadjem ili nebi, ali svejedno nebi odmogao...
Gaginjo, i meni je svojevremeno (dok se nisam zainteresovao za automobile) to bilo čudno, ali je sasvim normalno - tako radi diferencijal. Funkcija diferencijala je da omogući da se jedan točak okreće brže od drugog i to je sve. Na taj način je moguće skretanje vozila (spoljni točak se u krivini vrti brže od unutrašnjeg). Probaj na vozilu koje to omogućava (npr. traktoru) da zablokiraš diferencijal - možeš da motaš volan koliko hoćeš, on samo gura pravo smotane točkove i nema šanse da skrene. Sa diferencijalom, u vožnji pravo, malo povuče jedan točak, pa kad postane brži od drugog, povuče taj drugi i tako u krug. Ako jedan proklizava, to znači da se on vrti brže od onog koji stoji, pa se snaga neće ni prenositi na taj drugi. Rešenje je "šper diferencijal" - on dozvoljava da se točkovi okreću različitim brzinama, ali samo do neke određene razlike - posle toga povuče i drugi točak. Mnogi jači automobili ga imaju standardno (znam npr. konkretno za Lanču Kappu, na modelima sa 3.0 i 2.0 turbo motorima). Čest je i kao srednji diferencijal na terencima (znači, uvek vuče jedan prednji i jedan zadnji točak, a blokada u okviru iste osovine se vrši ručno po potrebi). Ne znam da li postoji terenac sa sva tri šper diferencijala, to bi bilo ultimativno rešenje. Tada ne bi bilo potrebe ni za elektronikom, ni za ručnom blokadom, u bilo kom režimu rada.

Jeftinija alternativa šper diferencijalu je da elektronika aktivira kočnicu na točku koji proklizava, i tako prenese snagu na onaj koji stoji. To je takozvana "elektronska blokada diferencijala" i česta je u današnjim vozilima.

Re: Stigla zima...

Poslato: 13 Dec 2012, 17:50
od Stjepa
Pokrenutno je nesto sto mi je veoma zanimljivo u ovom trenutku (Gagi je inicijator). :)
ljubitelj napisao:Kod auta sa zadnjim pogonom i kada nema sper a ima manuelni menjac moze se uz pomoc rucne kocnice simulirati rad spera i ponekad izvuci i sa jednim tockom.
snork napisao:Jeftinija alternativa šper diferencijalu je da elektronika aktivira kočnicu na točku koji proklizava, i tako prenese snagu na onaj koji stoji. To je takozvana "elektronska blokada diferencijala" i česta je u današnjim vozilima.

Ispravite me ako gresim, ali ova dva citata ja tumacim ovako:
Vozilo sa prednjim pogonom bez spera pocne da proklizava. Pretpostavimo da nema el. blokadu diferencijala, znaci "najobicniji auto" je u pitanju. I vrti se desni tocak dok levi miruje. Da li u kombinaciji gasa i nozne kocnice (znaci nesto kao sto ljubitelj prica za rucnu kocnicu i zadnju vucu i el. aktivaciju kocnice sto snork prica) vozac moze simulirati funkcionisanje blokade diferencijala, spera... kako to vec nazvati?