Stranica 1 od 2
Vazdušni jastuci
Poslato: 22 Feb 2013, 17:03
od Day Walker
Hebes ti G silu ako ti kroz prozor prodje grana ili te iskasapi staklo jer se air bag nije otvorio..
Prevrnuti na stranu -> skliznuti na stranu... svejedno..
Re: Škoda Octavia 2.0 FSI
Poslato: 22 Feb 2013, 17:08
od sebekkg
zlu ne trebalo, ali valja da se ima.
Re: Škoda Octavia 2.0 FSI
Poslato: 22 Feb 2013, 17:10
od Grujic
I ja mislim da nije ni trebao da se otvori...
Re: Škoda Octavia 2.0 FSI
Poslato: 22 Feb 2013, 17:14
od dragvorl
Day Walker napisao:Hebes ti G silu ako ti kroz prozor prodje grana ili te iskasapi staklo jer se air bag nije otvorio..
Prevrnuti na stranu -> skliznuti na stranu... svejedno..
Prvenstvena namena airbaga je da spreci ili umanji kontakt tela sa cvrstim delovima vozila. Ako vec uleti tolika grana da moze da iskasapi onda ni AB nece pomoci. Uglavnom, sigurno su inzenjeri ispitivali za koje sile je korisno da se airbagovi otvore, a ovaj udes ocigledno nije generisao toliko bocno usporenje da aktivira iste. Uostalom da su hteli da budu dzukci mogli su da smanje prag sile za aktivaciju pa i da pri minornim udesima mora da se kupuje sto vise novih elemenata.
Re: Škoda Octavia 2.0 FSI
Poslato: 22 Feb 2013, 17:17
od Dusan
Day Walker napisao:Hebes ti G silu ako ti kroz prozor prodje grana ili te iskasapi staklo jer se air bag nije otvorio..
Prevrnuti na stranu -> skliznuti na stranu... svejedno..
Ne cuva te bocni airbag od stakla ili grana, vec od povreda glave usled udarca. Nije ni trebalo da otvori jer je bila mala sila, kao sto je next napisao samo je spoljni lim pretrpeo ostecenje, sto znaci da nije bilo tolike sile koja bi prouzrokovala da udarim glavom bocno tj u ovom slucaju u pod.
EDIT: Pretece me dragvorl.
Re: Škoda Octavia 2.0 FSI
Poslato: 22 Feb 2013, 17:17
od Grujic
Upravo, sigurno postoji scenario koji nije predviđan, i gde bi bolje bilo suprotno, al se gleda da većin slućajeva bude obuhvaćena. Inače, samo otvaranje jastuka nije ni malo naivno, zato se gleda da telo nalegne na naduvan jastuk a ne da bude blizu jastuka dok se otvara, jer tu je jaka sila, ima i to pirotehničko punjenje koje pukne...
Re: Škoda Octavia 2.0 FSI
Poslato: 22 Feb 2013, 17:20
od dragvorl
Pa da, gleda se da se dobije najpragmaticnije resenje za vecinu slucajeva.
Re: Škoda Octavia 2.0 FSI
Poslato: 22 Feb 2013, 17:22
od Day Walker
Verovatno bi pokojni Tose pozeleo da mu se air bag otvorio, a Tuareg je preracunao da ne treba...
Svi smo mi naucnici, a zapravo bi svi ispizdeli da nam se ne otvori...
Kao sto sam napisao, dobro je sto se nije otvorio u ovom slucaju, iako smatram da vazdusne zavese jesu tu zbog ovakvih stvari...
Kako se Nextu otvorio dok je gulio bankinu?
Re: Škoda Octavia 2.0 FSI
Poslato: 22 Feb 2013, 17:30
od dragvorl
Sto se Toseta tice:
Zračni jastuci se nisu aktivirali jer ni jedan od putnika u autu nije bio vezan,
link
Sam vazdusni jastuk bez pojasa nema neku posebnu vrednost, zato se i zove supplemental restraint system (SRS), dodatni ˝zadrzavajuci˝ sistem.
Re: Škoda Octavia 2.0 FSI
Poslato: 22 Feb 2013, 17:32
od Day Walker
Znaci VW te uslovljava da budes vezan da bi ti mozda spasao glavu?
A nema veze sto senzor tezine prikazuje da neko sedi...
Mom stricu se otvorio i jastuk za suvozaca iako je bio sam u kolima
EDIT:
kapiram da nema ulogu bez pojasa, al verovatno bi bilo efikasnije da se ipak otvori..

Re: Škoda Octavia 2.0 FSI
Poslato: 22 Feb 2013, 17:36
od Xepoj87
Bez pojasa je 5 puta gora situacija da ti se otvori airbag,nego da se ne otvori... Kako su mi objasnili,kao da udaras u zid...
Sto je i logicno,jer telo krene napred i stvori silu,a airbag vraca unazad i stvori suprotnu silu,sto ti samo poveca celokupnu silu prilikom udara...
Kada je pojas vezan,on te zadrzi da ne odes napred...
Re: Škoda Octavia 2.0 FSI
Poslato: 22 Feb 2013, 17:38
od djiuliju
Pojas te zadrza, pa te jos i pirotehnicki zatezac dodatno pritegne. A jastuk...skoro je bilo neko testiranje na SATu, opusteno podigne dzak od 50 kila kad se aktivira, udarom u glavu bi verovatno slomio vrat
Re: Škoda Octavia 2.0 FSI
Poslato: 22 Feb 2013, 17:38
od dragvorl
Day Walker napisao:
Mom stricu se otvorio i jastuk za suvozaca iako je bio sam u kolima
Raniji sistemi su bili mnogo manje sofisticirani, sve je moguce. Bilo je i slucajeva da su se sami otvarali airbagovi od toplote...
Re: Vazdušni jastuci
Poslato: 22 Feb 2013, 17:56
od Grujic
Sistemi su različiti po nekim pitanjima, ima i ovakvih i onakvih, al je osnovni cilj mahom isti.
A kakav Toše i jastuk, pa ta strana kola se povukla pod kamion sve do B stupa, tu je jastuk totalno irelevantna stvar..
Re: Vazdušni jastuci
Poslato: 22 Feb 2013, 18:10
od dragvorl
Pa vidi, gotovo sam siguran da sistemi nekada nisu imali senzor tezine, dual stage, itd, itd...funkcija jeste ista, isto kao sto je i funkcija auta ista kao i pre 50 godina globalno, a opet je sve razlicito.