Stranica 1 od 4
Staro za novo
Poslato: 20 Mar 2013, 20:42
od WlayCo
Zdravo drugari,
posedujem i30, 2 godine puni 1og Jula. Pre kupovine sam pricao sa vama na forumu a kasnije sam ga i predstavio.
Elem, malo je reci da sam zadovoljan sa njim. Auto je savrsen (za mene) u svakom pogledu. Do sada sam presao 26-27k km a prosek mi je 15k km godisnje.
Ovo mi je prvi nov auto. Hteo bih da nastavim da vozim nove automobile i dalje. Zato me zanima da me malo uputite, kada je najbolje izvrsiti zamenu staro za novo uz neku doplatu i da li je to pametno uopste (pametno=isplativo). Neko rece da vozi svaki auto nov samo 3 godine. Nakon toga ga zameni a kredit za taj novi otplacuje opet 3 godine. Takoreci, on sve vreme vozi nov auto, ne stariji od 3 godine i sve vreme placa ratu za njega (doduse malu).
Sta vi mislite?
Re: Staro za novo
Poslato: 20 Mar 2013, 20:56
od Xepoj87
TO je do tebe da li ces da platis vise ili manje,da li imas mogucnosti da placas vecu ili manju ratu,kakav automobil zelis i slicno...
Generalno najbolji odnos vrednosti za koju mozes da dobijes kamatu na kredit i cenu polovnjaka jeste upravo te 3 godine...
Automobilu ne krene preterano da pada cena,a opet ti je kamata manja,jer je "samo" na 3 godine kredit/lizing...
Mane su veca rata,pa cesto samim tim i uslov jeftinijeg automobila i to sto sa do 50.000km prodajes automobil za koji nema logicnog rezona da se prodaje,jer mu nista ne fali

Moj neki buduci plan za kola,jeste da kupujem isto na kredit ili lizing do godinu stare polovnjake i da na svakih 5 godina menjam...
Re: Staro za novo
Poslato: 20 Mar 2013, 21:19
od Paja
Ako ti je ideja da prodajom starog automobila dođeš do glavnice za kredit (a to mi se čini kao najlogičniji rasplet ove priče) onda ti niko ne može dati pravi odgovor kada je najbolje menjati auto, več se ti moraš presabrati.
Po meni je neki racionalan period zamene na oko pet godina.
Re: Staro za novo
Poslato: 20 Mar 2013, 21:29
od Floyd
Slazem se sa Pajom.
Najracionalniji period za zamenu auta je posle 5 godina i 100-120kkm.
Auto prve i druge godine najvise gubi na ceni, trece se stabilizuje i posle opada malo sporije.
Inace dosta zavisi i od samoh auta...luksuzni gube strahovito brzo i mnogo na ceni.
Danas svratim posle posla da malo ispuskiram auto i dok sam cekao na red, prosetam se pored Merc garaze koja je odmah pored perionice. Merc S350 benzinac 2009. u fulu sa manje od 20kkm za 55000 chf odnosno vise nego duplo jeftiniji od novog

Re: Staro za novo
Poslato: 20 Mar 2013, 21:42
od dag81
Sa tvojom km mislim da sad samo gubis i to jako puno. Jer vozis i dalje nov auto, sa 25k km na satu i starom manje od 2 godine. Da si presao 100.000km pa da kazes hajde,ceka te veliki servis, drugi kompleti i zimskih i letnjih guma, mozda jos neka sitnica, izgubio 50% vrednosti, OK, manje vise..
A zamena ''danas'' je samo hir nikako realna potreba, tj. nikako potrosenost auta.
A ako imas mogucnosti i zelju da vozis npr novi i30, sto da ne.
Re: Staro za novo
Poslato: 21 Mar 2013, 00:33
od NexT
Ako ti pare generalno ne predstavljaju problem, tj mozes da podneses toliki gubitak vrednosti i zelis nov auto - samo napred.
Uz tvoju kilometrazu i zelju za promenom auta ja nikako ne bih kupovao nov... Jednostavno, previse se gubi... (s moje tacke gledista)
Re: Staro za novo
Poslato: 21 Mar 2013, 02:08
od dragvorl
Ja bih definitivno zadrzao ovaj bar jos nekoliko godina. Meni je grehota i potpuno nerezonski prodati auto u tom stanju. Ali ako si u situaciji i hoces drugi onda sto da ne, kako rekose vec drugi.
Re: Staro za novo
Poslato: 21 Mar 2013, 08:59
od mr.Big
Floyd napisao:Slazem se sa Pajom.
Najracionalniji period za zamenu auta je posle 5 godina i 100-120kkm.
Auto prve i druge godine najvise gubi na ceni, trece se stabilizuje i posle opada malo sporije.
Inace dosta zavisi i od samoh auta...luksuzni gube strahovito brzo i mnogo na ceni.
+1
Evo primera. Ćerkin polovni Punto sam platio 5k € pre skoro dve god i sad po oglasima košta oko 4k (2009. godište, 40k km, emotion oprema sa ugrađenim plinom). Minimalan gubitak za autić koji je bio i služio kao da je kupljen u salonu. Čitajući Baxova iskustva - i bolji...
Re: Staro za novo
Poslato: 21 Mar 2013, 09:02
od dragan
slazem se sa ovim da ga jos ne treba prodavati, a imaj na umu jos jednu stvar - ako vec odlucis da ga prodas, strpi se malo i nadji nekog poznatog kupca koji ce ti platiti bar blizu realnog za to stanje, nemoj dozvoliti nekome da te ucenjuje ako ne moras...
Re: Staro za novo
Poslato: 21 Mar 2013, 11:20
od milosdoktorabs
3 godine je mera za prodaju,ali ja ne bih isao na novo vec na 1 god star aktelni model sa finom opremom.Ako uzmes tog tvog I 30 i ekvivalentnog novog ( tj da ima istu cenu kao tvoj kada si ga uzimao ) ti bi mozda trebao da dopalti skoro 50% od cene za koju bi prodao tvoj sadasnji auto.
Dacu ti prost primer,ja sam nasao kupca za moj auto za 8200 eur a potom sa nasao GT line dCi Megana za 11200,koji je pritom mladji od mog auta 1 godinu ima 15000 km manje i jos bolju opremu dok je druga solucija bila istovetno motorizovani benzinski karavan sa 6 brzina,18000 km na satu,10500 eur,takodje 2011 god i opremljeniji od mog auta.
Dakle po meni mnogo bolja solucija nego ponovo ici na novo.
U slucaju kupovine novog kao sto neko rece bollje je sacekati 5 god pa onda prodati sadasnji auto koji ce posluziti kao dobro ucesce i time smanjiti ratu.
Re: AW: Staro za novo
Poslato: 21 Mar 2013, 13:22
od Floyd
Pa videh kako si zadovoljan sa tim starim godinu dana sto si nasao
Shvatite da se jako mali procenat automobila starih godinu dana prodaje zato sto se nekom moze.
Uglavnon se radi o automobilima kojih neko hoce da se otarasi, rent a car, auto skole, test vozila i sl.
Re: Staro za novo
Poslato: 21 Mar 2013, 13:25
od NexT
Ima slucajeva da su ljudi kupili na kredit/lizing i sada ne mogu vise da otplacuju ratu.
Tako je moj burazer uzeo godinu i po star auto sa 15.000 na satu, od coveka kog poznaje...
Re: AW: Staro za novo
Poslato: 21 Mar 2013, 13:32
od milosdoktorabs
Floyd napisao:Pa videh kako si zadovoljan sa tim starim godinu dana sto si nasao
Shvatite da se jako mali procenat automobila starih godinu dana prodaje zato sto se nekom moze.
Uglavnon se radi o automobilima kojih neko hoce da se otarasi, rent a car, auto skole, test vozila i sl.
Nasao sam GT line dCi(zeni se nije dopala boja) i GT line benzinca ( zbog ovog odustao iz navedenih razloga u psebnoj temi) a ja iskreno nisam hteo karavana pored GT line-a.
Da ne trujemo coveku temu,daj da pomognemo ako mozemo.

Re: Staro za novo
Poslato: 21 Mar 2013, 14:25
od sebekkg
vlajko, ako mene pitas jedini razlog za prelazak na novo je da si u mogucnosti da finansijski to lepo ispratis. i u tom slucaju samo bi bilo u redu da npr uzmes jos bolji auto, nekom logikom mislim neki i30 novi sa boljom opremom i to ili style ili premium base, bilo u 1.6 benzin ili dizel varijanti, jer sada i imaju ovi akcijski popusti plus sto moze verujem da se i spusti jos malo cena. jer samo ako ides na vec neki primetno bolji auto onda i ima smisla ici sada na zamenu.
Re: Staro za novo
Poslato: 21 Mar 2013, 17:44
od Floyd
NexT napisao:Ima slucajeva da su ljudi kupili na kredit/lizing i sada ne mogu vise da otplacuju ratu.
Tako je moj burazer uzeo godinu i po star auto sa 15.000 na satu, od coveka kog poznaje...
Ima i toga ali je jako redje.
milosdoktorabs napisao:Nasao sam GT line dCi(zeni se nije dopala boja) i GT line benzinca ( zbog ovog odustao iz navedenih razloga u psebnoj temi) a ja iskreno nisam hteo karavana pored GT line-a.
Da ne trujemo coveku temu,daj da pomognemo ako mozemo.

Ok, samo sam hteo da kazem kako si i sam iskusio da nije bas ni lako da se nadje godinu dana star auto po dosta povoljnijoj ceni.
Ja sam prvo trazio auto do godinu dana star sa manje od 20kkm, poslao desetine upita garazama u DE i ni jedan odgovor mi se nije svideo
Uostalom, covek vec ima auto star 2 godine...zasto bi ga menjao za isti takav?