Fiat Stilo zamena sajle menjača
Poslato: 18 Apr 2013, 22:53
Drugaru na Stilu je menjač postepeno sve teze isao iz brzine u brzinu, pa smo odlucili da pogledamo. Jedan kraj sajle je na samom menjacu, i relativno se lako moze prici ispod haube, ali drugi kraj sajle je ispod rucice menjaca i moze mu se prici samo od dole, pa smo morali da skinemo auspuh, i pleh iznad auspuha i tek onda se moze prici kutiji sa polugicama u kojoj se nalaze krajevi sajli. Za to se mora jos skinuti i poklopac sa ove plasticne kutije.
Onda smo skinuli ovu sponu od sajle i na menjacu i na poluzi rucice i ustanovili da i dalje tesko ide, dakle u tome je bio kvar. Probali smo da podmazemo i razradimo, ali nikakvog poboljsanja nije bilo, fabricki je sajla dobro zatvorena bas da se ne bi moglo popravljati, mada sam se konsultovao i sa jednim poznanikom sa velikim iskustvom koji je rekao da kad jednom krene da oksidira sajli se moze produziti samo agonije, popravke nema, sem da neko to sve zameni novom, sto nismo hteli da pokusavamo. Uglavnom pogodilo se tako da nam je isti dan stigla sajla iz BG po ceni od 5300 din.
Samo da napomenem da postoje dve sajle, jedna koja vrsi pomeranje viljuske (napred nazad, 1-2, 3-4 i 5-R) i druga sajla za pomeranje rucice levo desno koja ustvari bira razlicite viljuske u menjacu. E, ovo sto smo menjali je bila ova prva sajla.
Uglavnom, tok posla je: skinuti sa menjaca i sa rucice sajlu, zatim se sajla na dva ili tri mesta vezuje za karoseriju i to treba osloboditi. Nakon toga se izvuce, postavi nova, i zatim se zatvore oplate i vrati auspuh. Samog posla ima mozda za 1,5-2 efektivno, ko je vest mozda i manje.
Stara sajla
Kutija sa zaokruzenim mestom gde se vezuje sajla za polugu
Mesto gde se sajla vezuje za menjac
Onda smo skinuli ovu sponu od sajle i na menjacu i na poluzi rucice i ustanovili da i dalje tesko ide, dakle u tome je bio kvar. Probali smo da podmazemo i razradimo, ali nikakvog poboljsanja nije bilo, fabricki je sajla dobro zatvorena bas da se ne bi moglo popravljati, mada sam se konsultovao i sa jednim poznanikom sa velikim iskustvom koji je rekao da kad jednom krene da oksidira sajli se moze produziti samo agonije, popravke nema, sem da neko to sve zameni novom, sto nismo hteli da pokusavamo. Uglavnom pogodilo se tako da nam je isti dan stigla sajla iz BG po ceni od 5300 din.
Samo da napomenem da postoje dve sajle, jedna koja vrsi pomeranje viljuske (napred nazad, 1-2, 3-4 i 5-R) i druga sajla za pomeranje rucice levo desno koja ustvari bira razlicite viljuske u menjacu. E, ovo sto smo menjali je bila ova prva sajla.
Uglavnom, tok posla je: skinuti sa menjaca i sa rucice sajlu, zatim se sajla na dva ili tri mesta vezuje za karoseriju i to treba osloboditi. Nakon toga se izvuce, postavi nova, i zatim se zatvore oplate i vrati auspuh. Samog posla ima mozda za 1,5-2 efektivno, ko je vest mozda i manje.
Stara sajla
Kutija sa zaokruzenim mestom gde se vezuje sajla za polugu
Mesto gde se sajla vezuje za menjac