Brodovi
Poslato: 05 Feb 2014, 08:39
Otvaram novu temu s razlogom, brodovi su od davnina bili okosnica covekovog osvajanja novog sveta, istrazivanja, transport i naravno turizam koji je zadnjih 20 godina u expanziji. Pa da pocnemo...
Спреман револуционарни руски ледоломац!
Крећући се постранце, нови руски ледоломац „Балтика“ ће пробијати далеко ширу стазу од уобичајених бродова тог типа. Уместо да ломи лед прамцем, заобљени труп му омогућава да се наслони и делимично попне на ледену површину и онда искористи своју тежину да је сломи.
Нови руски ледоломац „Балтика“ ће за пар месеци запловити у водама Финског залива. Упркос томе што највећа земља на планети има читаву флоту ових бродова, „Балтика" је посебна зато што ће лед ломити крећући се у страну.

Уместо да ломи лед прамцем, заобљени труп му омогућава да се наслони и делимично попне на ледену површину и онда искористи своју тежину да је сломи.
Погон му дају три ротациона пропелера, који омогућавају броду да се креће постранце и „напада“ лед под углом од 30 степени.

Генијално решење стабилизирања брода док је нагнут састоји се у томе што се унутар брода у танкове на супротној страни брода пребацују гориво и вода, што спречава брод да се преврне.
Иако је мања од традиционалних ледоломаца, „Балтика“ ће због свог облика и угла којим се креће кроз лед отварати много шири пут, којим ће моћи да се крећу и велики комерцијални бродови.
„Иначе би вам за такав посао била потребна два ледоломца“, каже менаџер пројекта Мика Вилберг.
„Балтика“ може да ломи лед дебљине до 60 центиметара, што је чини савршеном за Балтичко море. Компанија "Aker Arctic" већ гради још већи и тежи брод, који ће бити способан да пробија пут кроз арктички лед.

Спреман револуционарни руски ледоломац!
Крећући се постранце, нови руски ледоломац „Балтика“ ће пробијати далеко ширу стазу од уобичајених бродова тог типа. Уместо да ломи лед прамцем, заобљени труп му омогућава да се наслони и делимично попне на ледену површину и онда искористи своју тежину да је сломи.
Нови руски ледоломац „Балтика“ ће за пар месеци запловити у водама Финског залива. Упркос томе што највећа земља на планети има читаву флоту ових бродова, „Балтика" је посебна зато што ће лед ломити крећући се у страну.

Уместо да ломи лед прамцем, заобљени труп му омогућава да се наслони и делимично попне на ледену површину и онда искористи своју тежину да је сломи.
Погон му дају три ротациона пропелера, који омогућавају броду да се креће постранце и „напада“ лед под углом од 30 степени.

Генијално решење стабилизирања брода док је нагнут састоји се у томе што се унутар брода у танкове на супротној страни брода пребацују гориво и вода, што спречава брод да се преврне.
Иако је мања од традиционалних ледоломаца, „Балтика“ ће због свог облика и угла којим се креће кроз лед отварати много шири пут, којим ће моћи да се крећу и велики комерцијални бродови.
„Иначе би вам за такав посао била потребна два ледоломца“, каже менаџер пројекта Мика Вилберг.
„Балтика“ може да ломи лед дебљине до 60 центиметара, што је чини савршеном за Балтичко море. Компанија "Aker Arctic" већ гради још већи и тежи брод, који ће бити способан да пробија пут кроз арктички лед.