Stranica 1 od 1

Common rail dizne - da li čišćenje uopšte pomaže?

Poslato: 02 Sep 2014, 22:43
od milosg
Otvaram temu podstankut iskustvom člana Ljuba da su mu u ovlašćenom BMW servisu
u Holandiji očistili CR dizne na 60.000 km.

Da li je ovo uopšte potrebno i moguće, posebno kod poslednje generacije dizel CR-a?

Našao sam danas zanimljiv tekst, gde je zaključak da čišćenje koje sam obaviš nekim sredstvom, u suštini i nema poentu:
http://www.racq.com.au/motoring/cars/ca ... r_cleaning

Argumenti su, ukratko, da:
- Redovna zamena filtera goriva sprečava dolazak prljavštine
- Gorivo se ubrizgava pod izuzetno visokim pritiskom što otežava formiranje prljavštine (oko 3000 bara pritisak kod poslednje generacije dizela, ako se ne varam)
- Zbog visokog pritiska dolazi do habanja delova same dizne (što me ne čudi, s obzirom na komplikovanost sistema: http://full-repair.com/technics-repair/ ... rks_en.png)
- Aditiv/sredstvo za čišćenje može da razgradi prljavštinu u drugim delovima sistema ubrizgavanja, pa tek onda da dođe do štete

Moje iskustvo:
1) pre 5,6 godina (ne sećam se tačno) Laguna 1,9 dci počela neravnomerno da radi na leru.
U jednom servisu probali čišćenje sa onom Wynns mašinom (auto 20-ak minuta radi sa nekim sredstvom za čišćenje),
pomoglo samo privremeno. Vrlo brzo se vratio neravnomeran rad i posle toga su dizne odnete u neki Bosch servis
(nije koštalo mnogo, tipa 120 evra ukupno, ali ne znam šta su tačno radili s njima).

Posle toga sve OK, kazaljka obrtomera zakucana u leru

2) Pre 10-15 dana auto opet počinje neravnomerno da radi na leru i primećujem da malo dimi kad se oštrije vozi,
sipam dva puta pun rezervoar Evro dizela sa aditivom (Mol pumpa) i napravim oko 2.000 km (većinom na otvorenom).

Sad ne primećujem neravnomeran rad, ali ostaje pitanje da li je to uopšte zbog goriva ili nečeg drugog.
Svakako mi je plan da na sledećem redovnom servisu provere dizne.

Kakva su vaša iskustva? Da li je nekom čišćenje zaista pomoglo?
Skeptičan sam, jer kontam da aditiv može negativno da utiče i na ulje,
a opet ako je to praksa u BMW-u, možda ima smisla.

Sorry na dužini teksta, ali nisam našao da se nešto detaljnije pisalo o ovoj temi.

Re: Common rail dizne - da li čišćenje uopšte pomaže?

Poslato: 03 Sep 2014, 19:59
od Click
milosg napisao:
Našao sam danas zanimljiv tekst, gde je zaključak da čišćenje koje sam obaviš nekim sredstvom, u suštini i nema poentu:
http://www.racq.com.au/motoring/cars/ca ... r_cleaning
Tekst je malo glupav, dizne se ne menjaju na 100.000 km, osim ako nije havarijsko ostecenje. Sudeci po ovom tekstu, na 100.000 one menjaju, sto bi znacilo da traju krace od zupcastog kaisa. Tako da ovaj tekst zaista ne vredi komentarisati.
Sto se tice ciscenja nekim sredstvom tipa Wynn's i slicno, nisam nesto siguran da ce to da odradi posao. Nasuprot tome, misljenja sam da upotreba aditiva za gorivo koji imaju ulogu da tretiraju samu naftu, promene njen cetanski broj i poboljsaju "mazivost" ne bi trebala da skodi.
A osim toga, tih 1800 bara koje se pominju i nisu stalno tu, to su maksimalne vrednosti koje se retko dostizu.
Najbitnije je svakako redovna zamena kvalitetnih i originalnih filtera, sipanje na prometnijim pumpama i naravno, ne voziti sa manje od, recimo, 15 litara u rezervoaru.

Re: Common rail dizne - da li čišćenje uopšte pomaže?

Poslato: 04 Sep 2014, 14:01
od milosg
Hvala, click! Da li ti koristiš neki (i koji) aditiv u Laguni?

Re: Common rail dizne - da li čišćenje uopšte pomaže?

Poslato: 04 Sep 2014, 14:06
od NexT
Da sam sad kupio nov auto, preventivno bih ponekad sipao aditiv, ili bih konstantno sipao aditivirani dizel.

Da vozim polovan dizel, kao sto vozim, ne bih radio nista. Cekao bih da se manifestuje problem sa diznama, i onda bih remontovao sve 4, i bio miran dok je auto kod mene.

S druge strane, sva kola nam prilicno prelaze, ni u jedan se ne sipaju aditivi i sve radi kako treba.
Dizne sigurno nisu savrsene, niko to ne kaze, ali ravnomerno radi, lepo vuce.

Znam CDI motore sa 450-550.000km na kojima dizne nisu dirane, a vlasnici ih zaista maze i paze i da ima problema - bio bi resen.
Ne znam koliko ima uticaja voznja na otvorenom.

Re: Common rail dizne - da li čišćenje uopšte pomaže?

Poslato: 04 Sep 2014, 16:10
od nidza
JTD je dobar primer. Veoma retko se dira bilo šta oko ubrizgavanja. Čak i par ljudi koji su čistili i remontovali dizne me nisu ubedili da je stvarno to trebalo da rade uopšte.

Tapatalk Pro

Re: Common rail dizne - da li čišćenje uopšte pomaže?

Poslato: 04 Sep 2014, 21:07
od Click
milosg napisao:Hvala, click! Da li ti koristiš neki (i koji) aditiv u Laguni?
Koristim Wynn's supremium diesel u kombinaciji sa iskljucivo Molovim aditiviranim dizelom. U inostranstvu ne sipam nista, samo diesel.
Ne znam da li ima veze ili nema, parametri na diznama (korekcija) od -0.1 do +0.1. OK, nije nikakva kilometraza (210.000 km), ali za sada se pokazuje kao odlicno. Prosecna potrosnja za poslednjih 8 i nesto hiljada km je 5.7 L/100 km, a otkako je kod mene, malo ispod 6.1.

Re: Common rail dizne - da li čišćenje uopšte pomaže?

Poslato: 05 Sep 2014, 00:51
od Xepoj87
Kapiram da vozis samo otvoren put...

Ja koristim ove aditivirane dizele od kada postoje, iz razloga, sto da ne...
Mol sam koristio, par puta sipao OMV, sada sipao ovaj NIS-ov koji su izbacili...
Dodatno sipam ponekada neki aditiv, cisto tripa u glavi radi...

Re: Common rail dizne - da li čišćenje uopšte pomaže?

Poslato: 05 Sep 2014, 18:59
od Click
Po evidenciji na spritmonitor.de, svega 24% je u gradu, u stvari cak i manje od toga, jer kada unesem neko tocenje, ne daje mi mogucnost da navedem koliko sam presao na kom tipu puta. Tipa, ako sam presao 500 km, od toga 300 na AP, 150 na magistrali i 50 u gradu, kada uneses tip voznje (ap-magistrala-grad), on izbaci sve po 33%. END offtopic. :mrgreen:

Kako sam uopste poceo da koristim aditiv? Firma Elberon, koja je i uvoznik Wyyn's-a za Srbiju je pravila neku promociju, na kojoj sam se igrom slucaja i nasao. Tada dobih jednu reklamnu bocicu od 250 mL koja je dovolja za isto toliko goriva. Zamorce je bio prethodni auto, Megane II 1.9 i nakon toga sam na njemu ispucao jos dve bocice, dakle preko 750 litara ED-a i to samo domaceg.
Nakon toga sam uzeo ovaj auto, koji ima piezzo brizgaljke i FAP u izduvu, pa sam se malko dopisivao sa Belgijancima, gde je valjda i sediste ove firme, te dobih potvrdu da je primena moguca i u takvom sistemu ubrizgavanja od nekog njihovog inzenjera (sad, marketing ili ne, i nije toliko bitno).
Uglavnom, drugu bocicu praznim i za sada zadooljan. Ja nemam nijedan argument protiv, jedino ako nekome smeta cinjenica da se povecava cena goriva za 4 din/L. Prethodni auto i dalje super radi kod novog vlasnika, koga poznajem, tako da Wynn's konkretno od mene ima plus. Da li bi bilo tako isto i bez aditiva, tesko je reci.