Common rail dizne - da li čišćenje uopšte pomaže?
Poslato: 02 Sep 2014, 22:43
Otvaram temu podstankut iskustvom člana Ljuba da su mu u ovlašćenom BMW servisu
u Holandiji očistili CR dizne na 60.000 km.
Da li je ovo uopšte potrebno i moguće, posebno kod poslednje generacije dizel CR-a?
Našao sam danas zanimljiv tekst, gde je zaključak da čišćenje koje sam obaviš nekim sredstvom, u suštini i nema poentu:
http://www.racq.com.au/motoring/cars/ca ... r_cleaning
Argumenti su, ukratko, da:
- Redovna zamena filtera goriva sprečava dolazak prljavštine
- Gorivo se ubrizgava pod izuzetno visokim pritiskom što otežava formiranje prljavštine (oko 3000 bara pritisak kod poslednje generacije dizela, ako se ne varam)
- Zbog visokog pritiska dolazi do habanja delova same dizne (što me ne čudi, s obzirom na komplikovanost sistema: http://full-repair.com/technics-repair/ ... rks_en.png)
- Aditiv/sredstvo za čišćenje može da razgradi prljavštinu u drugim delovima sistema ubrizgavanja, pa tek onda da dođe do štete
Moje iskustvo:
1) pre 5,6 godina (ne sećam se tačno) Laguna 1,9 dci počela neravnomerno da radi na leru.
U jednom servisu probali čišćenje sa onom Wynns mašinom (auto 20-ak minuta radi sa nekim sredstvom za čišćenje),
pomoglo samo privremeno. Vrlo brzo se vratio neravnomeran rad i posle toga su dizne odnete u neki Bosch servis
(nije koštalo mnogo, tipa 120 evra ukupno, ali ne znam šta su tačno radili s njima).
Posle toga sve OK, kazaljka obrtomera zakucana u leru
2) Pre 10-15 dana auto opet počinje neravnomerno da radi na leru i primećujem da malo dimi kad se oštrije vozi,
sipam dva puta pun rezervoar Evro dizela sa aditivom (Mol pumpa) i napravim oko 2.000 km (većinom na otvorenom).
Sad ne primećujem neravnomeran rad, ali ostaje pitanje da li je to uopšte zbog goriva ili nečeg drugog.
Svakako mi je plan da na sledećem redovnom servisu provere dizne.
Kakva su vaša iskustva? Da li je nekom čišćenje zaista pomoglo?
Skeptičan sam, jer kontam da aditiv može negativno da utiče i na ulje,
a opet ako je to praksa u BMW-u, možda ima smisla.
Sorry na dužini teksta, ali nisam našao da se nešto detaljnije pisalo o ovoj temi.
u Holandiji očistili CR dizne na 60.000 km.
Da li je ovo uopšte potrebno i moguće, posebno kod poslednje generacije dizel CR-a?
Našao sam danas zanimljiv tekst, gde je zaključak da čišćenje koje sam obaviš nekim sredstvom, u suštini i nema poentu:
http://www.racq.com.au/motoring/cars/ca ... r_cleaning
Argumenti su, ukratko, da:
- Redovna zamena filtera goriva sprečava dolazak prljavštine
- Gorivo se ubrizgava pod izuzetno visokim pritiskom što otežava formiranje prljavštine (oko 3000 bara pritisak kod poslednje generacije dizela, ako se ne varam)
- Zbog visokog pritiska dolazi do habanja delova same dizne (što me ne čudi, s obzirom na komplikovanost sistema: http://full-repair.com/technics-repair/ ... rks_en.png)
- Aditiv/sredstvo za čišćenje može da razgradi prljavštinu u drugim delovima sistema ubrizgavanja, pa tek onda da dođe do štete
Moje iskustvo:
1) pre 5,6 godina (ne sećam se tačno) Laguna 1,9 dci počela neravnomerno da radi na leru.
U jednom servisu probali čišćenje sa onom Wynns mašinom (auto 20-ak minuta radi sa nekim sredstvom za čišćenje),
pomoglo samo privremeno. Vrlo brzo se vratio neravnomeran rad i posle toga su dizne odnete u neki Bosch servis
(nije koštalo mnogo, tipa 120 evra ukupno, ali ne znam šta su tačno radili s njima).
Posle toga sve OK, kazaljka obrtomera zakucana u leru
2) Pre 10-15 dana auto opet počinje neravnomerno da radi na leru i primećujem da malo dimi kad se oštrije vozi,
sipam dva puta pun rezervoar Evro dizela sa aditivom (Mol pumpa) i napravim oko 2.000 km (većinom na otvorenom).
Sad ne primećujem neravnomeran rad, ali ostaje pitanje da li je to uopšte zbog goriva ili nečeg drugog.
Svakako mi je plan da na sledećem redovnom servisu provere dizne.
Kakva su vaša iskustva? Da li je nekom čišćenje zaista pomoglo?
Skeptičan sam, jer kontam da aditiv može negativno da utiče i na ulje,
a opet ako je to praksa u BMW-u, možda ima smisla.
Sorry na dužini teksta, ali nisam našao da se nešto detaljnije pisalo o ovoj temi.