Stranica 1 od 2

Srafovi glave motora

Poslato: 06 Sep 2014, 17:15
od cozmo
Da li ih menjati ili ne nakon skidanja glave?

Nove tesko mogu da nadjem.

Dosad nisam video da je neko menjao na Corolli srafove glave prilikom skidanja i vracanja iste. Vidim da niko i ne menja ni na drugim modelima.

Burazer kaze bilo bi pozeljno.

Re: Srafovi glave motora

Poslato: 06 Sep 2014, 17:28
od Sloba
Secas se da sam radio glavu na Pezou i da nigde u Srbiji nisam mogao da nadjem nove srafove? Srafove treba zameniti, manje zbog zamora materijala, vise zbog istezanja. Stari srafovi budu duzi od novih sto znaci da se i korak navoja poremetio. I sa novim nema dotezanja. Obavezno menjaj.

Sent from my HTC One V

Re: Srafovi glave motora

Poslato: 06 Sep 2014, 18:05
od methane.master
+1

Sent using Tapatalk

Re: Srafovi glave motora

Poslato: 06 Sep 2014, 18:10
od Dzoni_m
Zavisi od konstrukcije. Na nekim motorima mora obavezno da se menja, na nekim ne. Ja sam na MG - ju pokušao da uradim bez menjanja iako je obavezno i odmah je pokazao na majonez u rashladnoj tečnosti pa sam kupio druge.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Re: Srafovi glave motora

Poslato: 06 Sep 2014, 19:43
od cozmo
Sve je meni jasno, nego koga god znam da ima ovaj auto s ovim motorom a skidao je glavu - nije menjao srafove i sve je OK.

Problem je sto ih nema. Vido neke na ebay nove, 20-30 dolara komplet zavisi ko proizvodi... Videce ovi u radnji dal moze se poruci.

Kazu iskusniji da ne treba na ovakvom motoru. Sad, kome verovati.

Re: Srafovi glave motora

Poslato: 06 Sep 2014, 20:18
od McGruja
Uzmi nove, kad si lepo sredio motor

Re: Srafovi glave motora

Poslato: 06 Sep 2014, 21:06
od ljubitelj
Verujes uputstvu fabrike, tu sve lepo pise.
AKo su srafovi za jednokratnu upotrebu, menjaj. To je tipicno za dizela ali i kod nekih benzinaca se primenjuje

U fabrickom uputstvu treba/ mora da ima data dimenzija srafova glave. Izmeri svoje pa ces odmah znati.
AKo su duzi od novih, izvrsena je plasticna deformacija i oni su za bacanje.
Ako su kao fabricki po duzini izvrsena je elastna deformacija i mogu ponovo da se koriste.
Srafovi su jeftini pa se obicno menjaju (jeftini, to znaci ne prelazi 100 evra komplet obicno) jer je ponovno otvaranje motora po pravilu skuplje.

S obzirom na tip konstrukcije i godiste motora(atmo benzinac, verovatno obican klasican tip dihtunga glave)), vrlo je verovatno da srafovi ne treba da se menjaju. AKo se zateze kilo kljucem na odredjenu vrednost iz vise koraka, onda se sigurno ne menjaju.
AKo se dotezu kljucem na ugao iz vise koraka, onda ih menjaj.
Opet, sve pise i obicno je nacrtano u fabrickom uputstvu (ili Haynes, Chilton, ili sta vec koristis.

Re: Srafovi glave motora

Poslato: 06 Sep 2014, 21:12
od Sloba
Mene su srafovi za ET3 motor u PSA pakovanju kostali 18€ sa postarinom tako da ne verujem da za Tojotu mogu biti znacajno manje ili vise.

Sent from my HTC One V

Re: Srafovi glave motora

Poslato: 06 Sep 2014, 21:56
od Dzoni_m
Moras da konsultujes radionicko uputstvo za taj motor. Tamo pise tacno.

Generalno, ovo pravilo ko je ljubitelj napisao je skoro pa univerzalno: ako pise uzmi klio-kljuc i zategni na toliko, takve srafove ne treba menjati. Ako se zatezu na vrednost pa onda na stepene ti se skoro 99% menjaju jer im je upravo taj ugao moment kada se istegnu.

Ja da sam na tvom mestu bih se potrudio da nadjem uputstvo. U slucaju srafova, ne bih voleo da se vodim "menjaj ne moze da skodi". Problem je sto nikad ne znas kakvi su ti zamenski. Meni je pukao jedan prilikom stezanja. Odmah vracen komplet i stigli orginal koji su bili jedva 2 eur skuplji. Nije stvar u parama stvar je u kvalitetu delova. JEdnostavno tu materijal i tehnoloski postupak ne dozvoljavaju "precice". Mora da budu kako treba.

Re: Srafovi glave motora

Poslato: 06 Sep 2014, 22:42
od methane.master
Naravno, podrazumeva se da se nađu kvalitetni.

Re: Srafovi glave motora

Poslato: 06 Sep 2014, 23:00
od cozmo
ljubitelj napisao:AKo se zateze kilo kljucem na odredjenu vrednost iz vise koraka, onda se sigurno ne menjaju.
AKo se dotezu kljucem na ugao iz vise koraka, onda ih menjaj.
Opet, sve pise i obicno je nacrtano u fabrickom uputstvu (ili Haynes, Chilton, ili sta vec koristis.
Slika

Re: Srafovi glave motora

Poslato: 06 Sep 2014, 23:18
od nikaragva
Kod nas se to resava tako sto uzmes litru rakije i odes u Majevicu, tamo ti naprave 10.9 sta hoces :D

Re: Srafovi glave motora

Poslato: 07 Sep 2014, 09:51
od dragvorl
Na starom autu kada sam ravnao glavu nisam menjao srafove, stezali su se na kile pa ugao. Licno sam ih stezao, evo drzi i dan danas. Tako da nije pravilo, ako moze konsultuj se sa nekim od iskustva, ako su stari izdrzavali nema razloga da ih ne stavis.

Re: Srafovi glave motora

Poslato: 07 Sep 2014, 17:16
od ljubitelj
Menjaj. 90 stepeni je vec solidno u zoni deformacije.

Re: Srafovi glave motora

Poslato: 07 Sep 2014, 20:16
od cozmo
Zvanican info (Toyota): Ne menjaju se.