Stranica 1 od 6

Uber

Poslato: 20 Apr 2015, 14:55
od Laki021
B92: Nemčka ih zabranila, stižu u Srbiju http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=982734

Citam sad ovaj clanak, pa reko da vidim sta mislite.

Moje misljenje je da mi jedino nije jasno kako se to igde smatra legalnim i kako nije svugde zabranjeno... Evo vidim da su Nemci to lepo zabranili.

Drugo pitanje je sta mislite koliko ce trebati taxistima u Bg da blokiraju grad u znak protesta :)

Re: Uber

Poslato: 20 Apr 2015, 15:00
od Rakhil
Pozdravljam, sjajna stvar. Ne cudi me da je Nemacka zabranila, oni imaju vrlo jaku radnu legislativu i jake sindikate, ovo je suvise liberalno za njih. Inace, Uber nigde nije ubio taksi, vec samo pruzio alternativu i konkurenciju, koja je uvek dobra stvar.

Sto se tice drugog pitanja, mislim da su vec preventivno blokirali pola grada, cisto da vide kako ce se razvijati situacija :kezo:

Re: Uber

Poslato: 20 Apr 2015, 15:03
od Laki021
Hehe, nisam znao da su tako azurni :)

A kako to da ne smatras da je Uber nelojalna i nezakonita konkurencija redovnom taxiju?

Re: Uber

Poslato: 20 Apr 2015, 15:07
od Rakhil
Pa ne posmatram konkurenciju na taj nacin. Ako hoces precizno da se ogranicimo na nas taksi, to je leglo neustavnosti i bezakonja, i svidja mi se sve sto njima i drzavi ide na jaja, a u korist potrosaca :D

Nego, Uber ce mnogo vece probleme imati sa domacom legislativom nego sa konkurencijom, njihov poslovni model je kod nas parcijalno nelegalan.

Re: Uber

Poslato: 20 Apr 2015, 15:08
od Laki021
Pa o tome i pricam, po meni je to totalno nelegalno.
A regulisanje i unapredjenje taxija je drugi problem.

Re: Uber

Poslato: 20 Apr 2015, 15:12
od Rakhil
Naravno, Laki, ali to su dve odvojene diskusije. Da li je Uber u koliziji sa domacim zakonima i nelojalna konkurencija? Jeste. Da li treba da bude? Ne treba. tui bi regulisao taksi, ja bih ga deregulisao, tu je razlika.

Meni kao korisniku odgovara sve sto ce razbucati kartel koji sad postoji. To da grad ogranici broj taksista pa onda jos i propise istu cenu je maloumno i ne vidim zasto tako nesto ne bih potkopavao na svakom koraku. Interesi potrosaca i potencijalnih vozaca Ubera (gotovo svako sa dozvolom) su mi iznad interesa 3-4000 (namerno ne navodim svih 8500) beogradskih taksista.

Re: Uber

Poslato: 20 Apr 2015, 15:15
od Laki021
Ne bre, ne bih ga ja regulisao, tj bih ali iskljucivo u smisli da bi svi morali da budu registrovani, placaju redovno porez i imaju ispravna kola.
Ostalo, koliko ce ih biti je iskljucivo njihov problem (a drzava bas treba da omoguci da ko god hoce moze lako i nesmetano da se ubaci u posao).

A to i jeste problem Ubera, prakticno to je postala zarada na crno, a ne postoje nikakvi standardi.

Re: Uber

Poslato: 20 Apr 2015, 15:17
od Rakhil
Pa ne vidim taj problem, mislio sam da ides u drugom smeru. Ti placas Uberu, Uber placa vozacu, vozac mora da plati porez. Kola moraju biti ispravna i registrovana i kad nisu na taksiju, pa tu nema razlike.
Koliko se secam, problem vecine drzava sa Uberom je sto korporativni porez placaju u USA, a rade svuda po svetu. Vozaci su tu najmanji i najlakse resiv problem.

Vrlo zanimljiva tema, svakako cu nastaviti razmenu samo da odvedem dete kod doktora, taman da se i drugi raspisu. Bilo bi super ako Blackshadow vidi da kaze nesto sa aspekta taksiste.

Re: Uber

Poslato: 20 Apr 2015, 15:29
od nidza
Koncept je zanimljiv. Nisam ni znao za pomenutu firmu dok nisam pročitao ovde.

Zbog čega jedna pametna država ne iskopira koncept i napravi firmu ovde, ili tako reguliše zakon da neki tamo Uber mora da otvori kancelariju ovde i plaća poreze ovde, da posle te matematike ne ostane bogznašta za Ameriku? Mislim da ima dovoljno pametnih ljudi ovde koji bi bili u stanju da implementiraju čitavu ideju, ali na ćirilici.

Re: Uber

Poslato: 20 Apr 2015, 18:12
od aviator
nidza napisao:Koncept je zanimljiv. Nisam ni znao za pomenutu firmu dok nisam pročitao ovde.

Zbog čega jedna pametna država ne iskopira koncept i napravi firmu ovde, ili tako reguliše zakon da neki tamo Uber mora da otvori kancelariju ovde i plaća poreze ovde, da posle te matematike ne ostane bogznašta za Ameriku? Mislim da ima dovoljno pametnih ljudi ovde koji bi bili u stanju da implementiraju čitavu ideju, ali na ćirilici.
Zato što je ovde "pametna država", oksimoron!

Re: Uber

Poslato: 20 Apr 2015, 18:18
od Rakhil
Nidzo, ti i dalje verujes da drzava treba da pravi firme? Super.

Glavna fora kod Ubera mi je sto sve radis iz aplikacije: pozoves vozilo, udjes, izadjes, pare se skidaju sa racuna, voznju pratis na GPS-u tako da nema drpanja, cena je po km...
Cujem da je i Taxyfy izrazio interesovanje, oni se uklapaju u postojeci sistem, mada bi se verovatno pokacili sa udruzenjima umesto sa taksistima. Kako god, sto vise igraca, to niza cena, bolje za nas.

Re: Uber

Poslato: 20 Apr 2015, 20:01
od ftj
Ako se taksisti pobune(a hoce) drzava(vučić) ce zabraniti i to je to. Drzavi(vučiću) apsolutno nije u interesu da se bori sa ovim glupostima kad ne moze da im uvede fiskalne kase i euro 3 a ne da se zaebava sa nekim uberom. Korisnike ko jebe, ionako su korisnici taxija zanemarljivo biracko telo.

Re: Uber

Poslato: 21 Apr 2015, 00:15
od nidza
Rakhil napisao:Nidzo, ti i dalje verujes da drzava treba da pravi firme? Super.
Kad neće niko da se seti da sam uradi nešto pametno. Ovakvu stvar nije lako uvesti na svoju ruku.

Tapatalk

Re: Uber

Poslato: 21 Apr 2015, 11:00
od dragan
Ftj +1

Kad vec spominjete broj taksista, pre neki dan vidim taksi 156icu sa tablicama bg 10030 tx... Pa jel realno da ih ima preko 10k? Zar nije bila prica da ce da vracaju tablice ako prestanu sa taksiranjem? Ne pratim materiju niti koristim taksi nesto ali mi je ovo upalo u oci...

Re: Uber

Poslato: 21 Apr 2015, 11:30
od Rakhil
Ma jok, kad se tablice vrate neki period se ne smeju izdavati, a i nisu ni inicijalno izdavani svi brojevi.