Najisplativiji dizelas za odrzavanje i eksploataciju do 5-6
Poslato: 04 Jan 2016, 12:00
Ova tema bi trebalo da prikuplja iskustva raznih vlasnika dizelasa novije generacije vezano za modele koji u praksi u Srbiji pokazuju sto manje problema a vezano za brendove koji se najvise kupuju - VW, Opel, Ford, Renault, Peugeot, Fiat itd. Motori - TDI, CDTi, dCi, TDCi, itd itd.
Takodje i drugi brendovi i vrste motora kojih ima u Srbiji.
Pokrenuo sam ovu temu jer sam u fazi zamene kola - trazim polovnjak ove starosti.
U principu trazim vozila koja ili nemaju najskuplje sklopove za odrzavanje ili se oni najmanje kvare na pomenutim modelima - plivajuci zamajac, DPF (FAP), EGR ventil, komplikovane usisne grane itd.
Bitno je da budu modeli relativno novijih, poslednjih ili pretposlednjih generacija. Znaci ako pricamo o VW ne pricamo o TDI od 90KS nego o drugim motorima, 105, 140, 165KS, na primer. Recimo mene bas zanima taj VW motor od 165KS, mislim da je common rail.
Ja mogu da pocnem temu sa Fiatovim motorom mjet (isto i GM grupa kao CDTI) od 150KS koji je ugradjivan sve do 2011. u Opele (za Fiat ne znam) koji je genijalan za voznju ali ima sve sto moze da se sjebe. S tim da je dobra vest da su jako pojeftinili delovi tako da usisna grana sada kosta 21.000 dinara, a set kvacila sa plivajucim oko 40.000. Ipak ga ne bi preporucio za gradsku voznju vec za dugacke ture. Ipak performanse su jako dobre, ubrzava oko 8 sec 0-100 a max brzina je ionako veca od onog sto moze da se vozi u Srbiji bezbedno na bilo kom putu, elasticnost motora benzinska. Kada bi na novijim kolima postojala verzija koja nema usisnu granu i DPF to bi bila idealna kupovina, apsolutno.
Takodje i drugi brendovi i vrste motora kojih ima u Srbiji.
Pokrenuo sam ovu temu jer sam u fazi zamene kola - trazim polovnjak ove starosti.
U principu trazim vozila koja ili nemaju najskuplje sklopove za odrzavanje ili se oni najmanje kvare na pomenutim modelima - plivajuci zamajac, DPF (FAP), EGR ventil, komplikovane usisne grane itd.
Bitno je da budu modeli relativno novijih, poslednjih ili pretposlednjih generacija. Znaci ako pricamo o VW ne pricamo o TDI od 90KS nego o drugim motorima, 105, 140, 165KS, na primer. Recimo mene bas zanima taj VW motor od 165KS, mislim da je common rail.
Ja mogu da pocnem temu sa Fiatovim motorom mjet (isto i GM grupa kao CDTI) od 150KS koji je ugradjivan sve do 2011. u Opele (za Fiat ne znam) koji je genijalan za voznju ali ima sve sto moze da se sjebe. S tim da je dobra vest da su jako pojeftinili delovi tako da usisna grana sada kosta 21.000 dinara, a set kvacila sa plivajucim oko 40.000. Ipak ga ne bi preporucio za gradsku voznju vec za dugacke ture. Ipak performanse su jako dobre, ubrzava oko 8 sec 0-100 a max brzina je ionako veca od onog sto moze da se vozi u Srbiji bezbedno na bilo kom putu, elasticnost motora benzinska. Kada bi na novijim kolima postojala verzija koja nema usisnu granu i DPF to bi bila idealna kupovina, apsolutno.