BMW 730xd M-Optic
Poslato: 05 Feb 2016, 23:32
Vozio sam novu sedmicu - 730xd M-Optic
Auto je stvarno vrhunski i vidi se po mnogo detalja da je najsveziji u klasi.
Eksterijer mi je definitivno najprivlacniji u klasi, jedini od premijum trojke koji mi ima koliko toliko mladalacku sportsku liniju, jedini mi je bas atraktivan a da ne igra samo na kartu WOW luksuza. Obilje hroma mi ni najmanje ne smeta, sve deluje jako lepo i atraktivno.
Odmah da predjem na jos jedan plus, prtljaznik mu je najbolji u klasi i prijatno sam se iznenadio.
Malo je glupo pricati o kvalitetu, zavrsnoj obradi... u ovoj klasi gde je jednostavno sve na tako visokom nivou da je jako tesko pronaci bilo kakve zamerke dok se bas dooobrooo ne upoznas sa autom. Tesko je raditi realna poredjenja izmedju premijum trojke u ovoj klasi, posto su konkretne razlike takve da ih mozda mogu osetiti samo precizni instrumenti za razna meranja. Evo ja kao vozac koji sam probao sve tri limuzine jednostavno ne mogu ni za jednu da kazem kako je najudobnija, kako ima najkvalitetniju zavrsnu obradu....
Ono sto znam jeste da u S klasi nisam osetio ama bas nikakvu prednost sa pomepznim ABC sistemom, koji ima i ovaj BMW samo se drugacije zove i funcijonise na jos vecim brzinama nego u S klasi.
U prinicpu i diler kaze da su uzeli apsolutno sve sto poseduje S klasa od novih sistema, i onda sve te sisteme jos dodatno unapredili i ugradii u novu sedmicu, i tek onda ubacili jos novina koje ima samo BMW, tako da sa te tehnoloske strane BMW verovatno trenutno i jeste ispred svih, medjutim vozac i putnici to jako tesko mogu da osete i prepoznaju bilo kakvu razliku. Sve je ekstra, vrh, top... ali isto tako je i u S i u A8.
Zao mi je sto ga jos uvek nisam vozio nocu (vozi cu ga za koji dan), posto kazu da ima vrhunsko ambijentalno osvetljenje i da vidim kako funcionisu prvi laserski farovi u klasi.
Motor u njemu je bio 30d sa X-Drive pogonom. Auto ide jako lepo sa tom motorizacijom. Malo mi je cudno da ga poredim sa A8 posto sam najcesce u A8 vozio verziju 4.2TDI koja ide bas mnooogooo bolje od ove sedmice ali to i nije realno za poredjenje, samo je meni stvaralo konfuziju u glavi zato sto sam ocekivao da auto ove klasi jednostavno mora tako da ide i to minimum (isto mi je zasmetalo i kod S klase dizel).
Ide jako lepo ali ja bi mu ipak zahtevao nesto jaci motor, barem 40d i to bi onda bilo dostojno klase.
Prednosti X-Drive pogona nisam osetio, osim sto sam silovito startovao po kisi bez ikakvog proklizavanja, kao iz katapulta. Provozao sam malo po miseluku ali nista ekstremno, vozio sam ga bas onako kako ovaj auto treba da se vozi i uzivao u luksuzu i komforu koji je na samom vrhu.
Ogibljenje je odradjeno odlicno, ovog puta ima vise nivoa podesavanja (Sport + i Comfort +) gde se osim ogibljenja menja citav niz podesavanja i stvarno se oseti OGROMNA razlika, bukvalno se vozis u totalno drugom autu. Volan drugacije reaguje, kocnice drugacije reaguju, gas prima potpuno drugacije, ogibljenje da ne pominjem....
Medjutim, nisam uspeo da nadjem "lift" i cini mi se da uopste nema opciju podizanja i spustanja na manuelno biranje, ili nisam uspeo da nadjem. :?
Ozvucenje je Harman Kardon i zvuci stvarno fenomenalno. Multimedija je vec fantasticna i isped klase. Ima dosta Fancy opcija koje mozda realno i nemaju neki kljucni znacaj ali su dobri eto cisto da budu ispred konkurencije. Probao sam one komande sa rukom i stvarno sve funkcionise besprekorno. Landaras kroz vazduh sa prstima i tako menjas stanice, pojacavas i smanjujes muziku.... i iskreno da vam kazem, posto inace uvek ruku drzim nalakceno na desini naslon, cini mi se da bi tu opciju itekako koristio kada bi se navikao.
Komande su sve u kombinaciji analognih i tac skrina, i sve je to jako lepo uklopljeno i funkcionise.
Glavni meni multimedije je odlicno organizovan i lako se krece kroz meni i podesavanja, funkcija stvaro ima milion i treba ti mnogo vremena da sve proucis. Ja sam samo protrcao kroz podesavanja...
Jedino mi se malo ne svidja instrument tabla, lepa je ona i lepo osmisljena, ali mi grafika nekako ne odgovara, ne znam zbog cega. Onaj digitalni sat bi vise voleo da je negde na konzoli i da se radi o nekom pravom satu....
Kljuc je fantastican detalj! :bo
Malo me nervira kako funkcionise Start/Stop sistem. Neverovatno da u tako visokoj klasi ni BMW ni Mercedes nisu uspeli u potpunosti da neutralisu vibracije kod startovanja motor, vec svaki put na semaforu osetis blagu vibraciju od paljenja motora.
Na A8 4.2TDI (doduse bez koriscenja start/stop sistema) paljenje je POTPUNO besumno i bez ikakvih i najmanjih vibracija, ali BUKVALNO jedino sto vidis i po cemu znas da se motor upalio jeste sto skazaljka obrtaja malo odskoci (imam i svoj video klip gde se to bas jasno vidi).
Auto se najlepse oseca na auto putu i prosto je stvoren za duga krstarenja autoputevima. Kada se stavi u Comfort mod, pusti muzika, krstari nekom normalnom brzinom 160-180km/h, osecas se kao u spa centru, cisto uzivanje...
Sto se tice sedista, jesu fenomenalna i imaju sve savremene opcije i lepo izgledaju (interesantno da su mi u celoj klasi u S klasi sedista ostavila najslabiji utisak - daleko od loseg al opet ispod ocekivanja i za nijansu ispod konkurencije, mada mozda je i subjektivan osecaj).
Generalno, ko god u ovoj klasi bilo koji model znacajno izdvaja kao favorit, ili bilo koji model okarakterise kao znacajno losiji, taj definitivno ili jednostavno nema iskustva sa svim modelima i sudove donosi samo na osnovu suvoparnih testova, ostrascen je i nema pojma o ovoj klasi, posto je jako tesko naci konkretne prednosi i zamerke izmedju konkurenata.
Inace iz auta se jasno vidi kako privlaci paznju i poglede. Gde god sam stao na semaforu svi gledaju u auto, gde god sam se pojavio privlaci paznju, ljudi prilaze da pitaju koji je model, hoce da pogledaju unutra, na paringu obavezno imas otiske prstiju na staklima...
Evo i slika












Auto je stvarno vrhunski i vidi se po mnogo detalja da je najsveziji u klasi.
Eksterijer mi je definitivno najprivlacniji u klasi, jedini od premijum trojke koji mi ima koliko toliko mladalacku sportsku liniju, jedini mi je bas atraktivan a da ne igra samo na kartu WOW luksuza. Obilje hroma mi ni najmanje ne smeta, sve deluje jako lepo i atraktivno.
Odmah da predjem na jos jedan plus, prtljaznik mu je najbolji u klasi i prijatno sam se iznenadio.
Malo je glupo pricati o kvalitetu, zavrsnoj obradi... u ovoj klasi gde je jednostavno sve na tako visokom nivou da je jako tesko pronaci bilo kakve zamerke dok se bas dooobrooo ne upoznas sa autom. Tesko je raditi realna poredjenja izmedju premijum trojke u ovoj klasi, posto su konkretne razlike takve da ih mozda mogu osetiti samo precizni instrumenti za razna meranja. Evo ja kao vozac koji sam probao sve tri limuzine jednostavno ne mogu ni za jednu da kazem kako je najudobnija, kako ima najkvalitetniju zavrsnu obradu....
Ono sto znam jeste da u S klasi nisam osetio ama bas nikakvu prednost sa pomepznim ABC sistemom, koji ima i ovaj BMW samo se drugacije zove i funcijonise na jos vecim brzinama nego u S klasi.
U prinicpu i diler kaze da su uzeli apsolutno sve sto poseduje S klasa od novih sistema, i onda sve te sisteme jos dodatno unapredili i ugradii u novu sedmicu, i tek onda ubacili jos novina koje ima samo BMW, tako da sa te tehnoloske strane BMW verovatno trenutno i jeste ispred svih, medjutim vozac i putnici to jako tesko mogu da osete i prepoznaju bilo kakvu razliku. Sve je ekstra, vrh, top... ali isto tako je i u S i u A8.
Zao mi je sto ga jos uvek nisam vozio nocu (vozi cu ga za koji dan), posto kazu da ima vrhunsko ambijentalno osvetljenje i da vidim kako funcionisu prvi laserski farovi u klasi.
Motor u njemu je bio 30d sa X-Drive pogonom. Auto ide jako lepo sa tom motorizacijom. Malo mi je cudno da ga poredim sa A8 posto sam najcesce u A8 vozio verziju 4.2TDI koja ide bas mnooogooo bolje od ove sedmice ali to i nije realno za poredjenje, samo je meni stvaralo konfuziju u glavi zato sto sam ocekivao da auto ove klasi jednostavno mora tako da ide i to minimum (isto mi je zasmetalo i kod S klase dizel).
Ide jako lepo ali ja bi mu ipak zahtevao nesto jaci motor, barem 40d i to bi onda bilo dostojno klase.
Prednosti X-Drive pogona nisam osetio, osim sto sam silovito startovao po kisi bez ikakvog proklizavanja, kao iz katapulta. Provozao sam malo po miseluku ali nista ekstremno, vozio sam ga bas onako kako ovaj auto treba da se vozi i uzivao u luksuzu i komforu koji je na samom vrhu.
Ogibljenje je odradjeno odlicno, ovog puta ima vise nivoa podesavanja (Sport + i Comfort +) gde se osim ogibljenja menja citav niz podesavanja i stvarno se oseti OGROMNA razlika, bukvalno se vozis u totalno drugom autu. Volan drugacije reaguje, kocnice drugacije reaguju, gas prima potpuno drugacije, ogibljenje da ne pominjem....
Medjutim, nisam uspeo da nadjem "lift" i cini mi se da uopste nema opciju podizanja i spustanja na manuelno biranje, ili nisam uspeo da nadjem. :?
Ozvucenje je Harman Kardon i zvuci stvarno fenomenalno. Multimedija je vec fantasticna i isped klase. Ima dosta Fancy opcija koje mozda realno i nemaju neki kljucni znacaj ali su dobri eto cisto da budu ispred konkurencije. Probao sam one komande sa rukom i stvarno sve funkcionise besprekorno. Landaras kroz vazduh sa prstima i tako menjas stanice, pojacavas i smanjujes muziku.... i iskreno da vam kazem, posto inace uvek ruku drzim nalakceno na desini naslon, cini mi se da bi tu opciju itekako koristio kada bi se navikao.
Komande su sve u kombinaciji analognih i tac skrina, i sve je to jako lepo uklopljeno i funkcionise.
Glavni meni multimedije je odlicno organizovan i lako se krece kroz meni i podesavanja, funkcija stvaro ima milion i treba ti mnogo vremena da sve proucis. Ja sam samo protrcao kroz podesavanja...
Jedino mi se malo ne svidja instrument tabla, lepa je ona i lepo osmisljena, ali mi grafika nekako ne odgovara, ne znam zbog cega. Onaj digitalni sat bi vise voleo da je negde na konzoli i da se radi o nekom pravom satu....
Kljuc je fantastican detalj! :bo
Malo me nervira kako funkcionise Start/Stop sistem. Neverovatno da u tako visokoj klasi ni BMW ni Mercedes nisu uspeli u potpunosti da neutralisu vibracije kod startovanja motor, vec svaki put na semaforu osetis blagu vibraciju od paljenja motora.
Na A8 4.2TDI (doduse bez koriscenja start/stop sistema) paljenje je POTPUNO besumno i bez ikakvih i najmanjih vibracija, ali BUKVALNO jedino sto vidis i po cemu znas da se motor upalio jeste sto skazaljka obrtaja malo odskoci (imam i svoj video klip gde se to bas jasno vidi).
Auto se najlepse oseca na auto putu i prosto je stvoren za duga krstarenja autoputevima. Kada se stavi u Comfort mod, pusti muzika, krstari nekom normalnom brzinom 160-180km/h, osecas se kao u spa centru, cisto uzivanje...
Sto se tice sedista, jesu fenomenalna i imaju sve savremene opcije i lepo izgledaju (interesantno da su mi u celoj klasi u S klasi sedista ostavila najslabiji utisak - daleko od loseg al opet ispod ocekivanja i za nijansu ispod konkurencije, mada mozda je i subjektivan osecaj).
Generalno, ko god u ovoj klasi bilo koji model znacajno izdvaja kao favorit, ili bilo koji model okarakterise kao znacajno losiji, taj definitivno ili jednostavno nema iskustva sa svim modelima i sudove donosi samo na osnovu suvoparnih testova, ostrascen je i nema pojma o ovoj klasi, posto je jako tesko naci konkretne prednosi i zamerke izmedju konkurenata.
Inace iz auta se jasno vidi kako privlaci paznju i poglede. Gde god sam stao na semaforu svi gledaju u auto, gde god sam se pojavio privlaci paznju, ljudi prilaze da pitaju koji je model, hoce da pogledaju unutra, na paringu obavezno imas otiske prstiju na staklima...
Evo i slika











