Stranica 1 od 3

U kom periodu proizvodnje kola bi ste ih kupili?

Poslato: 25 Feb 2012, 16:46
od Grujic
Zanima me kako ko razmislja..
Uzmimo da postoje 3 glavne tacke u proizvodnji, to su izlazak modela, restilizacija, i prestanak proizvodnje pred izlazak novog.

Kupovina kad tek izadje
Prednosti: Atraktivnost novog modela i novih tehnologija
Mane: Visa cena, moguce greske i propusti fabrike, decje bolesti.

Restilizacija
Prednosti: Uglavnom prelezane decje bolesti, dodatno ponesto od opreme i poboljsane neke stvari, dizajnerski manje ili vise osvezen
Mane: Licno mislim da ih skoro i nema, al uzmimo da model ipak nije potpuno nov

Pred zalazak
Prednosti: Najniza cena, cesto bude vise opreme, svi problemi uglavnom ispeglani
Mane: Nov auto koji za par meseci postane "star"

Po meni je restilizacija nekako najbolji momenat... Ja sam naveo ovakvu podelu, al ne moraju svi da se vode time.

p.s. Mozda gresim, al pod decjim bolestima podrazumevam karakteristicne kvarove koji se javljaju, a pod greskama i propustima neke stvari koje nisu kvar ali zahtevaju da se tokom prozivodnje izmene, npr poboljsanje kvaliteta nekih delova enterijera, zvucna izolacija...

Re: U kom periodu proizvodnje kola bi ste ih kupili?

Poslato: 25 Feb 2012, 16:48
od Paja
I meni deluje da je restilizacija najbolje vreme, ali ja bi ih kupio kad imam para :D

Re: U kom periodu proizvodnje kola bi ste ih kupili?

Poslato: 25 Feb 2012, 16:53
od swemir
e sad ako bih morao nov, onda bih opet uzeo polovan sa vishe opreme, realnom cenom i popravljenim nedostacima :kezo:

nisam rekao , ne verujem u nove automobile :kezo:

ali za kupovinu, restilizacija je svakako najbolji momenat... :)

Re: U kom periodu proizvodnje kola bi ste ih kupili?

Poslato: 25 Feb 2012, 17:00
od Scuderia
swemir napisao:onda bih opet uzeo polovan sa vishe opreme, realnom cenom i popravljenim nedostacima :kezo:
:plusone: Nikad ne bih kupio nov auto. Ne bitno o kojoj se cifri radi. Oni stari do godinu, dve i 50k km su mi najbolji. Ali ako bi bas moralo onda bih postupio kao paja, iako je najracionalnije uzeti restilizaciju, samo kad bih imao para, definitivno ne bih mogao da sedim i cekam taj momenat par godina.
paja napisao:I meni deluje da je restilizacija najbolje vreme, ali ja bi ih kupio kad imam para :D

Re: U kom periodu proizvodnje kola bi ste ih kupili?

Poslato: 25 Feb 2012, 17:03
od profesorPROST
Restilizacija :doubleup:
Najbolji primer BMW 3 Series (E90) :D

Re: U kom periodu proizvodnje kola bi ste ih kupili?

Poslato: 25 Feb 2012, 17:11
od Grujic
Nemojte ovde novo vs polovno, tema je jasna :)

Re: U kom periodu proizvodnje kola bi ste ih kupili?

Poslato: 25 Feb 2012, 17:14
od Heineken
paja napisao:I meni deluje da je restilizacija najbolje vreme, ali ja bi ih kupio kad imam para :D
:plusone:

Re: U kom periodu proizvodnje kola bi ste ih kupili?

Poslato: 25 Feb 2012, 17:31
od Floyd
Za nov auto definitivno restilizacija zbog dva bitna razloga:

1. Ispravljene su sve tehnicke greske i nedostatci
2. Ispravljene su detalji u dizajnu na koje su kupci imali primedbe

BMW E90 je odlican primer, Alfa 147 takodje...

Re: U kom periodu proizvodnje kola bi ste ih kupili?

Poslato: 25 Feb 2012, 17:33
od Stjepa
paja napisao:ali ja bi ih kupio kad imam para
+1
Da mi se neko vozilo toliko svidi, a nema se u datom trenutku para, ne bi mi bilo gadljivo (da tako kazem) da ga kupimm na zalasku proizvodnje kada bih, recimo, imao para za to vozilo.
Npr primer Alfa 159. :zvezdice: Da ne googlam, ali ima preko 5 godina kako je se pojavila, ali mi je i dalje atraktivna.



Sad opet druga strana - kada je otac 2004. godine pazario novu Octaviu bio je to onaj prvi model (A4, mk1, kako god ga nazvali). Trenutak kupovine je bio takav da je se samo kroz nekoliko meseci (u istoj 2004.toj) na nasem trzistu pojavio novi model A5. Bio sam klinac koji je bio jos daleko od polaganja voznja (tada se 3 godine cine kao beskonacnost) ali mi je to u tom trenutku bilo nekako kao postavljeni prst ispred oka koji te iritira. U garazi je bukvalno nov auto u kome smo svi uzivali da se vozimo. Prvi koji nam je imao klimu, zadnje podizace... NOV... ma bukvalno sam bio ponosan u drustvu sto je otac kupio nov auto. A onda prodjemo tako u drustvu ulicom pored Octravie A5 i neko dobaci "Ovakvu imate?" I sta onda? Moram da kazem "Ne takvu, nego kao ona STARA." :kuku: Ali onda kao da se izvadis pocnes da objasnjavas kako je to u stvari restilizovana stara (drugacija zadnja svetlosna grupa, clear glass farovi napred, drugacija instrument tabla...) Ali dzabaaaa. Tad me jelo sto imas nesto novo, ali staro.
Tad mi je to bilo malo lose, i krivo sto se otac nije strpeo jos koji mesec i pazario A5 model. Danas pak... sve mi to izgleda smesno, glupavo, detinjasto.

Tako da danas ne bih imao (svojih, unutrasnjih) problema da kupim neki auto na samom zalasku koji bi vec za manje od pola godine bio stari. Tu je jedini "problem" (da ga tako nazovem) reakcija drugih na to tvoje vozilo koje je novo, a staro. E sad samo prelomis da te bas briga za druge jer tu kupovinu nisi radio zarad njihovih pogleda vec zarad svojih potreba i zadovoljstva. Dobro, zadovoljstvo cesto moze biti povezano sa povratnom reakcijom okoline oa je to hod po tankoj zici.

Re: U kom periodu proizvodnje kola bi ste ih kupili?

Poslato: 25 Feb 2012, 17:37
od Grujic
Off topic
Eeeee da je uzeo A5 i doplatio za ESP....

Re: U kom periodu proizvodnje kola bi ste ih kupili?

Poslato: 25 Feb 2012, 17:43
od Stjepa
Off topic
Eh sad... Ciganka prvo istuce cigance pa tek onda posalje po mleko.

Da ne pominjem sad ovde opciju kako je malo falilo da po polaganju dobijem Nivu, i sbbkbb

Re: U kom periodu proizvodnje kola bi ste ih kupili?

Poslato: 25 Feb 2012, 17:45
od Sloba
Floyd napisao:2. Ispravljene su detalji u dizajnu na koje su kupci imali primedbe

BMW E90 je odlican primer, Alfa 147 takodje...
Mislim da je promena dizajna u restilizaciji na prvom mestu potreba da se nešto po svaku cenu promeni i približi aktuelnom dizajnu ostatka game i opštih trendova, a tek posle toga da se nešto zaista ulepša. Dokaz tome je veliki broj neuspelih restilizacija. Obično se u startu sve uradi kako treba, a posle je sve kalemljenje i nasilna fuzija dva vremena. Ne mislim na stavljanje novih štofova i boje instrument table, već na spoljni dizajn, na promenu maske, farova, onog što daje karakter izgledu. Npr. Focus Mk2 - farovi na prvoj verziji su daleko više u sklopu celog dizajna, dok su novi na foru Mondea, kasnije i nove Fieste i Kuge i nekako štrče u celoj priči. Kada si pomenuo AR147, meni su farovi na prvoj generaciji daleko originalniji, primereniji i lepši nego na redizajnu. Ili Octavia... Dizajn pravolinijski star milion (automobilskih) godina i onda joj nalepe one izvijugane farove. Postoji more primera.

Re: U kom periodu proizvodnje kola bi ste ih kupili?

Poslato: 25 Feb 2012, 18:00
od Heineken
^
Slazem se za Alfu 147, pre redizajna je bila lepsa..

Re: U kom periodu proizvodnje kola bi ste ih kupili?

Poslato: 25 Feb 2012, 18:05
od Scuderia
:plusone:

Re: U kom periodu proizvodnje kola bi ste ih kupili?

Poslato: 25 Feb 2012, 18:30
od ftj
paja napisao:ja bi ih kupio kad imam para :D
Upravo ovako. Golfa sam uzeo u poslednjoj godini proizvodnje i ni najmanje mi nije smetalo kad vidim novog golfa jer sam smatrao da je moj lepsi :mrgreen: