Stranica 1 od 1

Trzaji motora: Ciscenje EGR Ventila VS dekabornizacija motora

Poslato: 17 Jul 2020, 15:10
od machi89
Pozdrav

u poslednjih par mjeseci mi malo trza motor pri ubrzavanju, 2-3 puta od 1500 pa do 3000 obrtaja, slabo se osjeti vise na pedali gasa i samo vozac malo osjeti, nije da citav auto da krene da trza. Slican problem je imao kolega sa posla i on je ocistion egr ventil i nije ima vise trzanja. Na dijagnostici nije bilo nikakvih gresaka vezano za dizne ili neku drugu komponentu motora. U ovlascenom servisu nisu htjeli da mi ociste egr ventil, oni samo menjanju po potrebi, oni navodno nisu osjetili trzanja. DPF je OK, tecnost dosuta. Kada sam sipao gorivo u inostranstvu (Austrija) trzaji se manje osjete, kod nas na "obicnom" dizelu trzaji su vise izrazeni, a na "ultra" dizelu manje. Malo mi je cudno sto kvalitet goriva utice na to, ako je egr u pitanju onda bi trebalo biti isto...

Citroen C4 1.6hdi 92ks, 2013, oko 180k km na satu...

Ja bih pokusao sa ciscenjem egr-a za pocetak, mada vidim na internetu da svi preporucuju dekabornizaciju motora... Koja su vasa misljenja? Sta bi u mom slucaju bilo bolje uraditi? Da li imate preporuku za majstora/servis koji bi to kvalitetno odradio? Ili da li se neko susreo sa slicnim problem i nesto drugo je bilo u pitanju?


Hvala :) :pijemo:

Re: Trzaji motora: Ciscenje EGR Ventila VS dekabornizacija motora

Poslato: 17 Jul 2020, 17:14
od cozmo
Ja sam cistio EGR ventil na 1.6 HDI, imao je jedan ili dva manja "cima" u prvih minut voznje kad je bio hladan. Nisam nesto pridavao tome znacaja, bilo hladno bas. Ali sam otisao svakako na dijagnostiku gde smo, u voznji, utvrdili, da EGR "kasni" malo dok je motor hladan, i to samo do 2000 obrtaja. Nije bio prljav uopste nesto, samo je malo razmrdan elektronski deo koji ume kod njih da zapinje, pa procedura samociscenja kasni i samim tim EGR zakasni pa motor cimne na gasu kad je hladan.

Na dijagnostici ce prikazati "povremenu" gresku kasnog otvaranja ili zatvaranja ventila, a u pracenju parametara se to vidi, mora u toku voznje, na leru ce da radi. Elem, za 4000 din sam ocistio EGR i istog momenta je to nestalo, elektronski deo malo "zapekao". On ima tu funkciju samociscenja kad "razmdrava" sam deo koji otvara i zatvara, ocigledno nekad mora i da se ocisti.

E sad, ako elektronski deo ode skroz, nema mu pomoci, mora nov. Mehanicki nece kod njega nikad zezati, osim ako nema 2 tone garezi.

Medjutim meni se ovo desavalo zimus, na svaku recimo trecu voznju, kad se vozi lagano do oko 2000 obrtaja, i to samo prvi minut voznje, da kad ides lagano on "cimne". I tako 1 ili 2 puta u toku te minute.

Mora iskusan dijagnosticar da pogleda, moze biti svasta drugo. Ovaj simptom znaju, pa je znao sta da gleda. EGR bi trebalo cistiti preventivno. Inace nema sanse zbog takvog ponasanja EGRa da ti izbaci bilo kakvu gresku na tabli, niti ce losije da ide. To samo bas kad crkne.

Inace, to se oseti samo ako bas lagano vozis. Ako dajes jaci gas nema sanse da se manifestuje. Zato ti u servisu nisu to provalili, sigurno su opalili po gasu.

P.S. Kod ovog motra se najcesce to i treba odmah odraditi, ciscenje EGR i zamena podloski i semeringa dizni zajedno sa dihtungom dekla. I provera DPF. Normalno je to kad predju dosta.

Re: Trzaji motora: Ciscenje EGR Ventila VS dekabornizacija motora

Poslato: 17 Jul 2020, 17:45
od vladan266
Ja sam radio dekarbonizaciju na više automobila. Negde pomogne dpf-u, negde se nista nije desilo. Znam da su mnogi uspeli dekarbonizacijom da spasu dpf ali ako ima mnogo cadji u njemu vec, tj. ako je zapusen, dekarbonizacija će mu učiniti još gore jer ce sva cadj iz motora da se zabije u dpf. Privremeno ce biti bolje, ocistice se, ali to vrlo kratko traje. To zabijanje se svakako desi ali ako je on u dobrom stanju sto se cadji tice ocistice se sam. Dakle ako je u stanju da se i dalje sam cisti pomoci ce vrlo verovatno. U najgorem slucaju skidanje dpf i PROFESIONALNO ciscenje, zaobici metode uradi sam iz vise razloga. Moje iskustvo.

Za EGR nemam pojma, nisam nikad to cistio ali znam da ako se namerno blokira EGR mora i DPF da se skine sto nije dobra opcija zbog registracije iduće godine. Bolje dati malo više novca ali sve osposobiti da ne bi iduće godine bio haos.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk




Re: Trzaji motora: Ciscenje EGR Ventila VS dekabornizacija motora

Poslato: 17 Jul 2020, 17:49
od cozmo
Svakako na ovom motoru ciscenje EGRa nije ni skupo niti dugo traje (max 3 sata, najvise da se ohladi motor).

Re: Trzaji motora: Ciscenje EGR Ventila VS dekabornizacija motora

Poslato: 17 Jul 2020, 17:51
od vladan266
Svakako nije na odmet,naravno. Sacuvaj boze sta se unutra nadje...

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


Re: Trzaji motora: Ciscenje EGR Ventila VS dekabornizacija motora

Poslato: 17 Jul 2020, 17:53
od cozmo
Kod mene je bio cist, ali je elektronski deo malo bio zaprljan i zapinjao, kad je hladan. To je ocisceno preventivno i razradjeno. Ako to ne pomogne, mora nov. Videce se odmah posle ciscenja.

I jos nesto, nakon svakog skidanja kod HDI motora EGR se mora upariti ponovo dijagnostikom sa ECU... inace nece raditi nista kako treba.

Re: Trzaji motora: Ciscenje EGR Ventila VS dekabornizacija motora

Poslato: 17 Jul 2020, 19:29
od srdjanyo
Ja sam očistio EGR pre par dana. Dosta manje trza, greška (check engine) se vratila kad je vraćen na motor, ali mislim da je kod mene problem u turbini. PD je motor.

Послато са SM-A605FN помоћу Тапатока


Re: Trzaji motora: Ciscenje EGR Ventila VS dekabornizacija motora

Poslato: 17 Jul 2020, 21:31
od ChobbyNS
Evo šta uradi aktivan egr ventil koji godinama pljuje garež u usis.Slika

Re: Trzaji motora: Ciscenje EGR Ventila VS dekabornizacija motora

Poslato: 17 Jul 2020, 22:23
od machi89
cozmo napisao: 17 Jul 2020, 17:49 Svakako na ovom motoru ciscenje EGRa nije ni skupo niti dugo traje (max 3 sata, najvise da se ohladi motor).
Upravo ja takav problem imam, dva tri cimanja pogotovo na hladnom vremenu.
Reci mi gdje si cistio? Da nisi slucajno radio u bg? :)

DPF je ok, tecnost je dosuta, nije zacepljen, dosta se vozi na autoputu i tu ga uvjek produvam. Sada bih najradije ocistio egr..

Re: Trzaji motora: Ciscenje EGR Ventila VS dekabornizacija motora

Poslato: 17 Jul 2020, 22:46
od dag81
Dpf i egr su ti usko vezani. Ako ne radi egr kako treba utice na dpf.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока


Re: Trzaji motora: Ciscenje EGR Ventila VS dekabornizacija motora

Poslato: 17 Jul 2020, 23:03
od cozmo

machi89 napisao:
Upravo ja takav problem imam, dva tri cimanja pogotovo na hladnom vremenu.
Reci mi gdje si cistio? Da nisi slucajno radio u bg? :)

DPF je ok, tecnost je dosuta, nije zacepljen, dosta se vozi na autoputu i tu ga uvjek produvam. Sada bih najradije ocistio egr..
Nisam. U NS sam radio, AS Janković. Ali verujem da ima i po BGD.

Sent from my MAR-LX1A using Tapatalk


Re: Trzaji motora: Ciscenje EGR Ventila VS dekabornizacija motora

Poslato: 18 Jul 2020, 09:23
od srdjanyo
srdjanyo napisao:Ja sam očistio EGR pre par dana. Dosta manje trza, greška (check engine) se vratila kad je vraćen na motor, ali mislim da je kod mene problem u turbini. PD je motor.

Послато са SM-A605FN помоћу Тапатока
Kupio sam katalizator zamenski, montiraću ga pred registraciju. Cena 150 €.

Послато са SM-A605FN помоћу Тапатока


Re: Trzaji motora: Ciscenje EGR Ventila VS dekabornizacija motora

Poslato: 18 Jul 2020, 23:53
od machi89
Da li neko ima preporuku za servis za ciscenje egr-a u beogradu?

Re: Trzaji motora: Ciscenje EGR Ventila VS dekabornizacija motora

Poslato: 28 Okt 2020, 14:07
od Geza