Nikolaa napisao: 28 Jul 2020, 11:52
zasto bi bilo skupo odrzavanje kad je ovaj volvo zapravo focus?
karoserijski delovi su bozesacuvaj, i eventualno ako crkne elektronika, ali motor i sasija su ford...
Da se nadovežem
Rekao bih i jeste i nije Focus, motor jeste nalik ali zapravo nije, pravili su ga u Skovde fabrici i razlikuje se od originalnog PSA u detaljima. Recimo alternator mu je slaba tačka i samo je pitanje kada će morati zamena (iscuri ulje u njega, pregori diodna ploča, pregara stator- najčešći kvarovi), onaj od Pežoa ne odgovara kao direktna zamena tako da polovni otpadaju (i oni će se pokvariti) a novi originalni japanski je "lepe" cene.
Pa ventilator hladnjaka zna da popusti, udje voda i pocrka elektronika, fizička zamena nije problem u smislu cene ali za programiranje ventilatora treba se u ovlašćeni servisi ili kod nekog ko ima aktivnu licencu za programiranje.
CEM, glavni elektro modul (pandan BSI kod PSA) takodje programiranje u slučaju zamene zna da košta.
A zna da poblesavi.
Šasija jeste Ford ali ne odgovaraju uvek i baš svi delovi od Focusa, drugačiji je setup...može da se ubudži od focusa ali ne dobije se stanje iz fabrike.
Motori za preporuku su T5 benzin i D5 dizel, oba su dugovečna i pouzdana bez obzira na predjenu kilometražu, tj sposobni su za reda 400,000+km ali i oba imaju jednu manu- kod nas T5 upada u kategoriju registracije do 3,000ccm a D5 kategoriju do 2,500ccm a to podrazumeva i cenu reda polovine ili trećine vrednosti auta svake godine.
Takodje za preporuku uz polovni auto je Mazdin 1,8 benzin atmo, ako nije pohaban i već troši ulje a to im je mana, sa lancem koji je pouzdan do nekih 150,000km a ponekad dogura i celih 200,000km.
Nakon toga statistika kaže da nastaje period za generalku, tj remont (troši ulje u litrima).
1,6 dizel je dovoljno poznat, može ali i ne mora da pravi probleme a što najviše zavisi da je ulje menjano češće i redovnije od prepourčenog zvaničnog. Lutrija za 150,000+km predjenih iza sebe, tj lako može puno da košta popravka mada iskustava ima i bez ikakvih problema.
2,0 dizel mehanički je ok ali ima sopostveni Volvo softver koji i pored nekoliko fabričkih popravki zna da pravi probleme u radu, tj taj motor u Volvu ne radi dobro/glatko kao u PSA.
Prednje osvetljenje im je problematično, kompjuter koji upravlja puštanjem struje ka farovima zna da pravi probleme, postoji kao neko aftermarket budženje ali zapravo jedino trajno i pravo rešenje je zamena za originalni u ovlašćenom.
Ima nešto i oko elektronske brave, da se blokira, a zamena sa programiranjem je cena kao kod Mercedesa reda 500-800 evra koliko čitam.
C30/S40/V50 su jedan te isti auto (uz Mazdu 3 i Focus) u smislu osnovne platforme.
Ako se nešto skorije nije promenilo, nabavka delova ili ovlašćeni ili inostranstvo, osim ovih što se redovno troši na svakom autu (ulja, filteri, pločice i slično) iz aftermarket ponude.
Po mojim saznanjima održavanje neće biti skupo ako je prethodni vlasnik pedantno, na vreme i sa originalnim delovima održavao ali ako je auto iole bio zapušten pa trebaju posete ovlašćenom servisu bojim se da lako bude drugačije.
Za moj ukus kao polovni modeli su previše rizični sve u svemu, ako se nema baš tačna prethodna istorija održavanja. Može da bude super kupovina a može da bude i patnja, kako proveriti pouzdano unapred nemam pojma, zato takvo mišljenje ni za ni protiv preporuke.
I da, kao i Focus "mana" im je da su tvrdo trimovani, tj nije podešeno na udobnu vožnju. Stvar ukusa ali samo da se zna da se ne vozi uobičajeno meko kao ostali Volvoi.
ps. informacije imam prevashodno iz Slovenije gde ih ima puno više i nekih 3 komada ovde u Srbiji od samih vlasnika.