100 problema, 100 pitanja
Poslato: 01 Feb 2021, 19:47
Pozdrav, nisam siguran da li je ovo dobar topic, ali moram da postavim neka pitanja. Ovde mi deluje da bih mogao da dobijem neke odgovore, jer kad god nekog majstora pitam bukvalno mi uvek deluje kao da samo nabada i da nema nikakvo rezonsko razmisljanje sta se desava. Naime, vozim Ibizu 1.9 tdi 130 ks 02', pre nekih godinu dana sam sipao 20 litara GDRIVE benzina, nemajuci pojma da postoji takav benzin i provalio tek kad mi rece devojka na kasi "G Drive benzin", rekoh 'Nije to moje'
Posto u Ibizu staje 60, napunio sam rezervoar, sipao neko podmazivanje tako da sam imao 66/33 raspon dizel/benzin (Bilo 2 ujutru, nije mi se dalo da jurim nekoga da istaka, a tocilac rece da je vidjao da su automobili isli i sa vecim procentom benzina, tako da mi nije bilo tesko da verujem u to), predjem ja 20 km, stignem kuci, sve okej. Ujutru ga upalim, sve okej, predjem isto nekih 20ak km, upalim auto posle 3 minuta, vergla 15 sekundi pre nego upali. Odem kuci, istocim to gorivo i onda nastaje problem. Nije bio u paljenju, odmah je poceo da pali kao uvek, ali pocne da mi zuji nesto u haubi (nisam sto posto siguran, ali mozda nikad nisam primetio taj zvuk, ali nije moguce da sam ga tek tad primetio) kao da radi usisivac, ali onako bas tiho, tacno da znas da se cuje nesto sto se nije culo do tad. Par dana nakon toga prestane da mi radi turbina, ali pazite sta se desava, turbinu pali u prvoj i drugoj, u trecoj i cetvrtoj nece (Tacnije, nisam siguran ni da pali u prvoj i drugoj, ali lepo ubrza i zalepi za sediste). Moje pitanje za to bi bilo, je l to do turbine, ili su se dizne sprzile kada sam vozio na 33% benzina, pa se zbog njih nesto desava? Jedan majstor je samo pogledao neki deo na turbini, ne secam se sta i rekao da nije u tome problem i da bi trebao remont turbine, ali ja nikada nisam po zvuku mogao da prepoznam da je turbina pri kraju, a kazu da kada ti odlazi turbina znaces.
Drugo pitanje bi bilo o potrosnji, predjem 20 km, i recimo, na boardu pise 7.2l, dam kontakt, digne na 7.3 odmah bez da ga upalim, i tako uvek kada dam kontakt poveca potrosnju (pre negi dan cak sa 9.2 skocio na 9.4), a nije do boarda, jer stvarno potrosi onoliko koliko pise. Kada sam istakao gorivo stavio sam sira creva za ubrizgavanje goriva ali mi rekose da to nema veze sa tim. I tako dodjem do toga da meni po gradu auto trosi izmedju 10.5 - 11.5l, palim ga i po 30 puta u toku dana u gradu, a poznaniku koji ima Leona 150KS trosi 7-8 u gradu. Pa me zanima sta se tu desava, da li neko zna. Inace, radio sam vruc start kada sam kupovao auto jer je auto verglao uvek kad se ugreje, cisto da napomenem ako mozda ima neke veze, ne razumem se.
Takodje, drugar ima standardnog Boru limuzinu 99' 90ks ili koliko vec, znaci auto je veci i tezi od mog, kod njega sede 4 ljudi, kod mene 4, moj auto je manji i ima vecu konjazu, i njegov ubrzava i ima vecu snagu uzbrdo, pa me zanima zasto se to desava? Kada se vozim sam, osecam snagu automobila, ali cim sedne neko, kao da izgubi pola konja. Ima jos stvari ali nisam siguran da li je ovo uopste pravo mesto za takva pitanja, tako da ako odziv bude dobar, postavio bih jos par pitanja koja me jako interesuje. (PS : Zamajac, korpa i lamela su mi pri kraju, samo sto nisu skroz otisli) Hvala!!

Posto u Ibizu staje 60, napunio sam rezervoar, sipao neko podmazivanje tako da sam imao 66/33 raspon dizel/benzin (Bilo 2 ujutru, nije mi se dalo da jurim nekoga da istaka, a tocilac rece da je vidjao da su automobili isli i sa vecim procentom benzina, tako da mi nije bilo tesko da verujem u to), predjem ja 20 km, stignem kuci, sve okej. Ujutru ga upalim, sve okej, predjem isto nekih 20ak km, upalim auto posle 3 minuta, vergla 15 sekundi pre nego upali. Odem kuci, istocim to gorivo i onda nastaje problem. Nije bio u paljenju, odmah je poceo da pali kao uvek, ali pocne da mi zuji nesto u haubi (nisam sto posto siguran, ali mozda nikad nisam primetio taj zvuk, ali nije moguce da sam ga tek tad primetio) kao da radi usisivac, ali onako bas tiho, tacno da znas da se cuje nesto sto se nije culo do tad. Par dana nakon toga prestane da mi radi turbina, ali pazite sta se desava, turbinu pali u prvoj i drugoj, u trecoj i cetvrtoj nece (Tacnije, nisam siguran ni da pali u prvoj i drugoj, ali lepo ubrza i zalepi za sediste). Moje pitanje za to bi bilo, je l to do turbine, ili su se dizne sprzile kada sam vozio na 33% benzina, pa se zbog njih nesto desava? Jedan majstor je samo pogledao neki deo na turbini, ne secam se sta i rekao da nije u tome problem i da bi trebao remont turbine, ali ja nikada nisam po zvuku mogao da prepoznam da je turbina pri kraju, a kazu da kada ti odlazi turbina znaces.
Drugo pitanje bi bilo o potrosnji, predjem 20 km, i recimo, na boardu pise 7.2l, dam kontakt, digne na 7.3 odmah bez da ga upalim, i tako uvek kada dam kontakt poveca potrosnju (pre negi dan cak sa 9.2 skocio na 9.4), a nije do boarda, jer stvarno potrosi onoliko koliko pise. Kada sam istakao gorivo stavio sam sira creva za ubrizgavanje goriva ali mi rekose da to nema veze sa tim. I tako dodjem do toga da meni po gradu auto trosi izmedju 10.5 - 11.5l, palim ga i po 30 puta u toku dana u gradu, a poznaniku koji ima Leona 150KS trosi 7-8 u gradu. Pa me zanima sta se tu desava, da li neko zna. Inace, radio sam vruc start kada sam kupovao auto jer je auto verglao uvek kad se ugreje, cisto da napomenem ako mozda ima neke veze, ne razumem se.
Takodje, drugar ima standardnog Boru limuzinu 99' 90ks ili koliko vec, znaci auto je veci i tezi od mog, kod njega sede 4 ljudi, kod mene 4, moj auto je manji i ima vecu konjazu, i njegov ubrzava i ima vecu snagu uzbrdo, pa me zanima zasto se to desava? Kada se vozim sam, osecam snagu automobila, ali cim sedne neko, kao da izgubi pola konja. Ima jos stvari ali nisam siguran da li je ovo uopste pravo mesto za takva pitanja, tako da ako odziv bude dobar, postavio bih jos par pitanja koja me jako interesuje. (PS : Zamajac, korpa i lamela su mi pri kraju, samo sto nisu skroz otisli) Hvala!!