Nov "budžet" SUV
Poslato: 21 Apr 2021, 21:33
Nakon ne tako dugog ali napetog razmišljanja, najbliže sam odluci da za gospođu pazarim novi SUV.
Lista zahteva tj. obaveznih stavki je prilično kratka:
- automatik
- front assist obavezno, dodatne bezbednosne asistencije su poželjne
- dobra svetla
- da mogu da se smestim u njega, kako bih ga i ja povremeno đirao.
Sve ostalo spada pod može, ali ne mora. Okvirni budžet: 22k eura, isporuka: što je moguće brža.
Gore pomenuta napetost je indukovana sticajem okolnosti
Naime, hteo sam da ženi apgrejdujem vozilo i konačno uzmem Skodu Yeti koja mi je već godinama simpatična, ali su u automatik varijanti veoma retke. Šacnuo sam onu na placu, navodno u perfektnom stanju sa cenom od 6900 s' tim da su mi na prvu rekli kako je 6500 zadnja cena. Opcija je bila da dam Golfa i doplatim, što sam hteo da izbegnem pa sam prodao Golfa i sad bih platio kešom.
Odem sa majstorom da ga pogleda, ispostavi se da je auto u dobrom stanju ali dijagnostika otkrije nekoliko kvarova koji, iako nisu alarmantni, nose nekih 1000 eura za popravku što se može aktivirati sutra ili za par meseci.
Pitam prodavca (koji mi je i rekao 6500 kao cenu) koja bi bila konačna cena s' obzirom na sve ovo što se vidi na dijagnostici, pozove gazdu i kaže mi: 6600 eura
Rekoh, da to nema više kvarova nego što sam otkrio pa je sad veća cena nego kad sam došao da vidim auto "u perfektnom stanju"
Onda ide priča kako ne mogu više da spuste jer ne prodaju oni nego uslužno za nekog prijatelja, iako mi je gazda onomad u razgovoru rekao da je auto uzet u kompenzaciji i da on određuje cenu i način plaćanja.
Ostavim ih da se ohlade par dana i prizovu se pameti (što se uskoro i desilo, jer je sad 6600 na oglasu), no u međuvremenu od više servisera automatskih menjača dobijem isti info: dsg koji je uparen sa 1.2TSI motorom radi ok, ali je veoma nepouzdan u smislu da u 90% slučajeva crkava bez ikakve najave i ostavi te na putu. U isto vreme život piše romane, pa iz situacije gde se ženin Golf nije palio po 10 dana dođemo u to da se dečije sekcije, baleti i ženin posao ubrzaju kao da sutra ne postoji i bukvalno svaki dan vozim i dovozim po kraju
a napao me posao samo tako, imaćemo za neki mesec i ozbiljnu akciju u Hr pa ne bih da moram i o ženomobilu da lupam glavu.
Tako dođosmo do varijante novog automobila. Prva opcija je naravno Škoda, prvenstveno Kamiq, jer tim koji dobija ne treba menjati
Njega sam već testirao i oduševio me po svakom parametru, vozio sam 1.5 TSI motor i baš je mačka mada bi i 1.0TSI poslužio bez problema. No, na stanju nema maltene ništa a na dostavu se čeka par meseci, pa sam tu opciju za sad izbacio.
Stiže im jedan primerak krajem juna u opremi koja mi odgovara, ali je crn (što bih i progutao) i sa jezivo ružnim felnama (na koje svi nešto padaju u nesvest, ali jbg ljakse sam).
Prva sledeća opcija je...... Suzuki Vitara
1.4 benzinac sa 140ks, stara šarža jer hibrid tek kreće. Bruka dobro izgleda, bicolore varijanta u Seka Aleksić fazonu (crno-zlatna) ima baš moćnu pojavu. Bili smo danas da je probamo. Motor je pravi zvrk, baš lepo povlači i zvuk je fin. Menjač radi posao bez problema, enterijer je realno loš - gomila tvrde plastike, ali to nije deal breaker. Pravi problem je što imaju par vozila na lageru, ali su sad u nekom međuprostoru jer se kreće sa hibrid varijantama koje će se isporučivati tek za par meseci. Vitara u Premium paketu nema front assist i sedišta su malo lošija, ali na stanju nemanju Elegance koji bi mi verovatno u potpunosti odgovarao nego imaju Exclusive. Exclusive je identičan Elegance paketu, uz dodatak šibera. Taj šiber je ono malo što fali pa devojci sreću kvari
ne mogu da se smestim u njega, udaram glavom u bok neba. Jedini način je da oborim sedište kako inače ne vozim, ali tada dete iza mene ne može stati.
Probao sam odmah zatim da sednem u SX4 S-Cross i tu je situacija bolja, ali jbg nemaju ih na stanju sa automatskim menjačem.
Opcije koje mi deluju interesantno su Jeep Renegade i Seat Arona. Na stanju je nekoliko primeraka, sve benzinci: Renegade sa 1.3 (150KS) a Arona sa poznatim 1.0TSI. Videću koliko sutra da odem i probam. Renegade je prvi pik ali nemaju test vozilo sa automatskim menjačem, pa bismo probali 500X koji imaju sa istom kombinacijom motora i menjača.
Lista zahteva tj. obaveznih stavki je prilično kratka:
- automatik
- front assist obavezno, dodatne bezbednosne asistencije su poželjne
- dobra svetla
- da mogu da se smestim u njega, kako bih ga i ja povremeno đirao.
Sve ostalo spada pod može, ali ne mora. Okvirni budžet: 22k eura, isporuka: što je moguće brža.
Gore pomenuta napetost je indukovana sticajem okolnosti

Odem sa majstorom da ga pogleda, ispostavi se da je auto u dobrom stanju ali dijagnostika otkrije nekoliko kvarova koji, iako nisu alarmantni, nose nekih 1000 eura za popravku što se može aktivirati sutra ili za par meseci.
Pitam prodavca (koji mi je i rekao 6500 kao cenu) koja bi bila konačna cena s' obzirom na sve ovo što se vidi na dijagnostici, pozove gazdu i kaže mi: 6600 eura

Rekoh, da to nema više kvarova nego što sam otkrio pa je sad veća cena nego kad sam došao da vidim auto "u perfektnom stanju"

Ostavim ih da se ohlade par dana i prizovu se pameti (što se uskoro i desilo, jer je sad 6600 na oglasu), no u međuvremenu od više servisera automatskih menjača dobijem isti info: dsg koji je uparen sa 1.2TSI motorom radi ok, ali je veoma nepouzdan u smislu da u 90% slučajeva crkava bez ikakve najave i ostavi te na putu. U isto vreme život piše romane, pa iz situacije gde se ženin Golf nije palio po 10 dana dođemo u to da se dečije sekcije, baleti i ženin posao ubrzaju kao da sutra ne postoji i bukvalno svaki dan vozim i dovozim po kraju

Tako dođosmo do varijante novog automobila. Prva opcija je naravno Škoda, prvenstveno Kamiq, jer tim koji dobija ne treba menjati

Stiže im jedan primerak krajem juna u opremi koja mi odgovara, ali je crn (što bih i progutao) i sa jezivo ružnim felnama (na koje svi nešto padaju u nesvest, ali jbg ljakse sam).
Prva sledeća opcija je...... Suzuki Vitara


Probao sam odmah zatim da sednem u SX4 S-Cross i tu je situacija bolja, ali jbg nemaju ih na stanju sa automatskim menjačem.
Opcije koje mi deluju interesantno su Jeep Renegade i Seat Arona. Na stanju je nekoliko primeraka, sve benzinci: Renegade sa 1.3 (150KS) a Arona sa poznatim 1.0TSI. Videću koliko sutra da odem i probam. Renegade je prvi pik ali nemaju test vozilo sa automatskim menjačem, pa bismo probali 500X koji imaju sa istom kombinacijom motora i menjača.