Bije je glas od nekih davnih vremena ali opet ne zbog toga sto su bile kvarljive nego sto realno kod nas niko nije znao da ih odrzava, posebno bokser motore sa karburatorima pa kad pocnu da zezaju karburatori ko da usteluje 4 grla, plus sama konstrukcija motora itd. NIsu bile klod nas omiljene u to neko vreme 70ih i 80ih. Imao sam alfu 33 sa 1.7 boxer motorom doduse nije karburator nego ubrizgavanje, 3 godine vozena uglavnom na visokim obrtajima (tek sam bio polozio, mlad, neizivljen) a i taj auto je tesko bilo voziti laganica, pa je i moj otac cesto voleo da stisne gas, samo jednom stradao komutator. Kasnije 145icu 1.6 isto boxer, malo zezale dizne pa losije radila na benzinu, posto je imala i plin, ali nista drugo.
Pojavom twin spark motora sa 8 ventila, nekima je to zvucalo wow 8 svecica cudo tehnike, nije bilo nikakvih problema, jako zahvalni i zilavi motori, motor je imao lanac koji je mogao da tera 500.000km bez promene, ne znam da je neko menjao lanac na tim motorima, cak je imao i opciju mehanickog dotezanja preko jednog srafa, tako da kad malo popusti, dotegne i teras narednih 100-200k km. Imao sam 155icu 1.8ts isto vozena nežalno 5 godina, samo neke periferne gluposti menjane, nikad bitnih problema. Ne znam da je nekom stradao taj motor.
Onda se pojavio malo svileniji 16v motor ali opet vrlo dobar motor koji se i danas vozi bez nekih bitnih problema (drugar presao vec 200k sa njegovim a kupio je sa 100, nema problema, auto se raspada ali motor ne staje) ako se odrzavaju kako treba ali fabricka "mana " im je bila potrosnja ulja, onda je krenula prica kako su losi motori cim trose ulje, a fabricki tako napravljeni sto je danas standard kod mnogih proizvodjaca, posebno tako hvaljenog vagena.
Takodje sam i taj motor vozio u 147ici 1,6 ts. Pojavom 156 i 147 alfe postavljeni su neki standardi u klasi, sto se tice dizajna, performansi i opreme a po vrlo pristupacnijim cenama u odnosu na konkurente.
Jtd motor je posebna prica, definitivno najbolji dizel motor ikad, motor koji ne zahteva nikakav poseban kvalitet goriva niti ulja, guta sve zivo i ne staje, dokaz su mnogi taksisti koji su sahranili karoserije a motori ostali jos uvek dobri, ne samo u alfama vec i u drugim kolima koja su nosila i nose ove motore. Imao sam 2 156ice sa tim motorima, ne jednoj samo geometrija turbine zezala ali to se lako resilo, drugo nista, evo voze se obe idalje bez ikakvih problema uz redovno odrzavanje a presle su obe sad vec preko 300k km ako ne i 400.000
Tako da sto se mene tice alfa je auto koji se kupuje srcem, ja sam ih uvek voleo, neke su mi bile decacki san, ostvario sam ga par puta, to je auto koji ima dusu, bar one koje sam ja posedovao i vozio, taj auto se ne kupuje da bi se dokazao u drustvu ili komsiluku tj kao statusni simbol, nego se kupuje da uzivas u njemu i da ga vozis bez predrasuda. NIkad ih nisu vozile siroke narodne mase , tek kad su pocele da se prodaju za smesne pare pa ljudi skontali da je to ipak dobar auto, nego je tesko naleteti na dobre primerke, pricam za npr. 156 i 147 a polako i 159ka ulazi u tu pricu posto moze da se kupi za 2500e. E kad na neki tako jeftin a neodrzavan primerak aleti neko ko ne voli alfu nego je kupio jer je lepa i jeftina, taj krene da je pljuje vec na prvom problemu. To je najgore i taj glas je najvise bije a nije realan.

Sto se tice ovih novih modela tipa mito, djulieta, stelvio ne mogu nista da kazem nisam ih imao ni vozio, ali meni su malo te alfe izgubile dusu, nije da mi se ne svidjaju ali mi nije to to.