Stranica 1 od 5

Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave

Poslato: 05 Apr 2012, 00:10
od Hardvet
Pozdrav staroj ekipi od ranije poznatoj :) , kao i novim forumasima koje ovde vidim.
Dakle, naslov kaze sta je problem ukratko.1.2, 8v ,2007. Nema klimu niti plin. 60.000
Opis problema je da ler varira i da se to desava vecinom kad je auto u pokretu, a izbacen na ler. Najcesce podigne ler za 100-ak obrtaja, pa spusti na normalu.
Desava se i da spusti ler, pa ga vrati na normalu.
Stvar poprilicno izludjuje.
U medjuvremenu je menjana i sekundarna lambda, jer je to pokazivao na dijagnostici. Ler ostao da varira.
Probano sve od goriva, do toga nije.
Svecice nove. Klapna ciscena karb sprejom. Map nije zamascen, deluje da nije prljav. Masa na menjacu ciscena, nista nije imalo efekta.
Molio bih za ideju sta raditi dalje ili ako je neko imao ovaj problem pa resio, da podelimo to resenje.
Hvala svima!!!

Re: Z10- Varira ler gas

Poslato: 05 Apr 2012, 00:13
od BAJKER
Proveri step motor.

Re: Z10- Varira ler gas

Poslato: 05 Apr 2012, 00:21
od Grujic
Step motor obavezno proveriti, i jel ima razlike vruc/hladan?

p.s. Dobrodosao :pivo:

Re: Z10- Varira ler gas

Poslato: 05 Apr 2012, 00:50
od Hardvet
Step se ne skida. U sklopu klapne je, moze se cistiti jedino ovako karb klinerom u spreju.
Kad je hladan nisam primetio da varira, ali tad drzi ler dok se ne zagreje cesto na nekim medjuvrednostima( ranije na 1100 fiksno, sad cesto malo iznad, malo ispod, nekad i tacno na toj vrednosti). Kad je dobro vruc tad sam to video nebrojeno puta.
Ima jos nesto sto sam zaboravio da napisem.
Na dihtungu glave, izmedju glave i bloka, pocele su da se na par mesta pojavljuju prvo suve fleke, kao od uljnih isparenja. Sad na 60.000 te fleke postaju na dodir vlaznjikave, ali nista ne curi niti se sliva. Jedan majstor rece da je neki spoljni uljni kanal blizu dihtunga, a dihtung je loseg kvaliteta, pa ovo sto izlazi prolazi kroz sam dihtung. Nije pomesao ulje i antifriz, tako da je izgleda dihtung u unutrasnjosti motora ok.
Auto vuce normalno, nakon zamene lambde trosi mnogo manje, nema smrada iz izduva kao ranije.

Re: Z10- Varira ler gas

Poslato: 05 Apr 2012, 08:11
od Sloba
Hardvet napisao:Sad na 60.000 te fleke postaju na dodir vlaznjikave, ali nista ne curi niti se sliva. Jedan majstor rece da je neki spoljni uljni kanal blizu dihtunga, a dihtung je loseg kvaliteta, pa ovo sto izlazi prolazi kroz sam dihtung. Nije pomesao ulje i antifriz, tako da je izgleda dihtung u unutrasnjosti motora ok.
Verovatno identičan slučaj kao na mom Pežou prošle godine na pređenih 50.000 km. Ako je do toga i ako se stanje ne bude dramatično pogoršavalo, tako možeš voziti u nedogled, ali ako si picajzla, ne gine ti zamena dihtunga i obrada glave.

Na fotografiji je dihtung PSA ET3J4 motora gde sam obeležio mesto na kom dihtung probija. Isto je kao i u tvom slučaju tj. onako kako je tvoj majstor pretpostavio. Dihtung flisuje na spoljnom rubu i nema bojazni da će se mešati ulje i voda. Na svakom ovakvom motoru ovo dođe na red, pitanje je momenta.


Slika

Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave

Poslato: 05 Apr 2012, 09:52
od Hardvet
Hvala Slobo!
Taman se namestilo da su i kaisevi stigli za zamenu, 60.000 i skoro punih 5 godina.
I sad ovo probijanje dihtunga unosi dilemu da li i njega uraditi posto se vec razupcuje auto.
Ovo se desava sa zadnje strane motora, ka pozarnom zidu. Najveca fleka je skoro skroz levo, gledano stojeci ka autu. Vidi se i jos par sasvim malih vlazenja duz te zadnje strane motora.
Jos jedna nedoumica, da li ovo moze uticati na ler gas???

Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave

Poslato: 05 Apr 2012, 09:55
od Sloba
Ne jer ne postoji veza. I meni se namestilo da je vreme za zamenu zupčastog remena i pratećih delova, pa sam iskoristio priliku da se sve ujedno uradi, manji je trošak. Druga stvar, ako je jače flisovanje ulja na strani do zupčastog remena, isti se može mastiti što može biti fatalno po motor.

Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave

Poslato: 05 Apr 2012, 10:18
od Hardvet
Najveca mrlja jeste levo, odnosno ka starni gde je zupcasti, ali ne na bocnom delu motora, vec ka pozarnom zidu.
Za sada zaista jedva da se oseti da je vlaznjikavo na dodir. Vidi se fleka ali kad se pipne jedva da na prstima ostane nesto vlaznosti.
Moracu da vidim koliko sta kosta i bitno mi je koliko dana ce raditi ako bude revizije glave, jer mi auto treba svaki dan.
Ovlasceni ili neovlasceni servis? Gde si ti radio?

Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave

Poslato: 05 Apr 2012, 10:24
od Sloba
Sve mi je radio drugar, osim obrade glave. To svi u NS i okolini standardno nose kod Cubija. Obrada glave u sklopu koje je i blago frezovanje sedišta ventila košta 50€, ostalo zavisi od cene delova i ruku. Znači, računaj da bi remenje, vodena pumpa, dihtunzi, šrafovi, roleri i španeri sa obradom glave i rukama koštali do 300€. U ovlašćenom teško može za te pare takav posao da se uradi.

Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave

Poslato: 05 Apr 2012, 11:32
od Bax
Meni su uzeli 250 evra, kad su mi radili reviziju glave na 309, ali su menjani i ventili...
Recimo da traze 80 evra za ruke, pa plus jos 50 evra za masinsku obradu, pa ostalo za delove...

Sto se tice vlazenja sto prvo ne obrises, mozda je nesto iz zone iber laufa? Obicno tu dolazi do pojacanih isparenja na FIRE, usled jaceg pritiska na iberu...

Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave

Poslato: 05 Apr 2012, 12:22
od dragvorl
Slobo, mozda nece mesati dve tecnosti, ali recimo ako pusta pritisak ulja to moze biti opasno.

Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave

Poslato: 05 Apr 2012, 12:24
od Bax
Neki pritisak pusta ako pored njega curi, tu nema sumnje :)

Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave

Poslato: 05 Apr 2012, 12:55
od Hardvet
Bax napisao:
Sto se tice vlazenja sto prvo ne obrises, mozda je nesto iz zone iber laufa? Obicno tu dolazi do pojacanih isparenja na FIRE, usled jaceg pritiska na iberu...
Iber mu je sa prednje strane. Ovo sto pocinje da vlazi je sa zadnje strane. Ne mogu da povezem ovo sa iberom nikako.
Zvao jedan ovlasceni, rekose oko 39.000 veliki servis + zamena dihtunga. I to sa nekim popustom.

Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave

Poslato: 05 Apr 2012, 12:59
od Sloba
Ih, pa to bi završilo na 600€ ko dobar dan. Nemaš potrebe za ovlašćenim servisom van garancije, plus taj motor je boza za majstore.
dragvorl napisao:Slobo, mozda nece mesati dve tecnosti, ali recimo ako pusta pritisak ulja to moze biti opasno.
Slažem se, mada mislio sam na postepeno kapljucanje ulja kroz dihtung, ne varijantu gde je totalno produvao.

Re: Z10 - Varira ler gas i flisuje dihtung glave

Poslato: 05 Apr 2012, 14:12
od Bax
Hardvet napisao:
Bax napisao:
Sto se tice vlazenja sto prvo ne obrises, mozda je nesto iz zone iber laufa? Obicno tu dolazi do pojacanih isparenja na FIRE, usled jaceg pritiska na iberu...
Iber mu je sa prednje strane. Ovo sto pocinje da vlazi je sa zadnje strane. Ne mogu da povezem ovo sa iberom nikako.
Zvao jedan ovlasceni, rekose oko 39.000 veliki servis + zamena dihtunga. I to sa nekim popustom.
Crevo za uljna isparenja se nalazi pozadi levo na motoru, ako stojis ispred auta. i ide na dve cevke prema usisu vazduha?
http://www.kupindo.com/FIAT-PUNTO-1-125 ... 242838.jpg

na ovoj slici se lepo vidi iza sipkice, a iznad kabla za svecicu..

Gde tebi slini?