SUV srednje velicine - razmisljanje unapred
Poslato: 30 Jan 2023, 14:21
Unapred se izvinjavam na malo duzem uvodu, posebno jer je ovo "dugorocna" tema, tj. kupovina nije u planu bas u narednim nedeljama, nego polako krecemo sa razmatranjem opcija, a nema neke idealne, pa pokoji savet ne bi lose dosao. Zapravo, i prosli put kad smo kupovali (nov) auto, poceli smo da gledamo opcije krajem 2017e, pa od leta 2018e isli po salonima, tokom zime probali (test-voznje), i u februaru uplatili. Tako i sad polako razmatramo, suzicemo izbor tokom leta, a verujem da cemo tek proleca/leta 2024e kupiti (eventualno poruciti malo ranije).
Trenutno vozimo Suzuki S-Cross 1.4T, 2019. godiste, kupljen u julu, sa 65k predjenih (za 3.5 godine, ukljucujuci korona-godine, sa manje voznje). Uskoro stize prvo dete, i za jednog klinca auto ce biti sasvim dovoljan, ali posto planiramo i drugo, u nekom momentu ce postati malkice mali, a pritom smo i mislili Suzukija da menjamo na oko 100ak hiljada. Dakle, meta je za nijansu veci SUV (zbog cega recimo Kodiaka ne razmatramo), sa mozda truncicu vecim prostorom unutra, i gepekom od pozeljno jedno 500 litara.
Na sve to, postoji jos mala dodatna dilema: da li ici na AWD/4WD, ili ostati na prednjem pogonu? Ne idemo na skijanja, i retko zavrsimo u blatu, ali postoji mogucnost kupovine vikendice za koju godinu, a i cesto idemo u Hercegovinu, pa nas jednom-dvaput godisnje uhvati neki sneg na Romaniji/Tjentistu, te 4x4 ne bi bio besmislen (pritom, neretko i sidjemo sa asfalta, na neki laksi off-road, tipa obilazeci Taru/Zlatar ili tako nesto).
Ukratko cu opisati kandidate koje smo razmatrali - i 4x4 i FWD. Primeticete odmah da se vrtimo oko 30ak hiljada: u sustini ne bismo da dajemo vise od toga, ali smo svesni da ako odlucimo da bude 4x4 nema sanse da ne predjemo tu brojku. Slobodno dodajte ono sto mislite da je bolje/optimalno, ili da vidimo gde gresim, sta propustam... Takodje, ako za navedene modele neko zna za neku akciju/caku - pisite. I najvaznije, ako je neko vozio neki od ovih modela (posto su uglavnom retki haos), sva iskustva sa njima su ekstremno pozeljna. Unapred hvala!
1. Forester e-Boxer
Moj auto iz snova (mislim, Forester inace, od ranije). Ova generacija mi je dizajnom maleni korak unazad u odnosu na proslu, ali nije strasno, medjutim - motor je vidim bas kritikovan na sve strane. Malo snage za toliki auto, neelastican je, trosi bas ozbiljno mnogo (hibridna asistencija mu je tu slabo pomogla). Pritom, nemoguce ga je probati jer nemaju nikad registrovan primerak na lageru, ocekivano... Dobrih strana svakako ima: jako prostran, poslednja generacija navodno stabilnija nego ikad, odlicna oprema vec u osnovnom paketu (37k), ima dobar servis u NS, verovatno najbolji 4x4 od svih modela koje razmatramo... Da je recimo 32k (znam, nerealno, ali eto, samo primecujem) verovatno ne bismo ni gledali dalje, cisto eto jer ga sanjam od mladosti, ali ovako sam svestan da verovatno nije najracionalniji izbor...
2. Toyota RAV4 2.0 benzin (AWD)
Jasno mi je da testovi verovatno ne prikazuju potrosnju verodostojno, ali mislim da bih je svakako preziveo, medjutim nejasno mi je (kad ukrstim informacije iz testova i cenovnika) da li AWD mora sa CVT-om ili moze i manuelac. Cena za AWD je 37k sto je opet podosta, a ako je FWD (taman bismo isti taj paket gledali, koji je minimalan za AWD), i manuelni, cena je 34k. Bukvalno, ako na ovo ne bi mogao neki popust, Toyota se samoeliminisala, ukoliko mi ovde neko ne kaze nesto ekstra-pohvalno za ovaj model (sto drugi nemaju).
3. Tucson ??
Ovde je situacija prilicno nejasna... 4WD ide samo sa 1.6 benzincem od 180ks ili sa jacim dizelom (136ks), mada bismo mi radije benzinca generalno. Medjutim, nemam predstavu kakav je Hyundai-ev 4x4, i samim tim da li vredi uzimati 4WD u razmatranje uopste (takodje, ide samo sa automatikom). Ako ne bismo njega ni gledali, 2WD u nekoj srednjoj opremi nam je najpovoljniji od svih varijanti (oko 27k) i ima sve sto nam treba; pritom, dobar drug ga ima (1.6 GDTi, 150ks) i mogu da probam njegov, ali tvrdi da ima dovoljno snage (verovatno slicno kao Suzuki).
4. Sportage ??
Ako je situacija kod Hyundai-a nejasna, ovde je potpuno ludilo. Cene benzinaca 4WD ne bih ni komentarisao (iako mogu i sa motorom od 150 ks?!), dok je dizel dosta povoljniji - cak povoljniji (za par stotina EUR) i od Hyundaievih uporedivih modela, tj. izadje na neke 32.5 hiljade. Medjutim, to je model sa LX opremom, i izmedju njih i prvog modela sa EX opremom je razlika skoro 5k u ceni, posto se tu dobija onaj monolitni ekran (i instrument table i infotainment-a na jednom). Pritom, na sajtu Kie nisam ni video kako izgleda model sa "jeftinijom" opremom unutra, u smislu kakvi su ti razdvojeni ekrani. S druge strane, sa tim jacim paketom opreme, bojim se da (u svim varijantama motorizacije i pogona) izlazimo van granice razuma, posebno ako se uradi i poredjenje sa Hyundai-em.
5. Ateca 2.0 TSI 190KS DSG 4WD
Menjac je 7-stepeni DSG, i cena je (svega) 32.5k, sa Reference opremom (najvisi paket, uz FR). Imajuci u vidu da je 2WD verzija sa nizim paketom opreme (i manuelnim menjacem) cak 29k, ovde ne bismo ni razmatrali samo prednji pogon. Ne znam zasto je razlika u ceni tako mala (recimo, 2.0 TDI sa 150ks i 4WD-om je dosta skuplji). Mislim, verujem da 2.0 TSI dosta trosi, ali postoji li neki problem sa tim motorom inace? Ako bi definitivno isli na 4x4, verovatno najrazumnija opcija.
6. Karoq ??
Slicna situacija kao sa Ateca-om, s tim da ovde samo dizel ide sa 4x4 varijantom (37k), dok je u Style opremi cak i 1.5 TSI skoro 32 hiljade... Nekako mi je to previse, a jos me brine i sto sam cuo da su rokovi cekanja za Skode uzasno dugacki... Takodje me malko brine i sto nisam siguran koliki je upgrade Karoq u odnosu na Suzukija (po pitanju velicine), sto je onda takodje briga i za Seat. No, svakako bismo ih osmotrili u salonu i/ili probali pre nego odlucimo da li otpadaju ili ostaju u igri.
Honda CR-V izlazi novi model (i ako je suditi po kretanju cene na zapadu, bice papren), pa trenutni nema mnogo smisla ni razmatrati, Corolla Cross je kriticno skupa (razumem, hibrid je, ali unutrasnji prostor je isti kao u S-Crossu), C5 aircross mi je bio zanimljiv za 2WD varijantu dok nisam video cenovnik, Austral isto jos nije stigao, Qashqai je na ivici po velicini, morao bih prvo da se uverim kakav je u odnosu na Suzukija - prethodna generacija je imala manje prostora u kabini, provereno. Jesam li nesto propustio?
Trenutno vozimo Suzuki S-Cross 1.4T, 2019. godiste, kupljen u julu, sa 65k predjenih (za 3.5 godine, ukljucujuci korona-godine, sa manje voznje). Uskoro stize prvo dete, i za jednog klinca auto ce biti sasvim dovoljan, ali posto planiramo i drugo, u nekom momentu ce postati malkice mali, a pritom smo i mislili Suzukija da menjamo na oko 100ak hiljada. Dakle, meta je za nijansu veci SUV (zbog cega recimo Kodiaka ne razmatramo), sa mozda truncicu vecim prostorom unutra, i gepekom od pozeljno jedno 500 litara.
Na sve to, postoji jos mala dodatna dilema: da li ici na AWD/4WD, ili ostati na prednjem pogonu? Ne idemo na skijanja, i retko zavrsimo u blatu, ali postoji mogucnost kupovine vikendice za koju godinu, a i cesto idemo u Hercegovinu, pa nas jednom-dvaput godisnje uhvati neki sneg na Romaniji/Tjentistu, te 4x4 ne bi bio besmislen (pritom, neretko i sidjemo sa asfalta, na neki laksi off-road, tipa obilazeci Taru/Zlatar ili tako nesto).
Ukratko cu opisati kandidate koje smo razmatrali - i 4x4 i FWD. Primeticete odmah da se vrtimo oko 30ak hiljada: u sustini ne bismo da dajemo vise od toga, ali smo svesni da ako odlucimo da bude 4x4 nema sanse da ne predjemo tu brojku. Slobodno dodajte ono sto mislite da je bolje/optimalno, ili da vidimo gde gresim, sta propustam... Takodje, ako za navedene modele neko zna za neku akciju/caku - pisite. I najvaznije, ako je neko vozio neki od ovih modela (posto su uglavnom retki haos), sva iskustva sa njima su ekstremno pozeljna. Unapred hvala!
1. Forester e-Boxer
Moj auto iz snova (mislim, Forester inace, od ranije). Ova generacija mi je dizajnom maleni korak unazad u odnosu na proslu, ali nije strasno, medjutim - motor je vidim bas kritikovan na sve strane. Malo snage za toliki auto, neelastican je, trosi bas ozbiljno mnogo (hibridna asistencija mu je tu slabo pomogla). Pritom, nemoguce ga je probati jer nemaju nikad registrovan primerak na lageru, ocekivano... Dobrih strana svakako ima: jako prostran, poslednja generacija navodno stabilnija nego ikad, odlicna oprema vec u osnovnom paketu (37k), ima dobar servis u NS, verovatno najbolji 4x4 od svih modela koje razmatramo... Da je recimo 32k (znam, nerealno, ali eto, samo primecujem) verovatno ne bismo ni gledali dalje, cisto eto jer ga sanjam od mladosti, ali ovako sam svestan da verovatno nije najracionalniji izbor...
2. Toyota RAV4 2.0 benzin (AWD)
Jasno mi je da testovi verovatno ne prikazuju potrosnju verodostojno, ali mislim da bih je svakako preziveo, medjutim nejasno mi je (kad ukrstim informacije iz testova i cenovnika) da li AWD mora sa CVT-om ili moze i manuelac. Cena za AWD je 37k sto je opet podosta, a ako je FWD (taman bismo isti taj paket gledali, koji je minimalan za AWD), i manuelni, cena je 34k. Bukvalno, ako na ovo ne bi mogao neki popust, Toyota se samoeliminisala, ukoliko mi ovde neko ne kaze nesto ekstra-pohvalno za ovaj model (sto drugi nemaju).
3. Tucson ??
Ovde je situacija prilicno nejasna... 4WD ide samo sa 1.6 benzincem od 180ks ili sa jacim dizelom (136ks), mada bismo mi radije benzinca generalno. Medjutim, nemam predstavu kakav je Hyundai-ev 4x4, i samim tim da li vredi uzimati 4WD u razmatranje uopste (takodje, ide samo sa automatikom). Ako ne bismo njega ni gledali, 2WD u nekoj srednjoj opremi nam je najpovoljniji od svih varijanti (oko 27k) i ima sve sto nam treba; pritom, dobar drug ga ima (1.6 GDTi, 150ks) i mogu da probam njegov, ali tvrdi da ima dovoljno snage (verovatno slicno kao Suzuki).
4. Sportage ??
Ako je situacija kod Hyundai-a nejasna, ovde je potpuno ludilo. Cene benzinaca 4WD ne bih ni komentarisao (iako mogu i sa motorom od 150 ks?!), dok je dizel dosta povoljniji - cak povoljniji (za par stotina EUR) i od Hyundaievih uporedivih modela, tj. izadje na neke 32.5 hiljade. Medjutim, to je model sa LX opremom, i izmedju njih i prvog modela sa EX opremom je razlika skoro 5k u ceni, posto se tu dobija onaj monolitni ekran (i instrument table i infotainment-a na jednom). Pritom, na sajtu Kie nisam ni video kako izgleda model sa "jeftinijom" opremom unutra, u smislu kakvi su ti razdvojeni ekrani. S druge strane, sa tim jacim paketom opreme, bojim se da (u svim varijantama motorizacije i pogona) izlazimo van granice razuma, posebno ako se uradi i poredjenje sa Hyundai-em.
5. Ateca 2.0 TSI 190KS DSG 4WD
Menjac je 7-stepeni DSG, i cena je (svega) 32.5k, sa Reference opremom (najvisi paket, uz FR). Imajuci u vidu da je 2WD verzija sa nizim paketom opreme (i manuelnim menjacem) cak 29k, ovde ne bismo ni razmatrali samo prednji pogon. Ne znam zasto je razlika u ceni tako mala (recimo, 2.0 TDI sa 150ks i 4WD-om je dosta skuplji). Mislim, verujem da 2.0 TSI dosta trosi, ali postoji li neki problem sa tim motorom inace? Ako bi definitivno isli na 4x4, verovatno najrazumnija opcija.
6. Karoq ??
Slicna situacija kao sa Ateca-om, s tim da ovde samo dizel ide sa 4x4 varijantom (37k), dok je u Style opremi cak i 1.5 TSI skoro 32 hiljade... Nekako mi je to previse, a jos me brine i sto sam cuo da su rokovi cekanja za Skode uzasno dugacki... Takodje me malko brine i sto nisam siguran koliki je upgrade Karoq u odnosu na Suzukija (po pitanju velicine), sto je onda takodje briga i za Seat. No, svakako bismo ih osmotrili u salonu i/ili probali pre nego odlucimo da li otpadaju ili ostaju u igri.
Honda CR-V izlazi novi model (i ako je suditi po kretanju cene na zapadu, bice papren), pa trenutni nema mnogo smisla ni razmatrati, Corolla Cross je kriticno skupa (razumem, hibrid je, ali unutrasnji prostor je isti kao u S-Crossu), C5 aircross mi je bio zanimljiv za 2WD varijantu dok nisam video cenovnik, Austral isto jos nije stigao, Qashqai je na ivici po velicini, morao bih prvo da se uverim kakav je u odnosu na Suzukija - prethodna generacija je imala manje prostora u kabini, provereno. Jesam li nesto propustio?