Stranica 1 od 7

Zatvaranje EGR ventila

Poslato: 10 Apr 2012, 22:11
od Ogi
Kolega je na Alfi 159 JTD zatvorio EGR ventil.
Kaze, auto mu bolje vuce i manje dimi bez njega a on sluzi samo za preciscavanje izduvnih gasova ili tako nesto i ni za sta vise.
Preporucio mu i serviser jer kaze, cistio bi ga svakih 10-15k km !?

Meni je od starta bilo idiotski sto je to uradio ali sam mu rekao da cu da se uzdrzim od osude dok ne cujem vasa uvazena misljenja.

Re: Zatvaranje EGR ventila

Poslato: 10 Apr 2012, 22:21
od Laki021
Generalno to moze da se uradi na vecini motora ali ipak ne sme na svim (mogu da se pregreju odredjeni delovi motora i onda bude sr...). Ako je ventil bio ispravan i cist onda nema nikakve razlike u performansama auta, ako je bio zacepljen (tj ako nije dobro zatvarao) onda ima.
Uglavnom, ja sam protiv bilo kakvih budalesanja tog tipa, zacepljivanje egr, skidanje katalizatora i sl, kao to samo manje zagadjuje al koga zabole za to. U normalnoj zemlji ne bi prosao tehnicki...

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Re: Zatvaranje EGR ventila

Poslato: 10 Apr 2012, 22:25
od dragvorl
Samo da preciziram za sta sluzi: vraca odredjeni deo izduvnih gasova na ponovno sagorevanje i time smanjuje temp u komori, a tako i emisiju azotnih oksida, sto je bitnije kod dizela. Tako da nije cudo da bolje ide jer dobija samo vazduh i gorivo, a ne i izduvne gasove u komoru za sagorevanje.

Re: Zatvaranje EGR ventila

Poslato: 10 Apr 2012, 22:30
od Laki021
Pri malo jacem gasu je on svakako skroz zatvoren, zato kazem da ne utice na performanse ako je ispravan.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Re: Zatvaranje EGR ventila

Poslato: 10 Apr 2012, 22:49
od noob
Utiče na fiatovim JTD motorima (koji je u Alfi iz prvog posta) iako je ispravan ali je zapušen jbg.
Ogi napisao: Kaze, auto mu bolje vuce i manje dimi bez njega a on sluzi samo za preciscavanje izduvnih gasova ili tako nesto i ni za sta vise.
Preporucio mu i serviser jer kaze, cistio bi ga svakih 10-15k km !?
Sve je tačno, auto bolje vuče (i to se oseti odmah čim se sedne u kola), ne dimi, malo manje troši dizela, ako je dimio crn oblak na auspuhu posle ovog nema šanse, malo kad bude izvozao i dok se pročisti moćiće da miriše auspuh. Ovo kažem iz iskustva, zatvarao sam na svom Stilu. Kada sam pitao majstora u Delti Fiat, zašto fabrika nije sama zatvorila eger ventil, on je odgovorio da bi zbog nečeg dolazili u servis da nešto rade :D inače treba da se čisti na 10k km.


Objasnio kratko i jasno:
dragvorl napisao:Samo da preciziram za sta sluzi: vraca odredjeni deo izduvnih gasova na ponovno sagorevanje i time smanjuje temp u komori, a tako i emisiju azotnih oksida, sto je bitnije kod dizela. Tako da nije cudo da bolje ide jer dobija samo vazduh i gorivo, a ne i izduvne gasove u komoru za sagorevanje.
:plusone:

Re: Zatvaranje EGR ventila

Poslato: 10 Apr 2012, 23:00
od Heineken
Jedno vreme sam pratio strane Alfa Romeo forume bas zbog Alfe 159 sa 1.9 jtdm 16v motorom, oni preporucuju da se skine DPF filter i blokira EGR ventil.. :D

Re: Zatvaranje EGR ventila

Poslato: 10 Apr 2012, 23:10
od TheWickerMan
159-ke koje je Delta uvozila nisu imale DPF... ;)

Re: Zatvaranje EGR ventila

Poslato: 10 Apr 2012, 23:22
od Stjepa
Malo pitanja za dnevik:
Kako su svi nadrilekari odjednom specijalisti za cupanje i sakacenje delova koje fabrika ugradi, a ta ista fabrika zaposljava visoko obrazovane kadrove koji su posvetili godine svog zivota izucavajuci materiju koja ih hlebom hrani?
Kako to odjednom majstor Toma iz Zikine garaze zna da je bolje pocupati neki fabricki deo i takoreci pomokri se na visegodisnji rad tamo nekoga ko je, po meni, malo vise kompetentan da diskutuje o tim stvarima nego Toma?
Kad je nas auto u pitanju i cupanje (gasenje, zatvaranje, zaobilazenje... sta god da mu urade) DPF-a, EGR-a i kompanije onda je to - a jbg nije bas po evropskim normama ali nista ne fali? Ali nam zato jako smeta kad vidimo w123 koji cadi i tad smo pametni da pricamo kako taj truje okolinu, kako ga treba iskljuciti iz saobracaja, kako ovo kako ono. ;)
Prosipamo price kako treba da ostavimo sto bolju planetu svojoj deci, i sto bolju decu planeti kako bi ziveli u jednoj divnoj simbiozi. Ali u svemu tome zanemarimo nas i ono sto mi cinimo. Jelte nama je sve oprosteno zarad "viseg" cilja.


Ako auto bolje ide kada se zaobidje EGR, posle nekog vremena se proscisti na auspuhu da moze da se zivi na tom izduvnom gasu (pardon, izduvni gasova nema kako neko postavi u oglasu svog automobila :kezo: ) - pa gde je tu logika da fabrika proizvodi i ugradjuje nesto u svoja vozila? Je li ovo ta logika koju je svemocni mastor Toma uspeo da izvali pod sifrom "teorija zavere" :
noob napisao:zašto fabrika nije sama zatvorila eger ventil, on je odgovorio da bi zbog nečeg dolazili u servis da nešto rade
???

Re: Zatvaranje EGR ventila

Poslato: 10 Apr 2012, 23:36
od djiuliju
Fabrika je sve to ugradila zbog ekologije i raznih normi. Jednostavno, tako mora. E pa, posto kod nas ne mora, mi zatvorimo EGR, icupamo FAP i teramooo...
U tome se razlikuju njihovi skolovani kadrovi i nas majstor Zika, oni od Euro 3 naprave Euro 5, al ga Zile vrati na Euro 3 i svi srecni

Ima tu uticaj i nase lose gorivo, na koje sigurno nisu mislili kad su stavljali EGR.
Imaju i putevi uticaj. U Sloveniji npr, gde god da krenes autoput, pa se FAP stalno regenerise, a kod nas, ljudi ne izadju na autoput ko zna koliko, FAP se zapusi, trazi regeneraciju, mi ga skinemo, i teraj dalje. Kod renoa konkretno, onaj ko vozi dosta na otvorenom, moze opusteno i da ne zna da ima FAP. Aditiv ne trazi, lampicu nece da pali.

Re: Zatvaranje EGR ventila

Poslato: 10 Apr 2012, 23:41
od noob
@Stjepa, zašto se čudiš sa ovako kvalitetnim gorivom koje ima kod nas?
Na ovom motoru nema nekih kvarova. JTD su odlični motori, prelaze dosta km, pouzdani, ne kvare se, nisu nešto skupi za održavanje, uglavnom nešto najbolje što je izašlo iz Fiata. Video sam jedan JTD koji je stigao iz Italije, 50.000km mu nije rađen servis, ae Ogi neka proba na i30 da ne radi 50k km servis ili nekom drugom novijem autu :mangup: Nisu veliki potrošači, lepo ubrzavaju, lepo ide stiliša 1.9 JTD 115ks, oduvao mnoge mašine, pogotovo TDI pasata b5 sa 130ks, ali oduva. Imao sam oba, ko ne veruje neka uporedi, tek posle neka ostavi komentar.

Re: Zatvaranje EGR ventila

Poslato: 11 Apr 2012, 09:00
od perfiko
Jeste, jeste, i ja sam to čuo. Kad se blokira EGR, auto mnogo bolje ide, troši upola manje, a iz izduva izlazi čist kiseonik. Međutim, udisanje čistog kiseonika brže sagoreva ćelije organizma, pa EGR fabrike ugrađuju da se taj čist kiseonik razblaži azotom, i dobije vazduh, kako bi nam se produžio životni vek.

Re: Zatvaranje EGR ventila

Poslato: 11 Apr 2012, 09:43
od Laki021
Vole ljudi da se pozivaju na kvalitet goriva u Srbiji i kad treba i kad ne treba... Dakle gorivo ne valja, putevi ne valjaju, bas je lako naci neki izgovor da se sebi umiri savest za budalastinu koju neko svesno radi.
Jeste gorivo u Srbiji lose, ali ne bas toliko.
Moji u NS imaju dva dizelasa, oba sa poprilicnim kilometrazama, i gle cuda, na oba auta sve od tih smetala radi bez problema, i EGR i katalizator i DPF na Alfi. Na Alfi smo cak iz dosade cistili EGR, naravno bio je prljav ali ne i zaglavljen. Sa druge strane ovde u CH je drug sa istim motorom i daleko manjom kilometrazom vec dva puta imao ozbiljnih problema jer je EGR bio komplet zaglavljen, nije valjda da je gorivo u CH tako lose...

Re: Zatvaranje EGR ventila

Poslato: 11 Apr 2012, 09:59
od nikaragva
Mozda kod nas nije EURO V, ali je makar EURO IV :)

Re: Zatvaranje EGR ventila

Poslato: 11 Apr 2012, 11:44
od noob
Ako je dobar e. dizel što ledi na -15 stepeni :dobarvic:
U kojoj zemlji se još proizvodi D2 sem kod nas? Nigde :mrgreen:

Loše gorivo u Srbiji
Od 100 rangiranih zemalja, Srbija se po kvalitetu goriva nalazi na 93. mestu, uz Panamu, Urugvaj, Kirgistan i Tadžikistan, što je pad za dva mesta u odnosu na kraj prošle godine, utvrdio je Međunarodni centar za merenje kvaliteta goriva iz Vašingtona, piše Danas
http://www.prva.rs/sr/vesti/ekonomija/s ... rbiji.html

ae nek sad neko napiše kako imamo dobro gorivo, majku mu više vi i uvoz, i oktani i sve, kako se primite na reklame :kuku: Da ste nekad negde preko sipali 95 ili 98 oktana videli bi razliku, kakavih crni 98 oktana ovde :thumbdown:
Prvi služebi put kad budem nekog vozio preko (vozač po zanimanju), sipam u kantice ED i 98 oktana i donosim nekom sa foruma da isproba, jedino hoću da mu gledam facu dok bude probao, ovde nek napiše utiske.

Re: Zatvaranje EGR ventila

Poslato: 11 Apr 2012, 11:51
od robbief
Moja Lybra je stigla iz Italije sa vec zatvorenim EGR ventilom, tako da nismo samo mi ti koje zabole za ekologiju. U pitanju je bio 1,9JTD od 115ks.

edit. Uzgred budi receno MAF senzor je bio potpuno zaprljan kao da nikad nije bio ciscen.

edit2: rec majtora o EGR-u: "egr ventil se potpuno otvara kad je motor hladan da bi deo izduvnih gasova vratio u cilindre na dodatno sagorevanje i smanjio dimljenje.zbog velike kolicine garezi (lose gorivo) egr zablokira ostane otvoren i kad je motoru potreban hladnija smesa(zbog toga je tu i interkuler)on ga i dalje puni vrelim gasovima a usisnu granu i senzor garezi.zatvaranjem egr-a malo sporije zimi zagrevas motor i vise zagadjujes okolinu.egr se blokira,zatvara fizicki a elektronski je i dalje prisutan.najbolje resenje jeste ciscenje ako je moguce.zakljucak izvedi sam"