Stranica 1 od 3

WLTP vs NEDC standard i šta je tu realno

Poslato: 17 Sep 2025, 16:23
od pedalaš
pedalaš napisao: 16 Sep 2025, 10:04 "Što se tiče potrošnje: Cityray u kombinovanoj vožnji troši oko 6,3 litara goriva na 100 km" ( iz promo teksta )

Verujem da bez problema može toliko na magistrali, pa i u kombinaciji sa do 20% auto puta. Ali pri tome i sa 0% gradske vožnje :)
Sad pogledah domaći sajt za Geely.
Pa, u tehničkim podacima na sajtu oni deklarisanu potrošnju navode samo po prastarom ( i potpuno nerealnom ) NEDC protokolu. NEDC je čista bajka.
Zar to sme tako ?
Zar nisu u obavezi da navode deklaraciju potrošnje po ( realnijem ) WLTP standardu ? I samo taj WLTP podatak deklaracije se i prijavljuje Agenciji za bezbednost saobraćaja.
A koliko li onda tek zaista troši recimo Starray 2,0, ako njemu na sajtu stoji deklaracija potrošnje od „8,3 (NEDC)“ i za NEDC standard vezana emisija CO2 od čak 192 gr CO2 ( što je po WLTP još više ).
Inače, u Francuskoj bi za emisiju CO2 od 192 grama pri kupovini platio eko malus od „samo“ 67.467 €.

https://www.eplaque.fr/en/car-registrat ... hatgpt.com

Re: Geely Cityray

Poslato: 17 Sep 2025, 17:05
od BigMazzy
To ti je upravo dokaz da Kinezi kad bi koristili WLTP standard da cifre ne bi bile uopšte prihvatljive potencijalnim kupcima.

A kako izgledaju fabrički podaci a kako test :

The official claimed fuel consumption for the Chery Omoda 5 FX is 6.9L/100km, using 91-octane unleaded petrol. However, actual fuel consumption on test can be higher, with some reports showing around 7.9L/100km and others even reaching 10.3L/100km

Mala li je razlika, ili lažiranje.
A sa druge strane, rezervoar od 50l sa ovom potrošnjom daje a
Smešan domet, realno za neke današnje pojmove.

Sent from my SM-S926B using Tapatalk



Re: Geely Cityray

Poslato: 17 Sep 2025, 19:17
od Heinz
pedalaš napisao: 17 Sep 2025, 16:23 Zar to sme tako ?
Од 1. јануара 2019. године земље чланице Европске уније треба да користе само вредности потрошње горива и емисије СО2 према WLTP тесту за извештавање потрошача.
....
Да би мере за смањење емисије гасова са ефектом стаклене баште биле ефикасније, потенцијални купци нових возила морају бити детаљно информисани. Из тог разлога од 1999. године у Европској унији постоји обавеза означавања економичности потрошње горива и емисијама СО2 из нових путничких аутомобила у складу са Директивом 1999/94/ЕZ о доступности података за потрошаче о потрошњи горива и емисији СО2 у вези са продајом нових путничких аутомобила.
У Републици Србији је 2022. године донешен Правилник о подацима о економичности потрошње горива и емисијама СО2 из нових путничких возила ("Службени гласник РС", број 107 од 16. септембра 2022.), према којем сваки добављач нових путничких возила намењених за продају у Републици Србији морају на сваком продајном месту, укључујући изложбене просторе и сајмове и електронске медије, дати податке о потрошњи горива и специфичним емисијама СО2 нових путничких аутомобила.
...
Добављач је дужан за сваки модел новог путничког возила, који ставља на српско тржиште ради продаје или давања на лизинг, изради ознаку економичности потрошње горива, емисијама СО2 и загађујућих материја у ваздух. Ознака мора бити постављена на предње лево бочно стакло сваког новог путничког возила који се налази на продајном месту, или постављена највише 50cm од путничког возила.
Садржај обрасца ознаке је прописан Правилником о подацима о економичности потрошње горива и емисијама СО2 из нових путничких возила, а образац се може преузети на порталу Агенције за безбедност саобраћаја.
...

Dakle, nismo EU, Kina nije EU, sve čisto.

Re: Geely Cityray

Poslato: 18 Sep 2025, 10:31
od pedalaš
Heinz napisao: 17 Sep 2025, 19:17
pedalaš napisao: 17 Sep 2025, 16:23 Zar to sme tako ?
Од 1. јануара 2019. године земље чланице Европске уније треба да користе само вредности потрошње горива и емисије СО2 према WLTP тесту за извештавање потрошача.
....
Да би мере за смањење емисије гасова са ефектом стаклене баште биле ефикасније, потенцијални купци нових возила морају бити детаљно информисани. Из тог разлога од 1999. године у Европској унији постоји обавеза означавања економичности потрошње горива и емисијама СО2 из нових путничких аутомобила у складу са Директивом 1999/94/ЕZ о доступности података за потрошаче о потрошњи горива и емисији СО2 у вези са продајом нових путничких аутомобила.
У Републици Србији је 2022. године донешен Правилник о подацима о економичности потрошње горива и емисијама СО2 из нових путничких возила ("Службени гласник РС", број 107 од 16. септембра 2022.), према којем сваки добављач нових путничких возила намењених за продају у Републици Србији морају на сваком продајном месту, укључујући изложбене просторе и сајмове и електронске медије, дати податке о потрошњи горива и специфичним емисијама СО2 нових путничких аутомобила.
...
Добављач је дужан за сваки модел новог путничког возила, који ставља на српско тржиште ради продаје или давања на лизинг, изради ознаку економичности потрошње горива, емисијама СО2 и загађујућих материја у ваздух. Ознака мора бити постављена на предње лево бочно стакло сваког новог путничког возила који се налази на продајном месту, или постављена највише 50cm од путничког возила.
Садржај обрасца ознаке је прописан Правилником о подацима о економичности потрошње горива и емисијама СО2 из нових путничких возила, а образац се може преузети на порталу Агенције за безбедност саобраћаја.
...

Dakle, nismo EU, Kina nije EU, sve čisto.
Idi ti na sajt Agencije za bezbednost soabraćaja i pogledaj važeći „Водич о економичности потрошње горива, емисијама СО2 и загађујућих материја у ваздух нових путничких аутомобила доступних на тржишту Републике Србије“.

Za sva tamo navedena vozila ( pa i za tamo naznačene modele brenda „Geely“ ) podaci su dati samo na bazi WLTP.
NEDC se više ne koristi. I ne sme da se koristi.
I otuda ostaje nejasno zašto na zvaničnom domaćem sajtu Geely-a postoje navedeni samo NEDC podaci. Što kod kupaca može da izazove zabludu ( po pitanju ekonomičnosti vozila ), jer kupci opravdano očekuju od prodavca onu vrstu podataka koja je propisana i koja se i nalazi na sajtu AEBS-a.

Na sajtu AEBS-a ne postoje bilo kakvi podaci za ovaj novi Cityray, ali, postoje, recimo, za manji i lakši Coolray, sa istim motorom i on po WLTP ima deklarisanu potrošnju oko jedan litar veću nego što uvoznik za Geely na svom sajtu navodi za Cityray ( ali samo po NEDC ).

Da naša Tržišna inspekcija radi svoj posao, ovo se ne bi dešavalo.

Re: Geely Cityray

Poslato: 19 Sep 2025, 09:45
od Heinz
pedalaš napisao: 18 Sep 2025, 10:31 NEDC se više ne koristi. I ne sme da se koristi.
Da naša Tržišna inspekcija radi svoj posao, ovo se ne bi dešavalo.
Gde se u navedenom Pravilniku spominje WLTP?

Re: Geely Cityray

Poslato: 19 Sep 2025, 10:45
od pedja
Ljudi, ima li neko uputstvo za tumačenje podataka o prosečnoj potrošnji? Ispod 100 strana je neozbiljno, da se lepo ustanovi odakle ostupanja od realne potrošnje, te odakle razlika u metodama.

Послато са SM-G980F помоћу Тапатока


Re: Geely Cityray

Poslato: 19 Sep 2025, 12:01
od Heinz
Polako, prvo da rešimo pravna pitanja.

Sent from my SM-S918B using Tapatalk

Re: Geely Cityray

Poslato: 20 Sep 2025, 13:50
od pedalaš
Ja samo ukazah da svaki naš uvoznik novih automobila kod AEBS-a za svaki pojedinačni model koji nudi na tržištu Srbije mora da registruje podatke o deklarisanoj WLTP potrošnji i deklarisanoj emisiji CO2 po WLTP standardu, kao i da su samo takvi ( WLTP ) podaci navedeni na sajtu AEBS-a.
Nikakvi NEDC podaci ne postoje na sajtu AEBS-a.
Zar su svi ostali uvoznici u Srbiji budale pa da na svojim sajtovma za modele koje nude deklarišu WLTP podatke (pa to, recimo, radi i uvoznik za Chery ), a samo je uvoznik za Geely toliko pametan pa na Geely sajtu za Srbiju ekonomičnost modela tog brenda koje nudi preporučuje samo sa NEDC podacima ?

Re: Geely Cityray

Poslato: 20 Sep 2025, 19:50
od Heinz
Gde piše ta obaveza i gde se mogu pročitati ti podaci?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk


Re: Geely Cityray

Poslato: 20 Sep 2025, 20:44
od elMaestro
I sta je AEBS? Iskreno, ne verujem da se ikakav naš državni organ ili agencija poziva na taj tip standarda kada mnoge druge stvari nisu regulisane ili su regulisane haotično.

Re: Geely Cityray

Poslato: 20 Sep 2025, 22:03
od pedalaš
Heinz napisao: 20 Sep 2025, 19:50 Gde piše ta obaveza i gde se mogu pročitati ti podaci?

Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Ja gore negde napisah da se na sajtu Agencije za bezbednost soabraćaja može pogledati važeći „Водич о економичности потрошње горива, емисијама СО2 и загађујућих материја у ваздух нових путничких аутомобила доступних на тржишту Републике Србије“

Kad otvoriš "Vodič", samo kucaj u pretraživač "WLTP".

Ne kažem da je "Vodič" baš bez greške. Ali, tamo NEDC podataka nema.

A izmedju ostalih grešaka Agencije, kada su nabrajali najekonomičnija vozila po klasama, Agencija za Jazz hibrid nije uočila da je on hibrid ( benzin - elektro ) i stavila ga je pri rangiranju na čelo klase nehibrida :)

Re: Geely Cityray

Poslato: 21 Sep 2025, 11:17
od Heinz
Znači da ipak ne postoji ta obaveza.

Re: Geely Cityray

Poslato: 21 Sep 2025, 13:51
od pedalaš
Znači da kod AEBS-a ipak nisi našao registrovane bilo kakve NEDC podatke, već samo WLTP :)

Re: Geely Cityray

Poslato: 21 Sep 2025, 14:34
od elMaestro
Aj opet da pitam, koji je to sajt AEBS-a? Ako se misli na Agenciju za bezbednost saobraćaja, ja tamo nisam našao ni katalog tih novih vozila, a kamoli pravilnik o načinima ispitivanja potrošnje.

Re: Geely Cityray

Poslato: 21 Sep 2025, 16:23
od pedalaš