Merenje ulja u motoru...
Re: Merenje ulja u motoru...
Posledica cele te veće potrošnje ulja je da je u motoru uvek sveže ulje i servise možemo da radimo ređe pa za 5 godina uštedimo sigurno jedan mali servis Malo šale, ali možda ima malo istine
- cozmo
- Postovi: 5048
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:50
- Garaža: Peugeot 307 1.6 HDI, Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
- Lokacija: Novi Sad
Re: Merenje ulja u motoru...
Evo , fotkacu ti sipku meraca posle 12.000 km od malog servisa, pa ces se uveriti i sam.
Sent from my moto g(9) plus using Tapatalk
"This is Chief Inspector Clouseau’s residence. This is Chief Inspector Clouseau speaking on the pheun.”
Re: Merenje ulja u motoru...
.. .a to bi moglo da se definiše - i sve dok su izmereni parametri izduvnih gasova u normalnim/propisanim granicama.
Re: Merenje ulja u motoru...
Kod mene na meraču se ne vidi značajno opadanje nivoa ulja, ali sad kad sam menjao izašlo je malo više od 3.5 litara, plus verovatno nešto što je ostalo u filteru (recimo 0.1L) posle 7k km; sipao sam nešto manje od 4 litre prošli put, dakle potrošio je recimo pola litre što je prihvatljivo, pogotovu za ovaj motor (4A91) koji inače često ima probleme sa potrošnjom ulja. Ovaj put je bilo dosta gradske vožnje i kraćih relacija pa je verovatno i to imalo nekog uticaja. U motor inače ide 4.2L, sad trenutno Ravenol VST 5W40.
Inače, nije sve ni u zapremini ili izmerenom nivou ulja, ulje može biti i razređeno gorivom pa da na oko izgleda kao da nema potrošnje, ali to je već druga tema.
Inače, nije sve ni u zapremini ili izmerenom nivou ulja, ulje može biti i razređeno gorivom pa da na oko izgleda kao da nema potrošnje, ali to je već druga tema.
Re: Merenje ulja u motoru...
Da, pisano je o tome.
Kod benzinca je to manje izzražen efekat jer oni genelrano imaju više radne temperature ulja a i sam benzin (tj pare) ispari iz ulja dok je kod dizlea taj scenario dosta redji i teško se dogodi jer dizel teško prelazi u stanje gasne faze/pare na tim temperaturama plus je obično niža radna temperatura i motora i samim tim ulja.
Pojednsotavljeno, kod benzinca se jasno vidi trošenje ulja i nema zalivanja gorivom (ukoliko nije nešto baš neispravno pa ekstremno naliva benzin) dok je kod dizela stanje da se povećava nivo ulja usled dizela koji ostaje u karteru i ne ispari.
A za svaki pojedinačni motor i slučaj može se razmatrati koliko je taj efekat porasta ulja usled slivanja goriva manje ili više izražen/ primetan izmedju 2 zamene ulja.
Kod benzinca je to manje izzražen efekat jer oni genelrano imaju više radne temperature ulja a i sam benzin (tj pare) ispari iz ulja dok je kod dizlea taj scenario dosta redji i teško se dogodi jer dizel teško prelazi u stanje gasne faze/pare na tim temperaturama plus je obično niža radna temperatura i motora i samim tim ulja.
Pojednsotavljeno, kod benzinca se jasno vidi trošenje ulja i nema zalivanja gorivom (ukoliko nije nešto baš neispravno pa ekstremno naliva benzin) dok je kod dizela stanje da se povećava nivo ulja usled dizela koji ostaje u karteru i ne ispari.
A za svaki pojedinačni motor i slučaj može se razmatrati koliko je taj efekat porasta ulja usled slivanja goriva manje ili više izražen/ primetan izmedju 2 zamene ulja.
Re: Merenje ulja u motoru...
A sad jedna zanimljivost tj. nedosednost koja može da napravi problem.
Mislim da sam više puta u ovoj temi naglašavao kako dokumentacija ume da bude nedosledna. U ovom slučaju se radi o korisničkom uputstvu za Škoda Fabia 1.
Suština priče je da je prevodioc ili onaj koji je kucao uputstvo na srpskom napravio previd pa je umesto slova B naveo slovo C.
We recommend maintaining the oil level within the range B if the engine has been
operating at high loads, for example during a lengthy motorway trip during the
summer months, towing a trailer or negotiating a high mountain pass, but not
above this
Prilikom izuzetnog opterećenja motora, npr. na dužim putovanjima leti, prilikom
vožnje sa prikolicom, ili u vožnji po planinskim putevima,preporučujemo da
održavate ulje u oblasti C, ali ne i više
Engleski, strana 155 https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualS ... Manual.pdf
Srpski strana 145 https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualS ... Manual.pdf
Posebno je interesantno što je suštinski VW odlično koncipirao merenje i objašnjenja dopunjavanja ulja - time što je kreirao merač/šipku sa tri oblasti, i shodno tome dao adekvatna objašnjenja (u engleskom prevodu, a tako piše i u nemačkom).
Dakle, treba da bude u oblasti B, a ne u oblasti C.
Mislim da sam više puta u ovoj temi naglašavao kako dokumentacija ume da bude nedosledna. U ovom slučaju se radi o korisničkom uputstvu za Škoda Fabia 1.
Suština priče je da je prevodioc ili onaj koji je kucao uputstvo na srpskom napravio previd pa je umesto slova B naveo slovo C.
We recommend maintaining the oil level within the range B if the engine has been
operating at high loads, for example during a lengthy motorway trip during the
summer months, towing a trailer or negotiating a high mountain pass, but not
above this
Prilikom izuzetnog opterećenja motora, npr. na dužim putovanjima leti, prilikom
vožnje sa prikolicom, ili u vožnji po planinskim putevima,preporučujemo da
održavate ulje u oblasti C, ali ne i više
Engleski, strana 155 https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualS ... Manual.pdf
Srpski strana 145 https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualS ... Manual.pdf
Posebno je interesantno što je suštinski VW odlično koncipirao merenje i objašnjenja dopunjavanja ulja - time što je kreirao merač/šipku sa tri oblasti, i shodno tome dao adekvatna objašnjenja (u engleskom prevodu, a tako piše i u nemačkom).
Dakle, treba da bude u oblasti B, a ne u oblasti C.