Zvučna izolacija kabine i nivo buke
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23827
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Zvučna izolacija kabine i nivo buke
Nije samo u potrosnji, tisi su, narocito na visokim brzinama, naravno sa istom izolacijom.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Alfa Romeo Stelvio
pa dobro napisao sam generalno razlog zbog kog ce 90% prosecnih vozaca kupiti dizel a to je potrosnja, malo njih razmislja o tome da se taj motor vrti na manjim obrtajima od benzica i da ce stvarati manje buke a i to je relativna stvar zavisi od auta do auta
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23827
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo Stelvio
Pa nije bas relativno stotine obrtaja razlike na 130 ili 150. Meni npr. jeste bitno. Ali OK, potrosnja sigurno jeste glavni faktor za kupovinu, zato se Srbija gusi u starim dizelima.
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Zvučna izolacija kabine i nivo buke
mislio sam na nivo buke kao relativnu stvar jer nije isti kod svakog auta, kod nekog ce buka biti veca na 120 kod nekog manja zbog samog motora, auta, izolacije ali opet kazem mnogo mali broj ljudi ce to uzeti kao bitan faktor kod odabira svi gledaju potrosnju.
Skoro sam bas pricao sa likom koji mi se hvali kako mu auto proizvodi naftu, kao dok vozio benzinca ne moze da ga napoji, torosio mu 10l u gradu a sad mu dizel 1.9 ili 2.0 ne znam sta bese milina malo trosi
Skoro sam bas pricao sa likom koji mi se hvali kako mu auto proizvodi naftu, kao dok vozio benzinca ne moze da ga napoji, torosio mu 10l u gradu a sad mu dizel 1.9 ili 2.0 ne znam sta bese milina malo trosi
Re: Alfa Romeo Stelvio
Kad kupiš stari dizel - da, kad kupiš novi i platiš ga 10% skuplje nego ekvivalentan benzinac, mnogo daleko bude ta niža potrošnja, koju retko ko ikad može da dosegne u privatnom automobilu. Drugo su firme i flote.
Re: Alfa Romeo Stelvio
Moderni turbo benzinci su se opasno približili dizelu po svemu.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
Re: Alfa Romeo Stelvio
Samo potrošnja jeste prednost dizela, oduvek bilo jedino.
To da je dizel tiši od benzinca prvi put čujem a takav auto/motor kombinaciju još nisam video.
Dizel može ali i ne mora da ima manje obrtaje a i ako ima razlika je simbolična.
Kod modernih benzinaca pre bih rekao da mogu da imaju manje obrtaje od dizela jer su snažniji kroz ceo opseg.
To se naročito primeti pri malim obrtajima, dizeli su često mrtvi ispod 1400-1500 obrtaja a benzinci tu već postižu pik momenta.
Dizel je teško voziti sa recimo 1100-1200 obrtaja dok je to laganica kod benzinca.
A sa druge strane 3,000obrtaja benzinac prede a dizel na 3,000 tutnji.
Često je dizel već na 3,500 u limitu, i naglo mu opada obrtni moment posle toga a to znači da naglo mu rastu potrebni obrtaji.
Pričamo o malim dizelima do 2,000 kubika i 4 cilindra, šestaci dizeli su neka druga kategorija i ugladjenosti i buke.
Ja da biram dizel vs. benzinac po pitanju buke i ugladjenosti rada ne bih 2 puta razmišljao-shodno iznetom utisku/ poredjenju.
Re: Alfa Romeo Stelvio
Ja mogu da iznesem moje primere, punto mi je benzinac i na 120-125 na sat to je 3500rpm i prilicno je bucan zato ga vozim na 3000rpm kao neki kompromis brzine i buke, citroen je bio 1.6 dizel i na 120 je isao 2500 rpm sto je poprilicno manje od 3500 i tiho kad i moja zena primetila razliku kad smo uzeli punta onda je jasno da razlika postoji. Imao sam i alfu 147 isto benzinac isto je bila bucna u odnosu na citroen i isto tako neki opseg brzine i obrtaja ne secam se tacno a imao sam i 156 jtd ali ona je recimo bila bucna u nivou benzinca jer je jtd 8v traktorce, zato kazem sve je od auta do auta, jer ima dosta faktora izolacija, aerodinamika, dal ima 5 ili 6 brzina, kakav mu je izduv (dal je sportski ili nije) od same generacije auta i motora, novi dizeli su bas tihi, itd itd. mnogo je bitno ako dizel ima 6. brzinu. Sve ovo pricamo za voznju na AP, po gradu je druga prica
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo Stelvio
Babe i zabe...
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: Alfa Romeo Stelvio
Malo je napredovalo od 90tih.
Re: Alfa Romeo Stelvio
omp, ne mogu da pohvatam šta porediš...
1,6 turbo benzin koji motor u kom autu i koliko rpm vs 1,6 turbo dizel koji motor u kom autu i koliko rpm?
Ili porediš atmo benzin sa atmo dizelom jer pominješ Alfu 147?
Buka pri recimo 150km/h laganog kruziranja.
Ja najsvežije što mogu da uporedim su moji benzinac prastare konstrukcije koji se vrti 2,700 rpm i dizelaš nešto mladje (a opet stare konstrukcije) koji se vrti 2,600 rpm- oba pri 130 km/h. Dizelaš 250Nm/1750rpm , benzinac 235Nm/1800rpm (fabrički podaci).
Pri čemu motor dizelaša se uvek čuje u kabini a motor benzinca se ne čuje u kabini.
Ono što ih bitno razlikuje je potrošnja, obrtaji na kojima rade su prilično slični -0,5km/h razlike za svakih 100rpm razlike.
Najprostije za poredjenje, neki auto koji ima ponudu i benzinca i dizela u istom modelu.
Na primer 2,0 benzin od recimo 250-280KS prema 2,0 dizelu od recimo 170-210KS, oba u istom autu, istog segmenta, istog proizvodjača.... nešto od VWa/Škode, Seata, Audija/ ili Mercedes, ili BMW ili Volvo ili...
može recimo i Punto 1,3 dizel (turbo) vs Punto 1,4 benzin (turbo). (1,4 jer mislim da nema 1,3 benzin).
Ili 1,5 dizel (turbo) vs 1,5 benzin (turbo)..
Mogli bi i za Stelvio da se možda pronadju podaci o buci i uporedi benzinac u odnosu na dizel kao i obrtaji. Procenio bih da benzinac 2,0/280KS ne treba više od 1700-1800 obrtaja da se vrti za 120-125km/h.
Navodim na turbo motore jer koncepta atmo motora nema već skoro 25 godina (osim SDI i još ponekog dizela atmo)kod novijih konstrukcija vozila. I benzinci su odavno turbo iz istih razloga kao kod dizela, manje troše a bolje perfomanse uz manju kubikažu (čitati ekologija na papiru zadovoljena).
1,6 turbo benzin koji motor u kom autu i koliko rpm vs 1,6 turbo dizel koji motor u kom autu i koliko rpm?
Ili porediš atmo benzin sa atmo dizelom jer pominješ Alfu 147?
Buka pri recimo 150km/h laganog kruziranja.
Ja najsvežije što mogu da uporedim su moji benzinac prastare konstrukcije koji se vrti 2,700 rpm i dizelaš nešto mladje (a opet stare konstrukcije) koji se vrti 2,600 rpm- oba pri 130 km/h. Dizelaš 250Nm/1750rpm , benzinac 235Nm/1800rpm (fabrički podaci).
Pri čemu motor dizelaša se uvek čuje u kabini a motor benzinca se ne čuje u kabini.
Ono što ih bitno razlikuje je potrošnja, obrtaji na kojima rade su prilično slični -0,5km/h razlike za svakih 100rpm razlike.
Najprostije za poredjenje, neki auto koji ima ponudu i benzinca i dizela u istom modelu.
Na primer 2,0 benzin od recimo 250-280KS prema 2,0 dizelu od recimo 170-210KS, oba u istom autu, istog segmenta, istog proizvodjača.... nešto od VWa/Škode, Seata, Audija/ ili Mercedes, ili BMW ili Volvo ili...
može recimo i Punto 1,3 dizel (turbo) vs Punto 1,4 benzin (turbo). (1,4 jer mislim da nema 1,3 benzin).
Ili 1,5 dizel (turbo) vs 1,5 benzin (turbo)..
Mogli bi i za Stelvio da se možda pronadju podaci o buci i uporedi benzinac u odnosu na dizel kao i obrtaji. Procenio bih da benzinac 2,0/280KS ne treba više od 1700-1800 obrtaja da se vrti za 120-125km/h.
Navodim na turbo motore jer koncepta atmo motora nema već skoro 25 godina (osim SDI i još ponekog dizela atmo)kod novijih konstrukcija vozila. I benzinci su odavno turbo iz istih razloga kao kod dizela, manje troše a bolje perfomanse uz manju kubikažu (čitati ekologija na papiru zadovoljena).
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23827
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo Stelvio
Evo poredjenja koje nije babe i zabe. Dizel je minimalno tisi, mislio sam da je razlika veca.
https://www.auto-motor-und-sport.de/tes ... che-daten/
- Prikačeni fajlovi
-
- Screenshot_2023-03-25-13-21-54-937_com.android.chrome.jpg (41.11 KiB) Pogledano 2971 put
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
U D segmentu je motor već neprimetan, bez obzira da li je dizel ili benzinac.
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
dragvorl, to je Innengerausch , nije buka motora već vozila ( u kabini) . Sasvim druga stvar koja uglavnom ne zavisi od motora i potiče od drugih izvora gde je šum vetra i kotrljanje guma osnovni vid na tim brzinama o kojima se priča tipa 130 ili 150.
A ta razlika od 1dB (po A krivi) se ne može čuti, tj mi ne možemo da primetimo u praksi. Da pouzdano razlikujemo npr 70dB od 71dB.
Kao što je nidža naveo, motor ne bi trebalo da se čuje u D ili E segmentu bilo koje gorivo da je, postoji izolacija izmedju motora i kabine adekvatno uradjena.
A ta razlika od 1dB (po A krivi) se ne može čuti, tj mi ne možemo da primetimo u praksi. Da pouzdano razlikujemo npr 70dB od 71dB.
Kao što je nidža naveo, motor ne bi trebalo da se čuje u D ili E segmentu bilo koje gorivo da je, postoji izolacija izmedju motora i kabine adekvatno uradjena.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 23827
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Zvučna izolacija kabine i nivo buke
Naslov teme kaze...
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money