Električni automobili
Re: Električni automobili
Isteklo vreme za edit...
Accu Tesla Model 3 75kWh 2022 accupack batterij
€ 7.500,00
https://link.marktplaats.nl/m2051919145
Accu Tesla Model 3 75kWh 2022 accupack batterij
€ 7.500,00
https://link.marktplaats.nl/m2051919145
Re: Električni automobili
Kad će Alvirko da objasni kako je to isplativo?
- Gazu
- Postovi: 2142
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Električni automobili
Isplativo kako iz čijeg ugla. Deluje da će svakako biti isplativo onima što bi prodali auto pre isteka garantnom roka, pa kupili sledeći. A mi što šacujemo samo polovne, šta reći...
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Električni automobili
Čekaj, kako isplativo da platiš 60,000 kanadjana, za koliko onda da prodaš da se to isplati?
Uz ogradu i veliki znak pitanja ako je uopšte potrebna zamena jer ono što se vidi iz drugog slušanja sa klipa radi se o klasičnoj prevari kupca, barem tako deluje jer sve funkcioniše i nema nikakve greške u radu a niti očitavanjem prijava greške.
Uz ogradu i veliki znak pitanja ako je uopšte potrebna zamena jer ono što se vidi iz drugog slušanja sa klipa radi se o klasičnoj prevari kupca, barem tako deluje jer sve funkcioniše i nema nikakve greške u radu a niti očitavanjem prijava greške.
- Gazu
- Postovi: 2142
- Pridružio se: 08 Feb 2022, 00:31
- Garaža: Opel Astra G 1.6i-16V
- Lokacija: Novi Sad
Re: Električni automobili
Ne znam, ofrlje govorim, iskreno da kažem. Prosto izbeći da poseduješ taj auto kad dođu na red skupe zamene baterija i popravke. A ako se dovoljno vozi i puni svojom sopstvenom strujom, verovatno će sebe otplaćivati, tj. tu razliku. A pri tom imaš i zadovoljstvo da voziš skroz nov auto.
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
Re: Električni automobili
To da, ako je taxi ili nesko slično vozilo u profesionalnoj upotrebi pa prelazi enormne godišnje kilometraže i ako imaš sopstveni izvor energije (solar, hidro, šta već) ili besplatni punjač onda se sigurno otplati na razlici cene relativno brzo. Kod nas još uvek je povoljno i korišćenje energije po ceni za domaćinstva sve dok je u plavoj zoni i male su dnevne kilometraže pa odgovara sporo punjenje.
To podrazumeva da se radni vek vozila dogodi tokom garancije ili tu negde.
Ali ako nešto od toga nije ispunjeno a pogotovu ako trebaju popravke tog reda 20,000-30,000-50,000 evra u prvih 10 godina eksploatacije onda je vrlo upitno da li se isplati, koliko i kada.
Problem je u tome što uglavnom ne postoji (trajna i pouzdana) popravka bilo čega na EV, samo zamena a to važi i za baterije. Isto je i za kontrolere snage tj elektronske prekidače.
Još nije izmišljen metod popravke hemijski potrošene baterije, prosto mora zamena samo je pitanje koliko komada baterija u paketu mora odjednom ili će morati u nekoliko faza/iteracija.
Ista priča kao sa problemom baterija na telefonima, alatima, laptopovima i svemu što koristi istu tehnologiju.
Može da se promeni po 1 ili 2 baterije u paketu od 8 ali to kratko traje, onda opet ide promena/popravka i tako...sve dok se ipak mora promeniti svih recimo 8 komada baterija u tom nekom bateri paketu.
Jedno barem 30 tak popravki/zamena baterija (ćelija tzv) sam ja uradio lično i iskustvo se uvek ponavlja na isti način.
...........................
Kažu da je bogata ponuda polovnih Leaf pogonskih agregata i baterija, tj gotovo 90+% je pokvareno nedugo nakon isteka garancije pa se ne isplati popravka i ide na otpad.
Sa druge strane velika ponuda agragata sa Leafa znači i nisku cenu pa su ti agregati počeli da se masovnije koriste za konverzije klasičnih SUS (izbacivanje) na elektro pogon (uradi sam ili male manufakture) verzije.
Odnosi se na Norvešku i tamošnju situaciju.
Pratim nekoliko takvih konverzija, kažu ljudi da nabavna cena polovnog ispravnog motora bude oko 5-10% novog.
To podrazumeva da se radni vek vozila dogodi tokom garancije ili tu negde.
Ali ako nešto od toga nije ispunjeno a pogotovu ako trebaju popravke tog reda 20,000-30,000-50,000 evra u prvih 10 godina eksploatacije onda je vrlo upitno da li se isplati, koliko i kada.
Problem je u tome što uglavnom ne postoji (trajna i pouzdana) popravka bilo čega na EV, samo zamena a to važi i za baterije. Isto je i za kontrolere snage tj elektronske prekidače.
Još nije izmišljen metod popravke hemijski potrošene baterije, prosto mora zamena samo je pitanje koliko komada baterija u paketu mora odjednom ili će morati u nekoliko faza/iteracija.
Ista priča kao sa problemom baterija na telefonima, alatima, laptopovima i svemu što koristi istu tehnologiju.
Može da se promeni po 1 ili 2 baterije u paketu od 8 ali to kratko traje, onda opet ide promena/popravka i tako...sve dok se ipak mora promeniti svih recimo 8 komada baterija u tom nekom bateri paketu.
Jedno barem 30 tak popravki/zamena baterija (ćelija tzv) sam ja uradio lično i iskustvo se uvek ponavlja na isti način.
...........................
Kažu da je bogata ponuda polovnih Leaf pogonskih agregata i baterija, tj gotovo 90+% je pokvareno nedugo nakon isteka garancije pa se ne isplati popravka i ide na otpad.
Sa druge strane velika ponuda agragata sa Leafa znači i nisku cenu pa su ti agregati počeli da se masovnije koriste za konverzije klasičnih SUS (izbacivanje) na elektro pogon (uradi sam ili male manufakture) verzije.
Odnosi se na Norvešku i tamošnju situaciju.
Pratim nekoliko takvih konverzija, kažu ljudi da nabavna cena polovnog ispravnog motora bude oko 5-10% novog.
Re: Električni automobili
Te Leaf neće baš niko. Em se pune na chademo, em im je katastrofa rešen sistem baterija. Baš za njih kažu da su najveće smeće u EV industriji.
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Sent from my SM-N9860 using Tapatalk
Re: Električni automobili
To će tržište polovnih vozila da izreguliše, a povratno i novih, jer će rate lizinga za kola koja niko neće da kupi polovna biti vrlo visoke. Uspešni u tom procesu će da prežive. Nije dovoljno da naprave kola koja dobro rade u garanciji, a posle raspad, nema od te bajke ništa.
Re: Električni automobili
Zove danas drugarica moju sestru u panici da je pokupi jel je crkao auto. Moja sestra smireno jel si pokusala da ga iskljucis sacekas malo pa ponovo ukljucis, saceka malo i prekine razgovor i kaze sve je u redu nije vise frka…
PS: Dole prica niti je strasna niti je katastrofalna treba je odgledati cak je vrlo pozitivna za naslov i definitivno cene recikliranih baterija sa ugradnjom su ispod 10k…
PS: Dole prica niti je strasna niti je katastrofalna treba je odgledati cak je vrlo pozitivna za naslov i definitivno cene recikliranih baterija sa ugradnjom su ispod 10k…
- Saša
- Postovi: 13145
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Električni automobili
Lik je ipak u tih poslednjih godinu dana prešao preko 160.000 km a bateriju je punio triput dnevno, prvo preko noći kod kuće i onda još dvaput na super chargeru. Sve je to očekivano. Pritom to nije bio novi auto već model iz 2019.-te. I pozitivan je pored svega jer je (sada) očigledno svestan da je to moralo da se desi. U jednoj godini je prešao više nego mnogi za 8 ili 10 godina i isto toliko punjenja/pražnjenja “spakovao” u tu jednu godinu. Nema perpetum mobile-a kao ni besplatnog ručka.
Re: Električni automobili
Divno.
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Električni automobili
Obrisan je post na FB.
Re: Električni automobili
Nije
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
Re: Električni automobili
Mada, kada se otvori kućište baterijskog pakovanja Ioniq-a, sve to meni deluje "rastavljivo" i "pojedinačno zamenjivo". Kao da ništa tu nije "zavareno" ili "zaliveno".
Samo je tu najveći problem velika pohlepa.