Uticaj boje vozila na zagrevanje unutrašnjosti
- Darko
- Postovi: 9093
- Pridružio se: 12 Sep 2012, 16:05
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 Mjet
- Lokacija: Lungomare
Re: BMW 316d
Da li i folije na staklima mogu dosta sniziti temperaturu unutar vozila?
Re: BMW 316d
Naravno.
Grejanje na suncu je jedan od glavnih razloga zasto bih uvek uzeo beli auto pre crnog, razlika je neverovatna.
U MythBusterrsima su isto testirali ovo i razlika je bila oko 25 stepeni (celzijusa) unutar crnog i belog auta.
Iz istog razloga ne nosim tamne majice leti.
Grejanje na suncu je jedan od glavnih razloga zasto bih uvek uzeo beli auto pre crnog, razlika je neverovatna.
U MythBusterrsima su isto testirali ovo i razlika je bila oko 25 stepeni (celzijusa) unutar crnog i belog auta.
Iz istog razloga ne nosim tamne majice leti.
Re: BMW 316d
Mogu i to značajno ali zavisi na kojim staklima imaš folije i sa koje strane greje sunce.
Ako parkiraš tako da ti svetlost ulazi kroz šoferku neće ti pomoći folije, ali ako sunce udara tačno u folije onda je baš osetno hladnije u kolima.
E sad meni je nazad 95%, a napred 85%.
Ako parkiraš tako da ti svetlost ulazi kroz šoferku neće ti pomoći folije, ali ako sunce udara tačno u folije onda je baš osetno hladnije u kolima.
E sad meni je nazad 95%, a napred 85%.
Re: BMW 316d
Problem je sto ja nikada ne bi ugradio folije jer zivim u Holandiji gde pokusavam da uhvatim svaki zrak sunca. I temperatura vazduha tokom leta ne prelazi cesto 21c. To mi je samo aktuelno u juznim krajevima...
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: BMW 316d
U kratkom periodu je razlika velika, ali ako dovoljno dugo na suncu stoje i beli (i srebrni) auto ce se zagrejati skoro koliko i crni.Laki021 je napisao:Naravno.
Grejanje na suncu je jedan od glavnih razloga zasto bih uvek uzeo beli auto pre crnog, razlika je neverovatna.
U MythBusterrsima su isto testirali ovo i razlika je bila oko 25 stepeni (celzijusa) unutar crnog i belog auta.
Iz istog razloga ne nosim tamne majice leti.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: BMW 316d
Hmmm, nece
Hoces da pravimo jednacine?
Hoces da pravimo jednacine?
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: BMW 316d
Samo napred... Nemam nista protiv.
Bilo je testova i u casopisima - kod kuce imam SAT koji je to merio, a bilo je i u emisiji.
Imao sam i tamne i svetle automobile, tako da je i licno iskustvo takvo.
Bilo je testova i u casopisima - kod kuce imam SAT koji je to merio, a bilo je i u emisiji.
Imao sam i tamne i svetle automobile, tako da je i licno iskustvo takvo.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: BMW 316d
Pazi, stvar je vrlo jednostavna.
Auto se zagreva sve dok u njega ulazi vise energije nego sto iz njega izlazi, tj dok se ne ostvari balans. U crni auto ce na suncu zbog crne boje ulaziti vise energije nego u beli, samim tim temperatura na kojoj se javlja balans primanja i odavanja energije se nalazi na visoj temperaturi (sto se vise auto zagreje on odaje vise energije okolini).
Kad su u hladovini onda je naravno svejedno koje je boje.
EDIT evo i naucnih merenja da ne komplikujemo:
http://phys.org/news/2011-10-silver-whi ... ooler.html
Najsmesnije je sto su ovde onda otisli korak dalje pa zbog vece upotrebe AC uporedili i potrosnju (sto jeste tacno), pa ispadne da svetla kola manje trose
Eto objasnjenja za velike razlike u potrosnji raznih ljudi na forumu
Auto se zagreva sve dok u njega ulazi vise energije nego sto iz njega izlazi, tj dok se ne ostvari balans. U crni auto ce na suncu zbog crne boje ulaziti vise energije nego u beli, samim tim temperatura na kojoj se javlja balans primanja i odavanja energije se nalazi na visoj temperaturi (sto se vise auto zagreje on odaje vise energije okolini).
Kad su u hladovini onda je naravno svejedno koje je boje.
EDIT evo i naucnih merenja da ne komplikujemo:
http://phys.org/news/2011-10-silver-whi ... ooler.html
Najsmesnije je sto su ovde onda otisli korak dalje pa zbog vece upotrebe AC uporedili i potrosnju (sto jeste tacno), pa ispadne da svetla kola manje trose
Eto objasnjenja za velike razlike u potrosnji raznih ljudi na forumu
Poslednja izmena od Laki021 u 16 Jul 2015, 13:41, izmenjeno 1 put ukupno.
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: BMW 316d
Ta temperatura (balans / zasicenje) se ne razlikuje toliko znacajno. To je poenta.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: BMW 316d
Pogledaj grafik, do 30 stepeni razlike
Razlikuju se znacajno, bas to je poenta.
Razlikuju se znacajno, bas to je poenta.
- Ivan
- Postovi: 9885
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: BMW 316d
Jedva 5-6 stepeni razlike u kabini.
Lepo pise da je tih 30 stepeni razlike na povrsini krova (spolja)
The silver Honda Civic (shell SR 0.57) had a cabin air temperature of about 5-6°C (9-11°F) lower than an identical black car (shell SR 0.05).
Послато са GT-N7100
Lepo pise da je tih 30 stepeni razlike na povrsini krova (spolja)
The silver Honda Civic (shell SR 0.57) had a cabin air temperature of about 5-6°C (9-11°F) lower than an identical black car (shell SR 0.05).
Послато са GT-N7100
Re: BMW 316d
Propustas bitan deo:
The researchers had two cars in the sun for an hour
Da je auto bio na suncu 3-4 sata razlika bi bila daleko veca, bliska razlici temperature krova.
The researchers had two cars in the sun for an hour
Da je auto bio na suncu 3-4 sata razlika bi bila daleko veca, bliska razlici temperature krova.
- Ivan
- Postovi: 9885
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: BMW 316d
Nema sanse, ako je posle sat vremena razlika temp krova bila cca 20c, a unutra jedva 5 stepeni razlike, posle 3-4 sata i 30 stepeni razlike krova bi bilo maksimalno cca 8c razlike u kabini.
Послато са GT-N7100
Послато са GT-N7100
- Delija
- Postovi: 18945
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:48
- Garaža: BMW M340i | Honda CR-V
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: BMW 316d
Upravo tako. Nesto si se preracunao, Laki.
Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
Re: BMW 316d
Pa dobro, nek bude i 8 stepeni, malo li je?
Ne znam zasto su oni stavljali dugorocna merenja temperature krova (koga briga), a bili tako skrti na merenju temperature enterijera.
Ne znam zasto su oni stavljali dugorocna merenja temperature krova (koga briga), a bili tako skrti na merenju temperature enterijera.